Buradasın
Pazarlama ve Barnum Etkisi arasındaki ilişki nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama ve Barnum Etkisi arasındaki ilişki, Barnum Etkisinin pazarlama ve reklamcılıkta yaygın olarak kullanılmasından kaynaklanmaktadır 12.
Barnum Etkisi, insanların genel ve belirsiz ifadeleri kendilerine özel ve kişisel olarak algılamaları eğilimidir 12. Bu etki, pazarlamacıların ürünlerini veya hizmetlerini tanımlamak için ortak, pozitif ve çekici kelimeler kullanmalarına olanak tanır 2. Bu sayede, tüketiciler ürünlerin veya hizmetlerin kendileri için uyarlandığını düşünür ve satın alma arzusu artar 2.
Örneğin, Spotify günlük şarkı listelerini, Netflix ise film önerilerini otomatik olarak sunmasına rağmen, bu platformların içerikleri kişiselleştirilmiş gibi gösterilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: