• Buradasın

    Türkçe dersinde kaç tane öğretim programı var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkçe dersinde iki öğretim programı bulunmaktadır:
    1. 2005 Türkçe Öğretim Programı: Bu program, dinleme, konuşma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu gibi beş öğrenme alanı üzerine yapılandırılmıştır 1.
    2. 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı: Bu program, tematik bir yaklaşım benimseyerek okuma ve yazma kazanımlarını metin içi, metin dışı ve metinler arası okuma yoluyla anlam oluşturmayı sağlayacak şekilde yapılandırmıştır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretim programlarının amaçları nelerdir?

    Öğretim programlarının amaçları şunlardır: 1. Bireysel farklılıkları dikkate alarak değer ve beceri kazandırmak: Öğrencilerin sadece bilgi aktaran değil, aynı zamanda değer, beceri ve yetkinliklerle donatılmış bireyler olmalarını sağlamak. 2. Öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemek: Bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini teşvik etmek, problem çözme, eleştirel düşünme gibi eğilimleri geliştirmek. 3. Hayat boyu öğrenmeye hazırlamak: Öğrencilerin edindikleri bilgileri günlük hayatta kullanabilmeleri ve kariyer planlaması yapabilmeleri için gerekli yetkinlikleri kazandırmak. 4. Milli ve manevi değerleri benimsemek: Öğrencilerin milli, manevi ve insani değerlerimiz istikametinde yetişmelerini sağlamak. 5. Yükseköğretime ve mesleğe yönlendirmek: Öğrencileri ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir mesleğe veya yükseköğretime hazır hale getirmek.

    2005 ve 2018 Türkçe öğretim programları arasındaki fark nedir?

    2005 ve 2018 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı temel farklar şunlardır: 1. Öğrenme Alanları: 2005 programında okuma, yazma, dinleme, konuşma ve görsel okuma/sunu altında toplanan 5 öğrenme alanı bulunurken, 2018 programında bu alanlar okuma, yazma ve sözlü iletişim olarak birleştirilmiştir. 2. Kazanımlar: 2005 programında kazanımlar daha fazla alt başlık altında sınıflandırılmışken, 2018 programında daha az ve daha anlaşılır kazanımlar yer almaktadır. 3. Ölçme ve Değerlendirme: 2005 programında ölçme ve değerlendirme etkinlikleri daha detaylı ve öğrenciyi aktif kılan şekilde planlanmışken, 2018 programında sınıf bazında daha kapsamlı açıklamalar yapılmıştır. 4. İlk Okuma Yazma Öğretimi: 2005 programında bitişik eğik yazı ile ilk okuma yazma öğretimi öngörülürken, 2018 programında bu zorunlu olmaktan çıkarılıp öğretmenin tercihine bırakılmıştır. 5. Teknoloji Kullanımı: 2018 programında teknolojinin kullanımı ve görsel iletişim araçlarına yer verilmesi daha fazla vurgulanmıştır.

    Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim programı nedir?

    Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı, iki dilli Türk çocuklarının Türkçe dil becerilerini geliştirmek ve Türk kültürünü tanımalarını sağlamak amacıyla hazırlanmış bir programdır. Programın amaçları arasında: - Temel okuma ve yazma becerilerini kazandırmak; - Sosyal yaşamı kolaylaştıracak nitelikte dil yetkinliklerini kazandırmak; - Türkçeyi bilinçli, doğru, etkili ve üretken kullanarak dil zevki ve bilincine ulaştırmak; - Millî, manevi, ahlaki, tarihî, kültürel ve sosyal değerleri içselleştirmek yer alır. Programın yapısı: - Dört temel dil becerisi (dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma) üzerine kurulmuştur; - Tematik yaklaşım esas alınarak, öğrencilerin yaş ve gelişim düzeylerine uygun temalar belirlenmiştir; - Dil bilgisi ve yazım kuralları, artan bir yoğunluk içinde ve aşamalı olarak yapılandırılmıştır.

    Yeni Türkçe Öğretim Programı hangi yaklaşım?

    Yeni Türkçe Öğretim Programı, yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda hazırlanmıştır.

    2015 Türkçe dersi öğretim programı kaç kazanım?

    2015 Türkçe dersi öğretim programında 168 kazanım bulunmaktadır.

    Öğretim programları hangi sırayla uygulanır?

    Öğretim programlarının uygulanması şu sırayla gerçekleşir: 1. Planlama: Programın tüm unsurlarının belirlenmesi ve çalışma planının yapılması. 2. Tasarlama: Eğitim programının ögeleri olan hedef, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirmenin hazırlanması. 3. Deneme: Programın pilot uygulamasının yapılması ve toplanan verilerin programın aksayan yönlerini belirlemek için kullanılması. 4. Uygulama: Programın asıl olarak hayata geçirilmesi. 5. Değerlendirme: Programın etkililiğinin ve uygunluğunun çeşitli açılardan incelenmesi.

    2015 Türkçe öğretim programı nedir?

    2015 Türkçe Öğretim Programı, ilkokullarda Türkçe dersinin öğretimini düzenleyen bir programdır. Programın temel özellikleri şunlardır: 1. Öğrenme Alanları: Program, üç öğrenme alanı üzerine yapılandırılmıştır: Sözlü İletişim, Okuma ve Yazma. 2. Kazanımlar: 1. sınıftan 8. sınıfa kadar olan tüm sınıf seviyelerini kapsayan kazanımlar belirlenmiştir. 3. Metin Seçimi: Metinler, öğrencilerin yaş seviyelerine uygun, edebî değer taşıyan ve ikincil aktarımlar yerine yazarların kendi eserlerinden seçilmelidir. 4. Tema Seçimi: Zorunlu temalar arasında Atatürk, Değerlerimiz, Sağlık ve Çevre gibi konular yer almaktadır. 5. Ölçme ve Değerlendirme: Dil becerilerinin gelişimi, sınıf içi gözleme dayalı olarak sürekli izlenmeli ve değerlendirilmelidir. Program, öğrencilerin Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanmalarını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.