Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Stok alokasyonu (yerleştirme), doğru ürünü doğru yerde ve doğru zamanda bulundurmayı sağlar 2. İşte stok alokasyonu yapma adımları:
- Mağaza kapasitelerinin gözden geçirilmesi: Sezon bazlı çalışan firmalar için sezonsal olarak yapılmalıdır 2.
- Mağaza kartı tablolarına giriş yapılması: Açılacak ve kapanacak mağazaların verileri girilmelidir 2.
- Mağaza grading tablosunun oluşturulması: Geçmiş satış verilerine göre yapılmalıdır 2.
- Ürün raf ömrü ve ROS hesaplaması: Tahmini satış adetleri çıkarılmalıdır (bu bilgi aynı zamanda "tahmini sipariş adedi"ni de oluşturur) 2.
- Alokasyon planının oluşturulması: Dağıtım metodlarına göre plan yapılmalı ve gerekli düzeltmeler (fine tuning) yapılmalıdır 2.
- Üretici sipariş emirlerinin oluşturulması: Alokasyon yapısından bağımsız bir sipariş sistemi varsa, verilen sipariş adetlerine göre plan revize edilmelidir 2.
Yapay zeka destekli alokasyon sistemleri, bu süreçleri daha verimli hale getirebilir ve stok israfını azaltabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: