• Buradasın

    STEM sürecinde argümantasyon nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    STEM sürecinde argümantasyon, öğrencilerin farklı disiplinleri (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) kullanarak iddialarını, kanıtlarını ve gerekçelerini ortaya koydukları bir süreçtir 12. Bu süreç, öğrencilerin bilimsel bilgi ve becerilerini geliştirmelerine, eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerini artırmalarına yardımcı olur 34.
    Argümantasyonun bileşenleri:
    • İddia 1. Problemin çözümü için öne sürülen görüş veya açıklamalar 1.
    • Veri 1. İddiayı desteklemek için kullanılan olgular veya gözlemler 1.
    • Gerekçe 1. Verilerin iddiayı nasıl desteklediğini gösteren nedenler 1.
    • Destek 1. Günlük hayattan verilen örnek olgular 1.
    • Niteleyici 1. İddianın geçerli olduğu koşullar 1.
    • Reddedici 1. İddianın geçersiz olduğu koşullar 1.
    Argümantasyon süreci:
    1. Görevin tanımlanması 1. Öğretmen rehberliğinde problemin tanıtılması 1.
    2. Veri üretme 1. Uygun materyal ve tekniklerle araştırma yapma 1.
    3. Argüman oluşturma 1. İddia, kanıt ve gerekçeden oluşan argümanın oluşturulması 1.
    4. Argümantasyon 1. Geliştirilen argümanın sunulması, desteklenmesi, eleştirilmesi ve geliştirilmesi 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Argümanın temel amacı nedir?

    Argümanın temel amacı, bir fikri, düşünceyi veya görüşü savunma ya da karşıtlık etme sürecidir. Bir argümanın temel amacı ayrıca şu şekilde özetlenebilir: Bir önermenin doğruluk değerini ortaya koymak amacıyla sebepler ve kanıtlar sunmak. Belirli bir konu hakkında fikirleri başkalarına iletmek veya karşınızdakini ikna etmek.

    Argümanın temel unsurları nelerdir?

    Argümanın temel unsurları: İddia veya önerme. Kanıtlar. Gerekçe. Karşı argümanlar ve çürütmeler. Ayrıca, argümanın etkili olması için konu seçimi, mantıklı sıralama, inandırıcılık, tutarsızlıkları önleme ve net bir dil kullanımı gibi unsurlar da önemlidir.

    Argüman ne demek?

    Argüman, sonuç ve bu sonucun doğruluk derecesini belirlemeye yönelik verilen öncüllerden kurulmuş bir dizi ifadedir. Argüman kelimesinin diğer anlamları: kanıt, tez, iddia, sav; matematikte değişken, referans sayı; gök biliminde bir gök cisminin hareketine ait herhangi bir elemanın bağlı bulunduğu belli bir değer.

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar nelerdir?

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar, iddia, veri, gerekçe ve çürütücü bileşenlerinden oluşur. İddia: Öğrencilerin etkinlik sürecinde en çok kullandığı argüman bileşenidir. Veri ve Gerekçe: En az kullanılan bileşenlerdir. Çürütücü: Öğrencilerin argümanlarında nadiren yer verdiği bir bileşendir. Toulmin'in argüman modeline göre, argüman seviyeleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Seviye 2: Veri, gerekçe veya destekleyicilerden en az ikisini içeren, ancak çürütücü içermeyen argümanlar. Seviye 3: Zayıf çürütücü ile veri, gerekçe ve destekleyicilerden en az ikisini içeren argümanlar. Seviye 4: Veri ve gerekçeler ile desteklenmiş bir iddia ve açık bir şekilde ortaya konulmuş çürütücü içeren argümanlar. Seviye 5: Birden fazla çürütücü içeren gelişmiş argümanlar. STEM etkinliklerinde ayrıca Vee diyagramı gibi teknikler de kullanılarak öğrencilerin argümantasyon becerileri geliştirilir.

    Argüman çeşitleri nelerdir?

    Argüman çeşitleri genel olarak iki ana gruba ayrılır: 1. Tümdengelimli (Dedüktif) Argümanlar: - Öncüllerin doğru olması durumunda sonucun kesinlikle doğru olduğu argümanlardır. - Geçerli ya da geçersiz olabilirler. 2. Tümevarımlı (İndüktif) Argümanlar: - Öncüllerin doğru olması durumunda sonucun muhtemelen doğru olduğu argümanlardır. - Güçlü ya da zayıf olabilirler. Diğer argüman çeşitleri: Retorik Argümanlar: Öncüllerin ikna edilmesi gereken seyirciler için kabul edilebilir olmasını gerektirir. Diyalektik Argümanlar: Öncüllerin her zaman zorunlu doğru olmayan, ancak genel olarak kabul edilen ifadeler olmasını içerir. Felsefi Argümanlar: Gerçeklere dayalı akıl yürütme ile yapılır. Ayrıca, argümanlarda mantık hataları da olabilir. Örneğin, dairesel mantık hatası, yanlış ikilem, ad hominem (kişisel saldırı) gibi hatalar.

    Toulmin argümantasyonu nedir?

    Toulmin argümantasyonu, ilk kez Stephen Toulmin tarafından 1958 yılında ele alınan ve argümanların yapısını analiz etmek için kullanılan bir modeldir. Toulmin argümantasyonunun altı öğesi şunlardır: 1. İddia (claim). 2. Kanıt (data). 3. Gerekçe (warrant). 4. Destekleyici (backing). 5. Niteleyici (qualifier). 6. Çürütücü (rebuttal).

    Argüman oluşturma etkinliği nasıl yapılır?

    Argüman oluşturma etkinliği şu adımlarla gerçekleştirilebilir: 1. Tezi Belirleme: Argümanın ana sonucunu tespit edin. 2. Öncülleri Bulma: Ana sonucu destekleyen nedenleri belirleyin. 3. Kanıtları Toplama: Otorite açıklamaları, örnekler, kişisel deneyimler ve kabul edilen olguları toplayın. 4. Karşı Argümanları Göz Önünde Bulundurma: Olası itirazları ve karşı argümanları tespit edin. 5. Argümanı Yapılandırma: Giriş, ana gövde ve sonuç şeklinde mantıklı ve tutarlı bir yapı oluşturun. 6. Görsel Destek Kullanma: Sunumunuzu slaytlar, çizelgeler veya grafiklerle zenginleştirin. 7. Geri Bildirim Alma: Tez ifadenizi gözden geçirmek ve düzeltmek için meslektaşlarınızdan veya eğitmenlerinizden geri bildirim alın. Ayrıca, argüman haritalama tekniği de kullanılabilir.