• Buradasın

    Z raporları deftere ne zaman kaydedilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Z raporları, deftere günlük olarak kaydedilir 4. Yani, her iş gününün sonunda alınan Z raporları, ayrı ayrı yevmiye maddelerine işlenir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Defter kapanış süreleri nasıl hesaplanır?

    Defter kapanış süreleri, farklı defter türleri için farklı şekillerde hesaplanır: 1. Yevmiye ve Yönetim Kurulu Karar Defterleri: Bu defterlerin kapanış tasdiki, kullanıldığı hesap dönemini izleyen faaliyet döneminin üçüncü ayının sonuna kadar yapılmalıdır. 2. Diğer Defterler (Defteri Kebir, Envanter vb.): Bu defterlerin açılış tasdiki, hesap döneminin ilk ayından önceki ayın sonuna kadar yapılmalıdır. 3. Elektronik Defter Kullanıcıları: Elektronik defter kullanıcılarının, kapanış beratlarını ilgili ayı izleyen üçüncü ayın son gününe kadar Gelir İdaresi Başkanlığı'na yüklemeleri gerekmektedir.

    Defter bilgi girişi ne zaman yapılır?

    Defter bilgi girişinin ne zaman yapılması gerektiği, kullanılan sisteme ve duruma göre değişiklik gösterebilir: Defter-Beyan Sistemi: Bu sistemi kullanmak zorunda olan mükellefler, her yıl yeniden başvuru yapmaksızın, takvim yılından önceki ayın son gününe kadar (bu gün dahil) www.defterbeyan.gov.tr adresi üzerinden veya gelir vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesi aracılığıyla başvuru yapabilirler. e-Defter: Ocak 2025 ve sonraki dönemler için, her ay oluşturulan yevmiye defteri, yevmiye defteri berat dosyaları ve büyük defter berat dosyaları, ilgili ayın ardından imzalanarak/onaylanarak Başkanlık bilgi işlem sistemlerine yüklenir. Ayrıca, noterliklerde onaylanacak defterler için muhasebecilerin, TNBOnline sitesi üzerinden defter bilgilerini önceden elektronik ortamda girmeleri gerekmektedir.

    Defter ve beyanlar ne zaman verilir?

    Defter ve beyanlar, Defter-Beyan Sistemi'ni kullanmak zorunda olan mükellefler tarafından her yıl takvim yılından önceki ayın son gününe kadar verilmelidir.

    Gelen ve giden evraklar hangi deftere kaydedilir?

    Gelen ve giden evraklar, evrak kayıt defterine kaydedilir.

    E-defterde Z raporu nasıl kaydedilir?

    E-defterde Z raporu kaydedilirken dikkat edilmesi gerekenler: Belge Tipi: "Other" olarak seçilir. Açıklama: "Z Raporu" yazılır. Z Raporu Numarası ve Tarihi: Girilir. Birden fazla ödeme kaydedici cihaz kullanıldığında, gün sonunda her bir yazar kasadan alınan Z raporları, günlük olarak bir icmale bağlanıp "Z Raporu İcmali" olarak kaydedilebilir. Bu durumda, icmalde olması gereken asgari bilgiler şunlardır: Z raporlarının tarih ve sayısı. Gün içinde gerçekleştirilen toplam satış ve toplam KDV tahsilâtı. Toplam fiş sayısı. Kayıt Süresi: Z raporlarının günlük olarak kaydedilmesi ve ay sonunda tek bir kayıtla işlenememesi gerekir. Elektronik Saklama: Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihaz (YN ÖKC) kullanıcıları, Z raporlarını elektronik ortamda saklamak zorundadır.

    Büyük defter ve envanter defteri ne zaman tutulur?

    Büyük defter ve envanter defteri, her hesap döneminin başlangıcında noter tasdikine tabi tutularak tutulur. Açılış onayları, defterlerin kullanılacağı faaliyet döneminin ilk ayından önceki ayın sonuna kadar noter tarafından yapılır. Ayrıca, envanter defterinin 2025 yılından itibaren elektronik ortamda tutulması zorunlu hale gelmiştir. Büyük defter ve envanter defterinin tutulması zorunlu olan durumlar: Tacir (gerçek ve tüzel kişi); Şahıs şirketleri; Anonim şirketler; Sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketler; Kooperatifler; Limited şirketler; Kamuda çalışan tüzel kişiler tarafından kurulan ticari işletmeler; Kamu yararına çalışan dernekler; Gelirinin yarıdan fazlasını kamu görevi niteliğindeki işlere harcayanlar.

    Defter tutma dosyası nasıl hazırlanır?

    Defter tutma dosyası hazırlama süreci, kullanılan sisteme ve defter türüne göre değişiklik gösterebilir. Elektronik Defter (e-Defter) tutma sürecinde genel adımlar: 1. Başvuru: edefter.gov.tr adresinde yer alan "Elektronik Defter Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi"nin imzalı aslı ile gerekli diğer belgelerin sunulması. 2. Format ve Standartlar: Defterlerin, XBRL GL taksonomisine uygun olarak hazırlanması. 3. Oluşturma ve Onaylama: Aylık dönemler itibarıyla defterlerin oluşturulması, NES veya Mali Mühürle zaman damgalı olarak imzalanması/onaylanması. 4. Berat Dosyaları: Defterlere ait berat dosyalarının oluşturulması ve e-Defter uygulamasına yüklenmesi. 5. Muhafaza ve İbraz: Başkanlıktan onaylı berat dosyalarının muhafaza edilmesi. Defter-Beyan Sistemi gibi dijital sistemlerde ise gelir ve gider kayıtları elektronik ortamda gerçekleştirilir, defterler bu kayıtlardan hareketle oluşturulur ve saklanır. Defter tutma sürecinde bir mali müşavirden destek alınması önerilir.