Buradasın
Agility iş hayatında nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Agility (çeviklik), iş hayatında bir organizasyonun değişime hızlı, verimli ve etkin bir şekilde uyum sağlayabilme becerisi ve esnekliğidir 12.
Agility, zaman sınırlı (time-boxed), yinelemeli (iterative), artımlı (incremental) bir iş yapış şeklidir 23. İnsanların birbirleriyle iletişimine, müşteri geribildirimine, değişikliklere uyum sağlamaya ve işe yarar sonuçlar üretmeye önem verir 23.
Agility iş hayatında şu şekilde uygulanabilir:
- Disiplinlerarası kendini yönetebilen takımlar ile çalışma 3. Projeler, işi bitireceğine inanılan motive bireyler etrafında inşa edilmelidir 3.
- İşi anlamlı küçük parçalara bölme 3. Projeyi anlamlı şekilde bölerek ilerlemek, kapsamlı dokümantasyondan ziyade elde çalışan bir prototip olmasını sağlar 3.
- Müşteri geri bildirimi odaklı olma 3. Müşterinin tüm süreçler içerisinde yer alması ve geri bildirimleri doğrultusunda sık yapılan pazar testleri ve hızlı prototipleme müşterilerin değer verdiği noktaya odaklı kalınmasını sağlar 3.
- Değişikliğe hızlı uyum sağlama 3. Geliştirme sürecinde geç kalınmış olsa bile değişimlere yanıt verebilen pozisyonda olunmalıdır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: