• Buradasın

    2005 ve 2018 Türkçe öğretim programları arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2005 ve 2018 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı temel farklar şunlardır:
    1. Öğrenme Alanları: 2005 programında okuma, yazma, dinleme, konuşma ve görsel okuma/sunu altında toplanan 5 öğrenme alanı bulunurken, 2018 programında bu alanlar okuma, yazma ve sözlü iletişim olarak birleştirilmiştir 14.
    2. Kazanımlar: 2005 programında kazanımlar daha fazla alt başlık altında sınıflandırılmışken, 2018 programında daha az ve daha anlaşılır kazanımlar yer almaktadır 14.
    3. Ölçme ve Değerlendirme: 2005 programında ölçme ve değerlendirme etkinlikleri daha detaylı ve öğrenciyi aktif kılan şekilde planlanmışken, 2018 programında sınıf bazında daha kapsamlı açıklamalar yapılmıştır 14.
    4. İlk Okuma Yazma Öğretimi: 2005 programında bitişik eğik yazı ile ilk okuma yazma öğretimi öngörülürken, 2018 programında bu zorunlu olmaktan çıkarılıp öğretmenin tercihine bırakılmıştır 23.
    5. Teknoloji Kullanımı: 2018 programında teknolojinin kullanımı ve görsel iletişim araçlarına yer verilmesi daha fazla vurgulanmıştır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkçe öğretim programı kaça ayrılır?

    Türkçe öğretim programı beş öğrenme alanına ayrılır: 1. Dinleme. 2. Konuşma. 3. Yazma. 4. Görsel okuma ve görsel sunu. 5. Okuma.

    Türk eğitim programları nelerdir?

    Türk eğitim programları şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Öğrenci Odaklı Eğitim Programı: Öğrencilerin yaşama gereksinimlerini karşılayacak öğrenim yaşantılarını içerir. 2. Edim Odaklı Eğitim Programı: Öğrencilere bir meslek kazandırmayı amaçlar ve özellikle iş ve teknik eğitim derslerinde temel beceriler kazandırır. 3. Konu Odaklı Eğitim Programı: Öğrenilmesi gereken içeriğe odaklanır ve öğrencilerin düzeyine uygun derslere dönüştürülür. Örgün eğitim ise aşağıdaki kademelerden oluşur: 1. Okul Öncesi Eğitim: İsteğe bağlı olup, 37 aydan gün alan ve 66 ayını doldurmayan çocukların eğitimini kapsar. 2. İlköğretim: Zorunlu ve parasız olup, dört yıl süreli ilkokul ve ortaokuldan oluşur. 3. Ortaöğretim: Lise eğitimini kapsar ve genel, meslekî ve teknik öğretim kurumlarını içerir. 4. Yükseköğretim: En az iki yıllık yükseköğrenim veren kurumları kapsar. Ayrıca, yaygın eğitim faaliyetleri de halk eğitimi merkezleri, çıraklık eğitimi merkezleri gibi kurumlarda düzenlenir.

    Yeni öğretim programı ne zaman uygulanacak?

    Yeni öğretim programı, 2024-2025 eğitim öğretim yılının başlayacağı 9 Eylül 2024 tarihinden itibaren uygulanmaya başlanacaktır.

    Öğretim programlarının amaçları nelerdir?

    Öğretim programlarının amaçları şunlardır: 1. Bireysel farklılıkları dikkate alarak değer ve beceri kazandırmak: Öğrencilerin sadece bilgi aktaran değil, aynı zamanda değer, beceri ve yetkinliklerle donatılmış bireyler olmalarını sağlamak. 2. Öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemek: Bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini teşvik etmek, problem çözme, eleştirel düşünme gibi eğilimleri geliştirmek. 3. Hayat boyu öğrenmeye hazırlamak: Öğrencilerin edindikleri bilgileri günlük hayatta kullanabilmeleri ve kariyer planlaması yapabilmeleri için gerekli yetkinlikleri kazandırmak. 4. Milli ve manevi değerleri benimsemek: Öğrencilerin milli, manevi ve insani değerlerimiz istikametinde yetişmelerini sağlamak. 5. Yükseköğretime ve mesleğe yönlendirmek: Öğrencileri ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir mesleğe veya yükseköğretime hazır hale getirmek.

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    2024 yılı itibarıyla Türkçe dersinde uygulanacak öğretim programı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" olarak adlandırılan yeni müfredattır. Bu müfredat, öğrencilerin dil becerilerini ve üst düzey bilişsel yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretim programında yer alan bazı temel ilkeler şunlardır: Tematik yaklaşım: Okuma ve yazma kazanımları, metin içi, metin dışı ve metinler arası okuma yoluyla anlam oluşturmayı sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Aşamalı kazanım yapısı: Dil bilgisi ve yazım kuralları ile ilgili kazanımlar, öğrencilerin gelişim özelliklerine göre artan bir yoğunluk içinde sunulmuştur. Görsel ve teknolojik araçlar: Slayt, bilgisayar, etkileşimli tahta gibi görsel iletişim araçları ve bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılması teşvik edilmiştir. Bireyselleştirilmiş eğitim: Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması öngörülmüştür.

    Yeni Türkçe Öğretim Programı hangi yaklaşım?

    Yeni Türkçe Öğretim Programı, yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda hazırlanmıştır.

    Türkçe dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Türkçe dersi öğretim programı iki kez değişti: 1. 2019 yılında ilk değişiklik yapıldı. 2. 2024 yılında, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde ikinci bir reform gerçekleştirildi.