Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ortak metni, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve eğitim sisteminin tüm bileşen ve boyutlarıyla güncellenmesini amaçlayan bir belgedir. Bu metin, bir program geliştirmeden daha geniş olup, öğretim sürecinin beş ana bileşene dayalı olarak yeniden yapılandırılmasını içerir: 1. Öğrenci Profili: Ahlaki, erdemli ve milleti için iyi olanı yapmayı hedefleyen bireyler yetiştirmeyi amaçlar. 2. Beceriler Çerçevesi: Kavramsal beceriler, alan becerileri, eğilimler ve programlar arası bileşenleri içerir. 3. Erdem-Değer-Eylem Modeli: Yetkin ve erdemli birey yetiştirmeyi hedefler. 4. Sistem Okuryazarlığı: Bilginin yanı sıra bilgiye sahip olmakla üstlenilen sorumluluğu da vurgular. 5. Bilgi Kümeleri: Derslerin içeriklerinin sadeleştirilmesi ve kazanımların %30 oranında hafifletilmesi ilkesini benimser. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 26 dersin öğretim programını içerir ve 2024-2025 öğretim yılında kademeli olarak uygulanması planlanmaktadır.