• Buradasın

    Emeklilik başvurusu nasıl yapılır adım adım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Emeklilik başvurusu için adım adım izlenmesi gereken süreç şu şekildedir:
    1. Gerekli Şartları Kontrol Etmek: Emeklilik için gerekli yaş ve prim gün şartlarını sağladığınızdan emin olun 13. Bu bilgileri e-Devlet üzerinden "SGK Tescil ve Hizmet Dökümü" ekranından kontrol edebilirsiniz 13.
    2. E-Devlet Üzerinden Başvuru: a. e-Devlet sistemine giriş yapın 13. b. SGK Emeklilik İşlemleri sayfasına gidin 13. c. "Gelir/Aylık/Ödenek Talep Belgesi" bölümünden yeni başvuru oluşturun 13. d. Çalışma durumunuzu ve banka hesap bilgilerinizi girerek başvurunuzu tamamlayın 13.
    3. SGK Merkezinden Başvuru: Dileyen vatandaşlar, en yakın Sosyal Güvenlik Merkezi'ne giderek dilekçe ile başvuru yapabilir 13. Gerekli belgeler arasında nüfus cüzdanı fotokopisi ve emeklilik talep formu bulunur 13.
    4. 4C (Emekli Sandığı) Başvurusu: Emekli Sandığı emeklilik başvurusu için "Emeklilik Talep Formu" ile çalıştığınız kamu kurumunun personel birimine başvurmanız veya e-Devlet üzerinden "4C Kapsamında Yaşlılık Aylığı Bağlanması" sekmesi üzerinden başvuru yapmanız gerekmektedir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Emeklilik başvurusu onaylandımı e-devletten nasıl bakılır?
    Emeklilik başvurusunun onaylanıp onaylanmadığını e-Devlet üzerinden öğrenmek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. e-Devlet sistemine T.C. kimlik numarası ve şifre ile giriş yapılır. 2. "Kurumlar" sekmesinden Sosyal Güvenlik Kurumu hizmetleri seçilir. 3. Burada yer alan "Gelir, Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi" yazısına tıklanır. 4. Açılan sayfada emeklilik başvurusunun onaylandığı veya reddedildiği bilgisi ekrana yansır. Ayrıca, Alo 170 hattını arayarak da emeklilik başvurusu hakkında bilgi alınabilir.
    Emeklilik başvurusu onaylandımı e-devletten nasıl bakılır?
    E-devletten emeklilik başvurusu nasıl yapılır?
    E-devlet üzerinden emeklilik başvurusu yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. E-devlet sistemine giriş yapın ve arama kısmına "emekli" yazarak çıkan sonuçlardan "gelir, aylık ödenek talep belgesinin verilmesi" seçeneğine tıklayın. 2. Gelen ekranda "yeni başvuru" yazısına tıklayın. 3. Tahsis talep türü için "yaşlılık aylığı" seçeneğini seçin. 4. Sigortalı türü seçeneğinde SSK kapsamında aylık talep için "4A SSK", Bağkur kapsamında ise "4B Bağkur" seçeneğini işaretleyin. 5. "Başvur" butonuna tıklayın. 6. Başvuru yapıldıktan sonra kimlik numarası, ad ve soyadı bilgileri ekrana gelecektir. 7. Maaş ödemesinin yapılacağı bankayı seçtikten sonra açıklama kısmına bankanın talep edilen şubesinin adını yazın. 8. Diğer iletişim bilgilerini ekledikten sonra başvuruyu tamamlayın. Emeklilik başvurusu ayrıca en yakın Sosyal Güvenlik Merkezi'ne giderek de yapılabilir.
    E-devletten emeklilik başvurusu nasıl yapılır?
    Emeklilik dilekçesi verdikten sonra ne zaman işe dönülür?
    Emeklilik dilekçesi verdikten sonra işe dönmek için sosyal güvenlik destek primine (SGDP) tabi olarak bir sonraki gün tekrar sigorta girişi yapılabilir. Bu uygulama, 4/a (SSK) kapsamında çalışanlar için geçerlidir.
    Emeklilik dilekçesi verdikten sonra ne zaman işe dönülür?
    Emeklilik başvurusu için son 3 ay şart mı?
    Emeklilik başvurusu için son 3 ay şartı yoktur, başvuru herhangi bir zaman yapılabilir. Ancak, emeklilik dilekçesi verildikten sonra maaşın bağlanması en az 15 ay sürebilir. Bu nedenle, maaşın ilk alınması planlanan tarihe göre başvuru yapılması önerilir.
    Emeklilik başvurusu için son 3 ay şart mı?
    E-devletten emeklilik belgesi alınır mı?
    Evet, e-Devlet üzerinden emeklilik belgesi alınabilir. Bunun için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. e-Devlet sistemine giriş yapmak: T.C. kimlik numarası ve şifre ile. 2. Sosyal Güvenlik Kurumu'nu seçmek: Ana sayfada yer alan hizmetler menüsünden. 3. "Gelir, Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi" başlığına tıklamak. 4. Emeklilik başvurusunu tamamlamak: Gerekli bilgileri doldurarak ve talebi onaylamak. Talep onaylandıktan sonra, emeklilik belgesi sistem üzerinden indirilebilir hale gelecektir.
    E-devletten emeklilik belgesi alınır mı?
    E-devletten emeklilik başvurusu ne zaman sonuçlanır?
    E-Devlet üzerinden yapılan emeklilik başvurusunun sonuçlanma süresi en geç 1 aydır. Ancak, bu süre Sosyal Güvenlik Kurumu'nun yoğunluk yaşadığı dönemlerde veya başvurunun birden fazla sigorta kolunu kapsaması durumunda uzayabilir.
    E-devletten emeklilik başvurusu ne zaman sonuçlanır?
    Emeklilik başvurusu onay mesajı ne zaman gelir?
    Emeklilik başvurusu onay mesajı, başvurunun yapıldığı sosyal güvenlik kurumuna ve iş yoğunluğuna bağlı olarak genellikle 15 ile 90 gün arasında gelir. Başvurunun durumunu takip etmek için e-Devlet üzerinden Sosyal Güvenlik DYS Evrak Takip sayfasına giriş yapılabilir.
    Emeklilik başvurusu onay mesajı ne zaman gelir?