Buradasın
İşyeri emeklilik işlemleri nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İşyeri emeklilik işlemleri iki ana kategoriye ayrılır: memur ve işçi emeklilik işlemleri 1.
Memur emeklilik işlemleri şu şekilde yapılır:
- Emekli olmak isteyen memur, Emeklilik Talep Formu Beyannamesini doldurup imzalar ve evrak kayıt işlemlerini yaptırır 1.
- Evrak, bir üst yazı ile Personel Dairesi Başkanlığına gönderilir 1.
- Personel Dairesi Başkanlığınca emeklilik onayı alınarak memura iade edilir 1.
- Onay geldikten sonra, memurun görev yaptığı birime ayrılışı bildirilir ve ilişik kesme belgesi düzenlenir 1.
- SGK'dan işten ayrılış bildirgesi düzenlenerek memurun dosyası arşive kaldırılır 1.
İşçi emeklilik işlemleri ise şu adımları içerir:
- Emekli olmak isteyen işçi, Müdürlük evrak bürosuna dilekçe ile müracaat eder ve emekli olacağı tarihi bildirir 1.
- SGK'dan aldığı formları doldurup Müdürlüğe imza ve tasdik ettirir 1.
- Görevden ayrılacağı gün mesai başlangıcında SGK belgelerini teslim eder 1.
- SGK'dan alacağı Tahsis Belgesini ibraz ettikten sonra, kıdem tazminatı hesaplanarak ödenir 1.
- Tüm belgeler ve dilekçeler, Personel Dairesi Başkanlığına gönderilerek emeklilik onayı alınır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: