• Buradasın

    Gelen ve giden evraklar hangi deftere kaydedilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gelen ve giden evraklar, evrak kayıt defterine kaydedilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gelen giden evrak defteri kaç sayfa olmalı?

    Gelen giden evrak defterleri 100 sayfa veya 200 sayfa olarak satılmaktadır.

    Giden evrak kayıt defteri nasıl tutulur?

    Giden evrak kayıt defteri şu şekilde tutulur: Giden evrak, sıra numarası, gideceği yer, tarih, türü, bağlı olduğu kurum, numara (gelen evrakla aynı dosya numarası olmasına dikkat edilir) ve gelen evrakla uyuşuyorsa gelen evrakın tarihi ve numarası belirtilerek kayıt altına alınır. Giden evrak kayıt defteri, "giden evrak kayıt defteri" olarak ayrı bir defterde tutulabilir. Ayrıca, gelen ve giden evrak kayıt defterleri birleştirilerek tek bir defter olarak da muhafaza edilebilir. Giden evrak kayıt defterinde genellikle şu bilgiler yer alır: giden evrakın sıra numarası; gideceği yer; gönderiliş tarihi; eki; konusu; çıktığı dosya numarası; cevabını teşkil ettiği, gelen evrakın geliş sıra numarası ve tarihi. Giden evrak kayıt defterinin tutulmasına ilişkin daha detaylı bilgiye, aşağıdaki kaynaklar üzerinden ulaşılabilir: mevzuat.gov.tr; plusistanbul.com.tr. Ayrıca, dernekler tarafından tutulan giden evrak kayıt defterinin nasıl tutulacağına ilişkin bilgilere, siviltoplum.gov.tr adresinden ulaşılabilir. Defterlerin tutulma usulü ve tasdiki ile ilgili güncel bilgiler için ilgili resmi kurumlara danışılması önerilir.

    Gelen evrak kaydı kaç gün içinde yapılır?

    Gelen evrak kaydının kaç gün içinde yapılması gerektiği, evrakın türüne ve ilgili kurumun iş yüküne bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Basit ve standart evraklar: Genellikle birkaç hafta içinde sonuçlanabilir. Karmaşık veya özgün evraklar: Daha fazla inceleme süresi gerektirebilir. Acele belgeler: En kısa zamanda, geldiği tarih dikkate alınmaksızın ilgililere ulaştırılmalıdır. Gizli belgeler: Kendi içlerinde ve normal belgeye göre öncelikli işlem görür. Ayrıca, elektronik ortamda tutulan evrak kayıt defterlerinde, takvim yılının ilk günü itibariyle kullanılmaya başlanır ve takvim yılının sonunda son iş günü verilen son numara tespit edilir. Daha spesifik bir süre için ilgili kurumun iç yönergelerine veya mevzuatına başvurulması önerilir.

    E-deftere geçmeyen ticari defterleri nasıl tutar?

    Elektronik deftere (e-defter) geçmeyen ticari defterlerin nasıl tutulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren, defterlerini elektronik ortamda tutmak zorunda olan şirketler, en geç iki ay içinde noter aracılığıyla fiziki defterlerine kapanış onayı yaptırmalıdır. Kapanış onayında noter, aşağıdaki işlemleri yapar: Defterin kapanışının elektronik deftere geçiş amacıyla yapıldığını belirtir. İşlemin yapıldığı tarih ve sayıyı fiziki deftere şerh olarak işler. Elektronik deftere geçiş yapan şirketler, pay defteri, yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı müzakere defteri gibi tüm defterlerini elektronik ortamda tutmak zorundadır. Elektronik deftere geçiş zorunluluğu bulunmayan şirketler ise, dernek, vakıf, sendika, oda, birlik, federasyon, konfederasyon gibi mükellefler ile kurumlar vergisinden muaf olan kooperatifleri kapsar.

    Giden evrak neden kayıtlı kalır?

    Giden evrakın kayıtlı kalması, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) evrak takip sisteminde, ilgili evrakın SGK tarafından ilgili kuruma gönderildiğini ancak henüz belirlenen kuruma ulaşmadığını ifade eder. Bu durum, evrakın kayıt altına alındığı ve işlem sürecinin devam ettiği anlamına gelir.

    Gelen giden evrak takibi nasıl yapılır?

    Gelen giden evrak takibi için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet Kapısı: Ticaret Bakanlığı işbirliği ile ilgili kuruma iletilen evrakların son durumunu ve işlem geçmişini takip etmek mümkündür. Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS): Gelen giden evrak yönetimi, taslak oluşturma, kaydetme, versiyon takibi, kontrol ve onay süreçlerini içerir. Trustee Evrak Takip Sistemi: Kurum, birim ve kişi bazında evrak kaydı, teslim, havale, iade, iptal, dosyalama işlemlerini gerçekleştirir. Ayrıca, Softay Gelen Giden Evrak Yönetimi gibi yazılımlar da bu süreçleri destekler.

    Kayıt defteri düzenleme nasıl yapılır?

    Kayıt defterini düzenlemek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Kayıt Defteri Düzenleyicisi (Regedit.exe veya Regedt32.exe). Grup İlkesi. Kayıt Girdileri (.reg) dosyası. Windows Betik Konağı (VBScript ve JScript). Windows için Konsol Kayıt Defteri Aracı (Reg.exe). Kayıt defterinde yapılan hatalı değişiklikler, sistemin kararsız hale gelmesine veya çalışmamasına neden olabilir.