Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama görev tanımı, bir işletmenin ürettiği ürün veya hizmetlerin tanıtımının sağlanması, satışının artırılması ve sektörde rakiplerle rekabet edebilmesi gibi konuları kapsar 12.
Pazarlama departmanının bazı görevleri:
- Hedef kitle analizi 12. Pazar araştırmaları yaparak doğru müşteri profilini belirlemek 12.
- Stratejik planlama 25. Rekabet değerlendirmesi yaparak stratejik planlar geliştirmek 25.
- İletişim ve tanıtım 24. Marka mesajını hedef kitleye ulaştırarak bilinirliği artırmak 24.
- Müşteri ilişkileri 14. Müşteri memnuniyetini sağlamak ve ilişkileri sürdürülebilir kılmak 14.
- Fiyatlandırma 13. Ürün veya hizmete uygun fiyat belirlemek 13.
- Dağıtım 34. Ürün veya hizmetin tüketiciye ulaştırılması için dağıtım kanalları oluşturmak 34.
Pazarlama, satışın stratejisini belirler ancak gerçekleştirmez; satış departmanından gelen bilgileri değerlendirir ve ürünün doğru kanallarda doğru stratejilerle tanıtılmasını sağlar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: