• Buradasın

    İş Kurumu İl Müdürlüğü ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İş Kurumu İl Müdürlüğü'nün bazı görevleri:
    • İş arayanlara ve işverenlere hizmet verme 125. İş Kurumu İl Müdürlüğü, iş arayan bireylere iş bulma konusunda destek sağlarken, işverenlere de nitelikli iş gücü temininde yardımcı olur 4.
    • İstihdamı artırma 125. İstihdamında güçlük çekilen gruplar için özel politikalar geliştirir ve bu grupların istihdamına yardımcı olur 12.
    • İşgücü piyasasını takip etme 14. İşgücü piyasasını düzenli olarak takip eder ve işsizlik oranlarını izler 4.
    • Eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunma 125. Meslek edindirme, geliştirme ve değiştirme kursları düzenler, iş ve meslek danışmanlığı hizmetleri verir 125.
    • İstatistik tutma 5. İşsizlik oranları, işsizlik süreleri ve işsizlik nedenleri gibi istatistikleri tutar 5.
    • Diğer işlemleri yürütme 12. İdari para cezalarına ilişkin işlemleri yapar, yurtdışı işgücü taleplerine aracılık eder ve daha birçok görevi yerine getirir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İstanbul Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü ve Çalışma ve Sosyal güvenlik Bakanlığı İstanbul bölge Müdürlüğü aynı mı?

    İstanbul Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İstanbul Bölge Müdürlüğü aynı kurum değildir. Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü, Türkiye İş Kurumu'nun taşra teşkilatı birimidir ve her ilde kurulur. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İstanbul Bölge Müdürlüğü ise, bakanlığın İstanbul'daki bölge müdürlüğüdür.

    Türkiye İş Kurumu'na kimler başvurabilir?

    Türkiye İş Kurumu'na (İŞKUR) başvurabilecek kişiler şunlardır: Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları. Kuruma kayıtlı olanlar. 18 yaşını tamamlamış olanlar. 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 4. maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (c) bentleri kapsamında SGK’ya bildirilmiyor olanlar. Emekli ve malul aylığı almayanlar. Öğrenci olmayanlar (açıköğretim öğrencileri hariç).

    İş kurulu görevleri nelerdir?

    İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu (İSG Kurulu) görevleri şunlardır: 1. İç Yönerge Hazırlama: İşyerinin niteliğine uygun bir iş sağlığı ve güvenliği iç yönerge taslağı hazırlamak ve işveren onayına sunmak. 2. Eğitim Planlama: Tüm çalışanlara hak ve sorumluluklarını, işyerindeki riskleri ve kontrol yöntemlerini öğretmek için eğitimler planlamak ve uygulamak. 3. Tehlike Değerlendirmesi: İşyerindeki tehlikeleri ve önlemleri değerlendirmek, risk kontrol yöntemlerini belirlemek ve işverene bildirmek. 4. Bakım ve Onarım Güvenliği: Bakım ve onarım çalışmalarında gerekli güvenlik tedbirlerini planlamak ve bu tedbirlerin uygulamalarını kontrol etmek. 5. Acil Durum Hazırlıkları: Acil durumlar için tedbirler almak, ekipleri oluşturmak ve eğitimlerini sağlamak. 6. Yıllık Rapor Hazırlama: İş sağlığı ve güvenliği faaliyetleri ile ilgili durum tespiti yapmak ve yıllık rapor hazırlamak. Ayrıca, kurul üyeleri, çalışanların iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tespitlerini ve önleyici tedbirlere yönelik önerilerini gündeme getirebilirler.