Buradasın
Açıktan atanan memur maaş işlemleri nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Açıktan atanan bir memurun maaş işlemleri şu şekilde yapılır:
- Atama Onayı ve Gerekli Evraklar: Personelin ataması yapıldıktan sonra, atama onayı ve gerekli evraklar (banka IBAN bilgisi, aile durum bildirimi vb.) kurumdaki personel birimine teslim edilir 12.
- Maaş Hakedişinin Bordroya İşlenmesi: Evrakların tamamlanmasından sonra, personelin maaş hakedişi bordro sistemine dahil edilir 1.
- Maaş Hesaplama ve Ödeme: Maaş mutemetleri, ilgili ayın maaş bordrosuna yeni başlayan memuru ekler ve kıst maaş hesaplanır 14. Daha sonra, maaş ödemesi bankaya bildirilir ve anlaşmalı banka, maaşı personelin hesabına aktarır 1.
- İlk Maaşın Ödenme Tarihi: Devlet memurlarının maaşları her ayın 15'inde ödenir 13. Dolayısıyla, açıktan atanan bir memur da göreve başladığı aydan itibaren aylığını 15'inde alır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: