• Buradasın

    Adalet Bakanlığı personel genel müdürlüğü ne iş yapar maaşı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, adalet sisteminin etkin ve verimli bir şekilde işlemesi için personelin yönetimi, eğitimi ve geliştirilmesi gibi birçok önemli sorumluluğu üstlenir 5.
    Görevleri arasında:
    • Hâkim ve savcıların atama, görevlendirme ve izin işlemlerini yürütmek 1;
    • Personelin terfi, emeklilik ve özlük işlemlerini gerçekleştirmek 1;
    • Mahkemelerin kurulması ve yargı alanlarının değiştirilmesi işlemlerini yürütmek 1;
    • Personel politikası ve planlaması ile performans ölçütleri oluşturmak 1;
    • Disiplin işlemlerini yürütmek ve iletişim ile koordinasyonu sağlamak 5 yer alır.
    Maaşlar, görev unvanı, hizmet yılı, eğitim seviyesi ve görev yapılan bölgeye göre değişiklik gösterir 3. Örneğin, 2025 yılı itibarıyla bir zabıt katibinin ortalama maaşı 45.000-48.000 TL arasında değişmektedir 4.
    Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü'nün maaşına dair spesifik bir bilgi bulunamamıştır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Adalet Bakanlığı'nda 1 derece hangi kadro?

    Adalet Bakanlığı'nda 1. derece kadro, müsteşar kadrosudur. Adalet Bakanlığı'ndaki kadroların derece sınıflandırması şu şekildedir: Üçüncü sınıf. İkinci sınıf. Birinci sınıfa ayrılmış. Birinci sınıf. Kadro dereceleri, memurun öğrenim durumu, görev süresi ve aktif çalıştığı pozisyona göre değişiklik gösterir.

    Personel Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    Personel Genel Müdürlüğünün görevleri, ilgili bakanlığa göre değişiklik göstermektedir. Bazı Personel Genel Müdürlüğü görevleri: Atama ve Görevlendirme: Bakanlık personelinin atama, nakil, terfi ve görevlendirilme işlemlerini yapmak. Özlük İşlemleri: Personellerin özlük işlemlerini yürütmek, emeklilik işlemlerini gerçekleştirmek. Eğitim Planlaması: Eğitim ihtiyaç analizleri doğrultusunda eğitimlerin planlanmasını ve yapılmasını sağlamak. Performans Yönetimi: Performans ve ödül yönetim sistemlerini kurmak ve uygulamak. İnsan Kaynakları Planlaması: Bakanlık insan kaynakları politikasını oluşturmak ve planlamasını yapmak. Yurtdışı Görevlendirmeler: Personelin eğitim veya görev amacıyla yurtdışına gönderilme işlemlerini yapmak. Diğer Görevler: Bakan tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

    Adalet Bakanlığı'nda kimler çalışır?

    Adalet Bakanlığı'nda çeşitli unvanlarda personel çalışmaktadır. 2025 yılı itibarıyla bazı unvanlar ve bu unvanlarda çalışan personel sayıları şu şekildedir: Sözleşmeli zabıt kâtibi: 5.461. Sözleşmeli mübaşir: 2.429. Sözleşmeli koruma ve güvenlik görevlisi: 1.400. Sözleşmeli teknisyen: 52. Sözleşmeli işaret dili tercümanı: 21. Sözleşmeli şoför: 216. Sözleşmeli aşçı: 71. Sözleşmeli hizmetli: 1.069. Ayrıca, Adalet Bakanlığı'nda fizyoterapist ve işaret dili tercümanı gibi yeni kadrolar da eklenmiştir. Adalet Bakanlığı'nda çalışan personellerin tam listesine ve görev tanımlarına adalet.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

    Adalet Bakanlığı PGM'ye kimler atanır?

    Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğüne (PGM) atanabilecek kişiler, ilk defa devlet memurluğuna atanacaklar ve mevcut memurlar olarak iki grupta değerlendirilebilir. İlk defa atanacaklar için genel şartlar: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesinin ilgili bentlerindeki niteliklere sahip olmak. Sınavın son başvuru tarihi itibarıyla belirlenen yaş şartını taşımak. En az lise veya dengi okul mezunu olmak. Mevcut memurların atanması ise görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarıyla mümkün olur.