Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
En önemli KPI'lar, işletmenin hedeflerine ulaşmasında kritik rol oynayan ve genel performansı ölçen göstergelerdir 12. İşte bazı örnekler:
- İzin ve Devamsızlık Oranları: Çalışan bağlılığını ve memnuniyetini anlamak için önemlidir 1.
- Çalışan Verimliliği: Her çalışanın belirli bir zaman diliminde ürettiği çıktıyı ölçer 1.
- Müşteri Memnuniyet Puanı (CSAT): Müşteri geri bildirimlerine dayanarak memnuniyet düzeyini gösterir 3.
- Satış Getirisi (ROS): Her bir satış gelirinden ne kadar işletme kârı elde edildiğini gösterir 2.
- Net Kar Marjı: Tüm giderler düşüldükten sonra toplam gelirin ne kadarının kâra dönüştüğünü ölçer 2.
KPI'ların belirlenmesi, SMART kriterlerine (Özgül, Ölçülebilir, Ulaşılabilir, İlgili, Zaman Kısıtlı) uygun olmalıdır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: