• Buradasın

    Türkiye Yüzyılında Maarif Modeli kimin eseri?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmış ve onaylanmıştır 35.
    Modelin oluşturulması sürecinde akademisyen, öğretmen ve diğer eğitim paydaşlarının katılımıyla yirmi çalıştay düzenlenmiştir 3.
    Ayrıca, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Çeşitli Perspektifler Açısından Bir Değerlendirme" adlı eser, farklı yazarlar tarafından hazırlanmış ve 2025 yılında yayımlanmıştır 4. Bu eser, modelin farklı açılardan ele alındığı akademik çalışmaları bir araya getirmektedir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi sınıflara uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2025-2026 eğitim öğretim yılında aşağıdaki sınıf düzeylerinde uygulanacaktır: Okul öncesi: Anasınıfı ve uygulama sınıfları. İlkokul: 1. ve 2. sınıflar. Ortaokul: 5. ve 6. sınıflar. Lise: Hazırlık, 9. ve 10. sınıflar.

    Maarif Modelini kim hazırladı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmıştır. Modelin hazırlanmasında büyük bir ekip görev almıştır: Akademisyenler. Öğretmenler. Diğer paydaşlar.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin nasıl uygulanması gerektiğine dair bazı öneriler: Öğretmen Eğitimleri: Öğretmenlere, modelin uygulanması için gerekli rehberlik ve eğitimler verilmelidir. Velilerin Katılımı: Velilere yönelik bilgilendirme toplantıları düzenlenerek sürece aktif katılımları sağlanmalıdır. Program Dışı Etkinlikler: Sosyal sorumluluk ve hayat boyu öğrenme gibi program dışı etkinliklerle öğrencilerin gelişimi desteklenmelidir. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç ve durum temelli ölçme değerlendirme anlayışı benimsenmeli, öğrencilerin gelişimi sürekli takip edilmelidir. Farklılaştırma: Öğrenci farklılıklarını göz ardı etmeyen, sosyal adaleti sağlayan etkinlikler oluşturulmalıdır. Yerel ve Kültürel Unsurlar: Okulların, yerel unsurları ve kültürel bağlamı öğrenme süreçlerine dahil etmeleri teşvik edilmelidir. Okul Temelli Planlama: Okulların, kendi iç dinamiklerine uygun olarak öğretim faaliyetlerini planlama ve uygulama imkanı tanınmalıdır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi liselerde uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2025-2026 eğitim yılında aşağıdaki liselerde uygulanacaktır: Hazırlık sınıfları; 9. sınıflar. Model, ayrıca ilkokul 1. ve 2. sınıflar ile ortaokul 5. ve 6. sınıflarda da uygulanacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kaç çeşit?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, beş ana bileşenden oluşmaktadır: 1. Öğretim programlarının perspektifi (eğitim felsefesi). 2. Beceri örgüsü temelli öğretim programı modeli. 3. Öğrenci profili. 4. Beceriler çerçevesi. 5. Bütüncül eğitim program modeli. Ayrıca, modelde yer alan beceriler temel, bütünleşik ve üst düzey düşünme becerileri olarak üç kategoriye ayrılmaktadır. Dolayısıyla, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli toplamda yedi farklı çeşitten oluşmaktadır.

    Türkiye Yüzyıl Maarif Modeli ne zaman uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır. Bu model, kademeli olarak her eğitim kademesinin birinci sınıfından başlatılacaktır.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde hangi beceriler var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan bazı beceriler: Kavramsal beceriler: Kendini düzenleme, iletişim, iş birliği, sosyal farkındalık, esneklik, sorumlu karar verme, uyum. Alan becerileri: Matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma, matematiksel muhakeme, problem çözme, veri ile çalışma, coğrafi gözlem ve saha çalışması. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Empati yapma, duygularını yönetme, destekleyici ilişkiler kurma, sağlıklı benlik geliştirme. Okuryazarlık becerileri: Sistem okuryazarlığı, karar verme, problem çözme, eleştirel düşünme. Eğilimler: Empati, sorumluluk, girişkenlik, güven, oyunseverlik. Ayrıca, model, erdem-değer-eylem çerçevesi ve bütüncül eğitim yaklaşımı gibi bileşenleri de içermektedir.