Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
CRM (Customer Relationship Management) ve müşteri ilişkileri arasındaki temel farklar şunlardır:
- Kapsam: CRM, müşteri ilişkilerini yönetmek için kullanılan teknoloji ve süreçler bütünüdür 12. Müşteri ilişkileri ise daha geniş bir kavram olup, müşterilerin işletmeyle olan tüm etkileşimlerini kapsar 3.
- Amaç: CRM'in amacı, müşteri ilişkilerini optimize ederek satışları artırmak, müşteri memnuniyetini ve sadakatini sağlamaktır 25. Müşteri ilişkileri ise bu hedeflere ulaşmak için stratejiler ve uygulamalar geliştirmeyi içerir 3.
- İşlevler: CRM sistemleri, müşteri verilerinin toplanması, analiz edilmesi, satış süreçlerinin otomatikleştirilmesi ve pazarlama kampanyalarının kişiselleştirilmesi gibi işlevleri yerine getirir 23. Müşteri ilişkileri ise bu verilerin ışığında daha iyi hizmet sunma ve uzun süreli müşteri bağları kurma odaklıdır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: