Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri davranış modellerinden bazıları şunlardır:
- Pavlov Modeli 1. Ünlü psikolog Ivan Pavlov tarafından tasarlanan bu model, davranış değişikliliklerini belirlemek için yapılan deneylere dayanır 1.
- Psikolojik Model 1. Psikoloji biliminde ünlü olan Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi de bu modellerden biridir 1.
- Ekonomik Model 1. Tüketici davranışlarında gelir, ikame ve fiyat gibi faktörlerin etkisini inceler 1.
- Howart Sheth Modeli 13. Tüketici karar verme süreçlerini etkileyen hem içsel hem de dışsal faktörlere odaklanır 3.
- Fishbein ve Ajzen’in Planlı Davranış Teorisi 2. Müşterilerin bir davranışı gerçekleştirme niyetlerini öznel normlara ve tutumlara bağlar 2.
- Daniel Kahneman’ın “Hızlı ve Yavaş Düşünme Modeli” 2. Tüketicilerin hızlı, yavaş ve sezgisel kararlar alma eğiliminde olduklarını ifade eder 2.
- Sheth, Newman ve Gross’un “Tüketici Değerleri Teorisi” 2. Müşterilerin satın alma sürecinde sosyal, algısal, işlevsel, duygusal, epistemik ve koşulsal değerleri önemsediklerini vurgular 2.
- Bandura’nın Sosyal Öğrenme Teorisi 2. Tüketicilerin çevre etkisiyle satın alma tercihlerinde değişiklik yapabildiklerini ortaya koyar 2.
- Elaboration Likelihood Model (ELM) 4. Tüketicilerin bilgiye nasıl yaklaştıklarını ve ikna sürecinde hangi yolları kullandıklarını açıklar 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: