• Buradasın

    Ortaokul Türkçe programı ne zaman değişti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortaokul Türkçe programı, 2024-2025 eğitim öğretim yılında kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır 23.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yenilenen Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 2024 yılında güncellenmiştir 5. Bu program, Millî Eğitim Bakanlığının resmî internet sitesinde aynı isimle yayımlanmıştır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkçe dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Türkçe dersi öğretim programı birkaç kez değiştirilmiştir. Bazı değişiklikler: 2006: 2006 Türkçe Dersi Öğretim Programı hazırlanmıştır. 2015: 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı yürürlüğe girmiştir. 2024: Nisan 2024'te Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni bir Türkçe dersi öğretim programı taslağı kamuoyuna sunulmuş ve Mayıs 2024'te onaylanmıştır. Bu bilgilere göre, Türkçe dersi öğretim programı en az üç kez değiştirilmiştir.

    İlkokul ve ortaokullarda hangi dersler değişti?

    2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren ilkokul ve ortaokullarda bazı derslerde değişiklikler yapılmıştır: Rehberlik ve Kariyer Planlama Dersi: İsmi "Rehberlik ve Yönlendirme" olarak değiştirilmiş ve ortaokulun tüm kademelerinde (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) haftalık 1 ders saati olarak verilmeye başlanmıştır. Din Dersleri: Ortaokulda din dersleri 16 saate çıkarılmıştır. Seçmeli Dersler: Seçmeli derslerde değişiklikler yapılmış, belirli gün veya günler altı ders saatlik zaman dilimi "seçmeli ders saatleri" olarak belirlenmiştir. Ders Süreleri: Dersler 45 dakika sürecek şekilde düzenlenmiştir. Bu değişiklikler, Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Türkiye Yüzyılı Eğitim Modeli" kapsamında yapılan güncellemelerle ilgilidir.

    Ortaokul Türkçe dersinde neler yapılır?

    Ortaokul Türkçe dersinde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: Atasözlerinin figürlerle veya kısa filmlerle anlatılması. Tahtaya asılan bir resmin hikayesinin yazılması veya sözlü olarak anlatılması. Giriş kısmı verilen bir hikayenin öğrenciler tarafından tamamlanması. Anahtar kelimelerle şiir yazılması. Bilgisayar ve internet destekli çalışmalar. Ürün seçki dosyaları oluşturma. Entelektüel, sosyal-duygusal ve dijital oyunlar. Okuma, yazma, dinleme ve izleme becerilerinin geliştirilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeyi ve kavramsal, sosyal-duygusal, okuryazarlık gibi çeşitli becerileri kazandırmayı hedefler.

    Ortaokul Türkçe konuları nelerdir?

    Ortaokul Türkçe dersinin bazı konuları: Alfabe ve ses bilgisi. Sözcük türleri. Cümlenin ögeleri. Cümle vurgusu, fiil çatısı, cümle çeşitleri ve anlatım bozuklukları. Yazım kuralları ve noktalama işaretleri. Edebi türler ve söz sanatları. Sözcükte, cümlede ve paragrafta anlam. Deyimler ve atasözleri. Metin türleri (tiyatro, gezi yazısı, anı, mektup vb.). İsim, sıfat, zamir, edat, bağlaç, ünlem. Ayrıca, 6. sınıf Türkçe müfredatında sözcükte yapı, isim tamlamaları, sıfat tamlamaları, metin karşılaştırma, şiir bilgisi, görsel yorumlama ve grafik okuma gibi konular da yer almaktadır. Konular, 5. sınıftan 8. sınıfa kadar sarmal bir yapıyla her yıl tekrarlanarak işlenir.