• Buradasın

    657 68 B bendi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 68/B maddesi, eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı ile sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı hariç, sınıfların 1, 2, 3 ve 4. derecelerindeki kadrolarına, derece yükselmesindeki süre kaydı aranmaksızın, atanmasındaki usule göre daha aşağıdaki derecelerden atama yapılabilmesini düzenler 135.
    Bu atama için ilgilinin:
      1. dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300 ve daha yukarıda olanlar için en az 12 yıl,
      1. ve 2. dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300'den az olanlar için en az 10 yıl,
      1. ve 4. dereceli kadrolar için en az 8 yıl hizmetinin bulunması ve yükseköğrenim görmüş olması gerekir 135.
    Dört yıldan az süreli yükseköğrenim görenler için bu sürelere iki yıl ilave edilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657 ve 4857 arasındaki fark nedir?

    657 ve 4857 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam: 657 sayılı kanun devlet memurlarını, 4857 sayılı kanun ise iş akdine bağlı çalışanları kapsar. İş Güvencesi: Memurların iş güvencesi, işçilerin iş güvencesine göre daha fazladır. Maaş Ödemesi: Memurlar maaşlarını peşin alırken, işçiler çalıştıktan sonra alır. Yıllık İzin: Memurların yıllık izin hakkı, işçilere göre daha fazladır. Ücretsiz İzin Hakkı: Memurların ücretsiz izin hakkı daha geniştir. Siyaset Hakkı: Memurlara siyaset yasağı varken, işçiler partilere üye olabilir ve seçimlere katılabilir. Emeklilik: İşçiler 5510 sayılı Kanunun 4/a maddesine, memurlar ise 4/c maddesine tabi olarak çalışır. Fazla Çalışma Ücreti: İşçilere yapılan fazla çalışma ücreti, 4857 sayılı kanuna göre belirli şartlara tabidir. Bu bilgiler, genel farklılıkları içermektedir ve her iki kanun arasında daha birçok fark bulunabilir.

    68 B 3 1 ne demek memur?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 68/B maddesi, eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı ile sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı hariç, sınıfların 1, 2, 3 ve 4. derecelerindeki kadrolarına, derece yükselmesindeki süre kaydı aranmaksızın, daha aşağıdaki derecelerden atama yapılabilmesini düzenler. 3/1 ifadesi, bu madde kapsamında, 3. dereceli kadrolara 1. dereceli kadrolardan atama yapılabilmesi için gereken koşulları ifade edebilir. Bu koşullara göre, ek göstergesi 5300 ve daha yukarıda olan 1. dereceli kadrolardan atama yapılabilmesi için en az 12 yıl, ek göstergesi 5300'den az olan 1. ve 2. dereceli kadrolardan atama yapılabilmesi için en az 10 yıl hizmet süresi gereklidir.

    399 ve 657 farkı nedir?

    399 ve 657 sayılı kanunlara tabi memurlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Mali durum: 399 sayılı KHK'ya tabi sözleşmeli personelin ücretleri, genellikle memurlardan daha yüksektir. Adaylık süresi: 399'a tabi kit kurumlarda adaylık süresi 6 aydan fazla olmaz ve ilk dönem 6 aylık sözleşme imzalanır. Askerlik durumu: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, askerlik süresince ücretsiz izinli sayılır ve askerlik görevinin bitmesinin ardından çalıştığı kuruma başvurabilir; kurumun da bu personeli yeniden işe başlatma yükümlülüğü vardır. Tayin hakkı: Hem kurum içi hem de diğer KİT'ler arasında tayin hakları vardır. Vekalet: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 86. maddesi kapsamında başka bir sözleşmeli personel pozisyonuna vekalet edemez. İstifa sonrası geri dönüş: İstifa eden memurun memurluğa geri dönme hakkı varken, sözleşmeli personelin göreve geri dönme hakkı yoktur. Muvafakat: 657 kadrolardan 399 KİT kurumlara geçiş, istifa edip 10-15 gün içinde yapılabilirken, 657 kadrolardan başka bir 657 kuruma geçiş için kurumun muvafakati gereklidir. Vergi kesintisi: Sözleşmeli personelin vergi kesintileri, bazı ücret unsurlarının vergiye tabi olmaması nedeniyle memurlara göre daha düşüktür.

    657 sayılı kanunun 4-B maddesi nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4-B maddesi, sözleşmeli personel istihdamını düzenler. Bu maddeye göre sözleşmeli personel, kalkınma planı, yıllık program ve iş programlarında yer alan önemli projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi, işletilmesi ve işlerliği için şart olan, zaruri ve istisnai hallere münhasır olmak üzere özel bir meslek bilgisine ve ihtisasına ihtiyaç gösteren geçici işlerde, kurumun teklifi üzerine Devlet Personel Başkanlığı ve Maliye Bakanlığının görüşleri alınarak Bakanlar Kurulunca geçici olarak sözleşme ile çalıştırılmasına karar verilen ve işçi sayılmayan kamu hizmeti görevlileridir. 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4-C bendi iptal edilmiş ve 4-C'de çalışan geçici personel, 4-B maddesine geçirilerek sözleşmeli personel statüsünde istihdam edilmeye başlanmıştır.