• Buradasın

    STEM sürecinde argümantasyon nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    STEM sürecinde argümantasyon, öğrencilerin bilimsel bir problemi çözmek için iddialarını veriler, gerekçeler ve kanıtlarla destekleyerek bir argüman oluşturma sürecidir 12.
    Bu süreç genellikle şu aşamalardan oluşur:
    1. Görevin Tanımlanması: Problemin veya görevin tanıtılması ve doğru verilerin kullanılarak muhakeme yapılması 1.
    2. Veri Üretimi: Uygun materyalleri ve veri toplama tekniklerini kullanarak araştırmanın gerçekleştirilmesi 1.
    3. Argüman Oluşturma: İddia, kanıt ve gerekçeden oluşan bir argümanın oluşturulması 1.
    4. Argümantasyon: Geliştirilen argümanın sınıfta veya küçük grup formatında sunulması, desteklenmesi, eleştirilmesi ve geliştirilmesi 12.
    Bu yöntem, öğrencilerin eleştirel düşünme, iletişim ve iş birliği becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Argüman çeşitleri nelerdir?

    Argüman çeşitleri genel olarak iki ana gruba ayrılır: 1. Tümdengelimli (Dedüktif) Argümanlar: - Öncüllerin doğru olması durumunda sonucun kesinlikle doğru olduğu argümanlardır. - Geçerli ya da geçersiz olabilirler. 2. Tümevarımlı (İndüktif) Argümanlar: - Öncüllerin doğru olması durumunda sonucun muhtemelen doğru olduğu argümanlardır. - Güçlü ya da zayıf olabilirler. Diğer argüman çeşitleri: Retorik Argümanlar: Öncüllerin ikna edilmesi gereken seyirciler için kabul edilebilir olmasını gerektirir. Diyalektik Argümanlar: Öncüllerin her zaman zorunlu doğru olmayan, ancak genel olarak kabul edilen ifadeler olmasını içerir. Felsefi Argümanlar: Gerçeklere dayalı akıl yürütme ile yapılır. Ayrıca, argümanlarda mantık hataları da olabilir. Örneğin, dairesel mantık hatası, yanlış ikilem, ad hominem (kişisel saldırı) gibi hatalar.

    Argüman ne demek?

    Argüman, sonuç ve bu sonucun doğruluk derecesini belirlemeye yönelik verilen öncüllerden kurulmuş bir dizi ifadedir. Argüman kelimesinin diğer anlamları: kanıt, tez, iddia, sav; matematikte değişken, referans sayı; gök biliminde bir gök cisminin hareketine ait herhangi bir elemanın bağlı bulunduğu belli bir değer.

    Argümanın temel amacı nedir?

    Argümanın temel amacı, bir fikri, düşünceyi veya görüşü savunma ya da karşıtlık etme sürecidir. Bir argümanın temel amacı ayrıca şu şekilde özetlenebilir: Bir önermenin doğruluk değerini ortaya koymak amacıyla sebepler ve kanıtlar sunmak. Belirli bir konu hakkında fikirleri başkalarına iletmek veya karşınızdakini ikna etmek.

    Argüman oluşturma etkinliği nasıl yapılır?

    Argüman oluşturma etkinliği şu adımlarla gerçekleştirilebilir: 1. Tezi Belirleme: Argümanın ana sonucunu tespit edin. 2. Öncülleri Bulma: Ana sonucu destekleyen nedenleri belirleyin. 3. Kanıtları Toplama: Otorite açıklamaları, örnekler, kişisel deneyimler ve kabul edilen olguları toplayın. 4. Karşı Argümanları Göz Önünde Bulundurma: Olası itirazları ve karşı argümanları tespit edin. 5. Argümanı Yapılandırma: Giriş, ana gövde ve sonuç şeklinde mantıklı ve tutarlı bir yapı oluşturun. 6. Görsel Destek Kullanma: Sunumunuzu slaytlar, çizelgeler veya grafiklerle zenginleştirin. 7. Geri Bildirim Alma: Tez ifadenizi gözden geçirmek ve düzeltmek için meslektaşlarınızdan veya eğitmenlerinizden geri bildirim alın. Ayrıca, argüman haritalama tekniği de kullanılabilir.

    Argümanın temel unsurları nelerdir?

    Argümanın temel unsurları: İddia veya önerme. Kanıtlar. Gerekçe. Karşı argümanlar ve çürütmeler. Ayrıca, argümanın etkili olması için konu seçimi, mantıklı sıralama, inandırıcılık, tutarsızlıkları önleme ve net bir dil kullanımı gibi unsurlar da önemlidir.

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar nelerdir?

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar, öğrencilerin problem çözme sürecinde kanıtlara dayalı ve mantıklı açıklamalar yapmalarını içerir. Bu argümanlar şu şekilde özetlenebilir: 1. Problem Durumu: Öğrencilerin gerçek dünya problemlerini fark etmeleri ve bu problemleri tanımlamaları. 2. Çözüm Üretimi: Problemlere yönelik çözüm önerileri geliştirme ve bu çözümleri planlama. 3. Ürün Oluşturma: Belirlenen çözümleri somut bir ürün veya prototip haline getirme. 4. Test ve Geliştirme: Ürünün etkinliğini test etme ve gerektiğinde iyileştirmeler yapma. Ayrıca, argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımında, öğrencilerin bilimsel tartışmalara katılarak iddialarını desteklemeleri ve başkalarının iddialarını eleştirmeleri de önemlidir.

    Toulmin argümantasyonu nedir?

    Toulmin argümantasyonu, ilk kez Stephen Toulmin tarafından 1958 yılında ele alınan ve argümanların yapısını analiz etmek için kullanılan bir modeldir. Toulmin argümantasyonunun altı öğesi şunlardır: 1. İddia (claim). 2. Kanıt (data). 3. Gerekçe (warrant). 4. Destekleyici (backing). 5. Niteleyici (qualifier). 6. Çürütücü (rebuttal).