• Buradasın

    Adalet Bakanlığı PGM'ye kimler atanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğüne (PGM) atanabilecek kişiler, ilk defa devlet memurluğuna atanacaklar ve mevcut memurlar olarak iki grupta değerlendirilebilir 235.
    İlk defa atanacaklar için genel şartlar:
    • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesinin ilgili bentlerindeki niteliklere sahip olmak 23.
    • Sınavın son başvuru tarihi itibarıyla belirlenen yaş şartını taşımak 23.
    • En az lise veya dengi okul mezunu olmak 234.
    Mevcut memurların atanması ise görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarıyla mümkün olur 5. Bu sınavlarla müdür, şef, uzman, tekniker, bilgisayar işletmeni, koruma ve güvenlik görevlisi, şoför gibi pozisyonlara atama yapılabilir 5. Ancak, her pozisyon için ayrı mezuniyet ve deneyim şartları aranmaktadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Adalet Bakanlığı'nda 1 derece hangi kadro?

    Adalet Bakanlığı'nda 1. derece kadro, müsteşar kadrosudur. Adalet Bakanlığı'ndaki kadroların derece sınıflandırması şu şekildedir: Üçüncü sınıf. İkinci sınıf. Birinci sınıfa ayrılmış. Birinci sınıf. Kadro dereceleri, memurun öğrenim durumu, görev süresi ve aktif çalıştığı pozisyona göre değişiklik gösterir.

    Adalet Bakanlığı'nda kimler çalışır?

    Adalet Bakanlığı'nda çeşitli unvanlarda personel çalışmaktadır. 2025 yılı itibarıyla bazı unvanlar ve bu unvanlarda çalışan personel sayıları şu şekildedir: Sözleşmeli zabıt kâtibi: 5.461. Sözleşmeli mübaşir: 2.429. Sözleşmeli koruma ve güvenlik görevlisi: 1.400. Sözleşmeli teknisyen: 52. Sözleşmeli işaret dili tercümanı: 21. Sözleşmeli şoför: 216. Sözleşmeli aşçı: 71. Sözleşmeli hizmetli: 1.069. Ayrıca, Adalet Bakanlığı'nda fizyoterapist ve işaret dili tercümanı gibi yeni kadrolar da eklenmiştir. Adalet Bakanlığı'nda çalışan personellerin tam listesine ve görev tanımlarına adalet.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

    Adalet Bakanlığında genel müdür yardımcısı ne iş yapar?

    Adalet Bakanlığında genel müdür yardımcısı, genel müdür tarafından verilen görevleri yerine getirir, şirketin gelişmesi için projeler üretir ve çalışanların iş süreçlerini yönetir. Genel müdür yardımcısının diğer bazı görevleri şunlardır: Daire başkanlıklarının işleyişini denetlemek ve koordinasyonunu sağlamak; Kurumun stratejik hedeflerine yönelik çalışmalar yapmak; Yıllık faaliyet raporları, bütçe ve yatırım planlarının hazırlanmasına katkıda bulunmak; Genel müdürün yokluğunda ona vekalet etmek; İdari karar süreçlerinde aktif rol almak; Kurumsal denetim ve iç kontrol sistemlerinin uygulanmasını sağlamak; Üst yöneticiye düzenli olarak raporlama yapmak. Adalet Bakanlığında genel müdür yardımcısı olabilmek için, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’na tabi olmak, en az lisans mezunu olmak, belirli bir hizmet yılına ve yöneticilik deneyimine sahip olmak gibi şartlar aranmaktadır.

    Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü'nün bazı görevleri: Muhakeme yönelik görevler: Bakanlığın taraf olduğu adli ve idari davalarda, iç ve dış tahkim yargılamasında, icra işlemlerinde ve yargıya intikal eden diğer hukuki uyuşmazlıklarda Bakanlığı temsil etmek. Hukuk danışmanlığı: Sözleşme ve şartname taslakları, uyuşmazlıklara ilişkin işler ve diğer birimlerin hukuki konularda sorduğu sorular hakkında hukuki mütalaa bildirmek. Hukuki uyuşmazlık değerlendirme ve arabuluculuk komisyonlarında görev: Bu tür komisyonlarda üyelik ve sekretarya hizmetleri yürütmek. Kanun yararına temyiz başvurusu: Bu yola başvurulması işlemlerini yürütmek. Bilirkişilik işlemleri: 6754 sayılı Bilirkişilik Kanunu kapsamında verilen görevleri yerine getirmek. Bakan tarafından verilen diğer görevler: Bakanlık Makamı tarafından tevdi edilecek görevleri yerine getirmek.

    Adalet Bakanlığı ve bağlı kuruluşları nelerdir?

    Adalet Bakanlığı ve bağlı kuruluşları şunlardır: Merkez Teşkilatı: Ceza İşleri Genel Müdürlüğü; Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü; Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü; Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü; Dış İlişkiler ve Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü; Personel Genel Müdürlüğü; Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü; Bilgi İşlem Genel Müdürlüğü; Teftiş Kurulu Başkanlığı; Strateji Geliştirme Başkanlığı. Bağlı Kuruluşlar: Adli Tıp Kurumu Başkanlığı; Ceza İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İşyurtları Kurumu. İlgili Kuruluşlar: Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu; Kişisel Verileri Koruma Kurumu; Türkiye Adalet Akademisi. Yurt Dışı Teşkilatı: Adalet Müşavirlikleri.

    Adalet Bakanlığı Ceza İşleri Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    Adalet Bakanlığı Ceza İşleri Genel Müdürlüğünün bazı görevleri: Kamu güvenliği ve dava nakli: Mevzuatın Adalet Bakanına verdiği yetkinin kullanılmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak. Kamu davası: Mevzuatın Adalet Bakanına verdiği kamu davasının açılması ile ilgili yetkinin kullanılması ile ilgili çalışma ve işlemleri yapmak. Kanun yararına bozma: 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu uyarınca Bakanlığa verilen kanun yararına bozmaya ilişkin işlemleri yürütmek. Cezai işlemler: Cezai işlemlerle ilgili ihbar ve şikâyetleri inceleyip gereğini yapmak. Soruşturma ve disiplin işlemleri: Mevzuatın Adalet Bakanlığına verdiği soruşturma, kovuşturma ve disiplin işlemlerini yürütmek. Alternatif uyuşmazlık çözüm usulleri: Ceza muhakemesinde ön ödeme, uzlaştırma ve kamu davasının açılmasının ertelenmesi gibi alternatif uyuşmazlık çözüm usullerinin geliştirilmesi ve etkin şekilde uygulanmasını sağlamak. Uzlaştırmacı işlemleri: Uzlaştırmacıların eğitimi, sınavı, sicile kaydı, çalışma usul ve esasları, denetim ve performansları ile uzlaştırma kurumuna ilişkin gerekli diğer iş ve işlemleri yürütmek. İstatistik çalışmaları: Görev alanına giren istatistiklerin derlenmesi ve yayımı konusunda Bakanlığın ilgili birimleriyle iş birliği halinde çalışmak. Diğer görevler: Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

    Adalet bakan yardımcıları ne iş yapar?

    Adalet Bakan Yardımcıları, Adalet Bakanı'na bağlı olarak çeşitli görevleri yerine getirirler. Bu görevler arasında: Bakanlık politikalarını uygulama ve belirleme. Yasal düzenlemeler yapma. Hukuki danışmanlık sağlama. Bakanlık birimlerini yönetme ve denetleme. Adalet sisteminin etkinliğini artırma. Adalet sisteminin işleyişini denetleme. Adalet Bakan Yardımcıları, adalet sistemiyle ilgili hukuki düzenlemeler, yargı reformu, insan hakları, ceza hukuku, idare hukuku, hukukun üstünlüğü ve adalete erişim gibi konularda çalışmalar yaparlar. 2024 yılı itibarıyla Türkiye Adalet Bakanlığı'nda görev yapan Adalet Bakan Yardımcıları ve sorumlu oldukları birimler şunlardır: Mehmet Yılmaz. Ramazan Can. Niyazi Acar. Hurşit Yıldırım.