• Buradasın

    Defter ve beyanlar ne zaman verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Defter ve beyanların ne zaman verilmesi gerektiği, kullanılan sisteme ve mükellefiyet durumuna göre değişiklik gösterir:
    • Defter Beyan Sistemi (DBS):
      • İlk başvuru: DBS'yi kullanmaya başlayacakları takvim yılından önceki ayın son gününe kadar (bu gün dahil) başvuru yapılmalıdır 24.
      • Yeni işe başlayanlar: İşe başlama bildiriminin verildiği günü izleyen yedinci iş günü mesai saati sonuna kadar başvuru yapılabilir 23.
    • Elektronik Defter (e-Defter):
      • Tasdik: Yevmiye, kebir ve envanter defterlerinin tasdiki, kullanılacağı yıldan önce gelen son ayda yapılmalıdır 1.
      • Kapanış tasdiki: Kağıt ortamında tutulan defterlerin kapanış tasdiki belirli tarihlerde noterden yaptırılmalıdır 5.
    • Genel Kural: Vergi mükellefi olup defter tutma zorunluluğu olanlar, gelir ve giderlerini sistem üzerinden kaydedip yıllık beyannamelerini izleyen yılın belirli dönemlerinde vermelidir 3.
    Daha detaylı bilgi için Gelir İdaresi Başkanlığı'nın ilgili mevzuat ve kılavuzlarına başvurulması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Defter Beyan'da yıl sonu işlemleri nasıl yapılır?

    Defter Beyan Sistemi'nde yıl sonu işlemleri şu şekilde yapılır: 1. Dönem ve Defter Seçimi: Sisteme giriş yapıldıktan sonra, sol menüde yer alan "Sistem Yönetimi" başlığı altındaki "Defter İşlemleri" menüsünden işlem yapılacak dönem ve defter seçilir. 2. Hesap Özeti Oluşturma: "Muhasebe Bilgileri" başlığı altındaki "Hesap Özeti" menüsünden hesaplama türü (ticari veya mali) seçilerek başlangıç ve bitiş tarihleri belirlenir ve "Oluştur" butonuna basılır. 3. Gelir ve Gider Kayıtları: Gelir ve gider kayıtları, "Gelir Ekle" seçeneği üzerinden belge bilgisi ve gelir kalemleri girilerek yapılır. 4. Z Raporları ve Emtia Girişi: İşletme hesabına tabi mükellefler, Z raporlarını ve dönem sonu emtia girişini "Toplu Gelir Belgesi Ekle" menüsü üzerinden yapabilirler. 5. Defter Görüntüleme: Seçilen dönem ve defter, "Defter" menüsü üzerinden görüntülenebilir.

    Defter Beyan'da gider belgesi nasıl düzenlenir?

    Defter-Beyan Sistemi'nde gider belgesi düzenlemek için şu adımlar izlenir: 1. Sisteme giriş yapılır. 2. Sol menüde yer alan “Muhasebe Bilgileri” başlığı altında “Gider Ekle” ifadesi tıklanır. 3. “Belge Bilgisi” bölümünde uygun belge türü seçilir. 4. “Gider Kalemleri” bölümünde sırasıyla “alış türü”, “gider kayıt türü” ve “gider kayıt alt türü” seçilir. 5. Tutar kısmı doldurulur. Örneğin, telefon, faks, internet ve diğer haberleşme giderlerinin kaydı için “Gider Kayıt Alt Türü” olarak “Telefon, Faks, İnternet ve Diğer Haberleşme” seçilir. Gider belgesi düzenleme ile ilgili daha detaylı bilgiye aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: defterbeyan.gov.tr; muhasebenews.com; karenaudit.com.

    Defter beyan sistemi ile e-fatura aynı mı?

    Defter-Beyan Sistemi ile e-Fatura aynı değildir. e-Fatura, kağıt fatura yerine elektronik ortamda düzenlenen, gönderilen ve muhafaza edilen bir belgedir. e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu bulunan mükellefler, aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçmek zorundadır.

    Defter Beyan Aktarım Nasıl Yapılır?

    Defter Beyan Sistemi'ne aktarım yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Excel ile kayıt aktarımı. Z raporu aktarımı. Defter Beyan Sistemi'ne giriş yapmak ve daha fazla bilgi almak için defterbeyan.gov.tr adresi ziyaret edilebilir. Ayrıca, "Defter Beyan Sistemine Fişler Nasıl Aktarılır?" başlıklı YouTube videosu da faydalı olabilir.

    Defter beyanda hangi defterler tutulur?

    Defter Beyan Sistemi'nde tutulabilecek defterler şunlardır: İşletme Defteri; Serbest Meslek Kazanç Defteri; Çiftçi İşletme Defteri; Amortisman Defteri; Envanter Defteri; Damga Vergisi Defteri; Ambar Defteri; Bitim İşleri Defteri. Bu defterlerin dışındaki defterler ya kâğıt ortamında ya da e-defter portalında tutulur.

    Defter beyana kimler girebilir?

    Defter-Beyan Sistemi'ne girebilenler ve kullanabilecekler şunlardır: Basit usule tabi mükellefler. İşletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler. Serbest meslek kazancı elde eden mükellefler. Noterler. Sistemi kullanamayacak olanlar: Kurumlar vergisi mükelleflerinden işletme hesabı esasına göre defter tutmalarına Bakanlıkça müsaade edilenler; Bilanço esasına göre defter tutan mükellefler; Gelirleri sadece ücret, gayrimenkul sermaye iradı, menkul sermaye iradı ile diğer kazanç ve iratlardan oluşan gelir vergisi mükellefleridir.

    Defter beyan sistemi ile muhasebe aynı mı?

    Defter beyan sistemi, muhasebenin dijital ortamda gerçekleştirilmesini sağlayan bir platformdur. Bu sistem sayesinde mükellefler, gelir ve gider kayıtlarını elektronik ortamda tutabilir, vergi beyannamelerini hazırlayabilir ve belgelerini dijital olarak saklayabilirler. Dolayısıyla, defter beyan sistemi ile muhasebe işlemleri benzer ancak aynı değildir; muhasebe işlemlerinin dijitalleştirilmiş bir versiyonudur.