• Buradasın

    2005 ve 2018 Türkçe öğretim programları arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2005 ve 2018 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı farklar şunlardır:
    • Öğrenme Alanları: 2005 programında okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu şeklinde 5 öğrenme alanı bulunurken, 2018 programında dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma şeklinde 4 öğrenme alanı yer almaktadır 125.
    • Kazanım Sayısı: 2005 programında toplam 1124 kazanım, 2018 programında ise 95 kazanım bulunmaktadır 3.
    • Esneklik: 2018 programında öğretmene daha fazla esneklik tanınmakta ve öğrenme alanlarına ilişkin kazanımlar daha az alt başlık altında sınıflandırılarak daha anlaşılır ve uygulanabilir hale getirilmiştir 14.
    • Metinle Öğrenme: 2018 programında metin öğretimi yerine metinle öğrenme anlayışı öngörülmüştür 5.
    • Ölçme ve Değerlendirme: 2018 programında akran değerlendirmesi de yer alırken, 2005 programında daha çok kendini değerlendirme ve süreç bazında değerlendirme yapılması planlanmıştır 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkçe öğretimi kaça ayrılır?

    Türkçe öğretimi, temel beceriler ve öğretim yöntemleri olmak üzere iki ana başlıkta ayrılır: 1. Temel Beceriler: Türkçe dersinin amacı, dört temel dil becerisi olan okuma, dinleme, konuşma ve yazma ile bağlantılı olarak programda yer alan temel becerileri (Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim kurma, problem çözme, araştırma, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, girişimcilik) geliştirmektir. 2. Öğretim Yöntemleri: Türkçe derslerinde kullanılan öğretim yöntemleri arasında ise anlatma, tartışma, gösterip yaptırma, soru-cevap, drama, rol yapma, gösteri gibi çeşitli teknikler bulunur.

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı nedir?

    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı, öğrencilerin edebiyatla tanışmalarını ve Türk dilinin inceliklerini keşfetmelerini amaçlayan bir programdır. Programın temel hedefleri şunlardır: - Anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi: Okuma, dinleme ve yazma çalışmalarının bütünleştirilmesi. - Estetik zevkin artırılması: Edebî metinler aracılığıyla öğrencilerin estetik algılarının geliştirilmesi. - Disiplinlerarası düşünme: Edebiyatın bilimle ilişkisini fark ettirerek, öğrencilerin farklı alanlar arasında bağlantı kurmalarının sağlanması. Programda yer alan diğer önemli unsurlar: - Zümre çalışmaları: Diğer derslerle iş birliği yapılarak öğrencilere kaynaklık edecek kitaplara yer verilmesi. - Tarihî perspektif: Tarihî bir perspektif kazandıracak konulara yer verilmesi. - 21. yüzyıl becerileri: Eleştirel düşünme, problem çözme, yenilikçilik gibi becerilerin kazandırılması.

    Öğretim programlarının öğrenci profili nedir?

    Öğretim programlarının öğrenci profili, öğrencilerin sadece akademik başarılarıyla değil, aynı zamanda zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimleriyle bir bütün olarak ele alındığı bir anlayışı ifade eder. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli gibi yaklaşımlarda öğrenci profili şu temel prensiplere dayanır: Ontolojik bütünlük: Ruh ve beden bütünlüğü. Epistemolojik bütünlük: Bilgi ve bilgelik. Zamansal bütünlük: Geçmişten geleceğe eğitim prensibi. Aksiyolojik olgunluk: Ahlaki bilinç ve estetik bakış açısı. Bu çerçevede, öğrencilerin yetkin ve erdemli bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenir.

    Öğretim programları hakkında görüş ve önerileri nelerdir?

    Öğretim programları hakkında görüş ve öneriler şunlardır: 1. Şeffaflık ve Katılımcılık: Öğretim programlarının geliştirilmesi sürecinde bilimsel ölçütler, konu alanı uzmanları, eğitim bilimciler ve öğretmenlerin katılımı sağlanmalıdır. 2. Güncel ve Teknolojik Gelişmeler: Programlar, bilimsel, güncel ve teknolojik gelişmelere göre şekillendirilmelidir. 3. Milli ve Manevi Değerler: Programlar, milli, manevi ve evrensel değerleri içermeli, bu değerlerin eğitim sisteminin her aşamasında yer alması için tedbirler alınmalıdır. 4. Askı Süreci: Taslak öğretim programları, paydaşların görüş bildirmesi için askıya çıkarılmalı, gelen geri bildirimler programlara yansıtılmalıdır. 5. Ölçme ve Değerlendirme: Programların ölçme ve değerlendirme unsurları, sürece dayalı ve kapsamlı olmalıdır. 6. Öğretmen Eğitimi: Öğretmenlerin, yeni programları etkili bir şekilde kullanabilmeleri için hizmet içi eğitimlerle desteklenmesi gerekmektedir. 7. Okul Altyapısı: Öğretim programlarının uygulanabilmesi için okulların gerekli altyapı ve materyallerle donatılması önemlidir.

    Türkçe dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Türkçe dersi öğretim programı birkaç kez değiştirilmiştir. Bazı değişiklikler: 2006: 2006 Türkçe Dersi Öğretim Programı hazırlanmıştır. 2015: 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı yürürlüğe girmiştir. 2024: Nisan 2024'te Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni bir Türkçe dersi öğretim programı taslağı kamuoyuna sunulmuş ve Mayıs 2024'te onaylanmıştır. Bu bilgilere göre, Türkçe dersi öğretim programı en az üç kez değiştirilmiştir.

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    2024 yılı itibarıyla Türkçe dersinde uygulanacak öğretim programı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" olarak adlandırılan yeni müfredattır. Bu müfredat, öğrencilerin dil becerilerini ve üst düzey bilişsel yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretim programında yer alan bazı temel ilkeler şunlardır: Tematik yaklaşım: Okuma ve yazma kazanımları, metin içi, metin dışı ve metinler arası okuma yoluyla anlam oluşturmayı sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Aşamalı kazanım yapısı: Dil bilgisi ve yazım kuralları ile ilgili kazanımlar, öğrencilerin gelişim özelliklerine göre artan bir yoğunluk içinde sunulmuştur. Görsel ve teknolojik araçlar: Slayt, bilgisayar, etkileşimli tahta gibi görsel iletişim araçları ve bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılması teşvik edilmiştir. Bireyselleştirilmiş eğitim: Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması öngörülmüştür.

    Öğretim programlarının amaçları nelerdir?

    Öğretim programlarının amaçları şunlardır: 1. Bireysel farklılıkları dikkate alarak değer ve beceri kazandırmak: Öğrencilerin sadece bilgi aktaran değil, aynı zamanda değer, beceri ve yetkinliklerle donatılmış bireyler olmalarını sağlamak. 2. Öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemek: Bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini teşvik etmek, problem çözme, eleştirel düşünme gibi eğilimleri geliştirmek. 3. Hayat boyu öğrenmeye hazırlamak: Öğrencilerin edindikleri bilgileri günlük hayatta kullanabilmeleri ve kariyer planlaması yapabilmeleri için gerekli yetkinlikleri kazandırmak. 4. Milli ve manevi değerleri benimsemek: Öğrencilerin milli, manevi ve insani değerlerimiz istikametinde yetişmelerini sağlamak. 5. Yükseköğretime ve mesleğe yönlendirmek: Öğrencileri ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir mesleğe veya yükseköğretime hazır hale getirmek.