Buradasın
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde ölçme ve değerlendirme ilkeleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde ölçme ve değerlendirme ilkeleri şunlardır:
- Sürekli ve geliştirici (biçimlendirici) ölçme ve değerlendirme: Öğrenme süreci boyunca öğrencilerin anlama ve gelişimlerini desteklemek için geri bildirim sağlanır 123.
- Yaşantıyla ilişki kurma: Öğrenme ile gerçek hayat deneyimleri arasında bağlantı kurulur 2.
- Objektif değerlendirme: Standartlaştırılmış testler ve açık değerlendirme ölçütleri kullanılarak öğrencilerin performansları adil ve doğru bir şekilde değerlendirilir 2.
- Sürekli geri bildirim: Öğrencilerin gelişim süreçleri izlenir ve iyileştirilir 2.
- Öğrencileri değerlendirmede aktif kılma: Öğrencilere ilgi çekici görevler verilir ve öz değerlendirme sürecine dahil edilirler 13.
- Çeşitlilik: Öğrencilerin farklı beceri ve yetenekleri, adil ve kapsamlı bir şekilde değerlendirilir 12.
- Şeffaflık: Değerlendirme kriterleri ve beklentiler önceden bilinir 2.
- Destekleyici ortam: Değerlendirme, öğrenmeyi engelleyen bir unsur değil, öğrenmeyi teşvik eden bir araç olarak görülür 3.
- Bireysel gelişmeye odaklanma: Öğrencilerin giriş bilgi ve becerilerini ölçmenin ötesine geçilerek, öğrenme süreci boyunca ne kadar gelişme kaydettikleri ölçülür 35.
- Geri bildirim odaklılık: Değerlendirmenin temel amacı, eksiklikleri belirlemek ve yapıcı geri bildirimler sunmaktır 35.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: