• Buradasın

    Argümanın temel amacı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Argümanın temel amacı, bir fikri, düşünceyi veya görüşü savunma ya da karşıtlık etme sürecidir 3.
    Bir argümanın temel amacı ayrıca şu şekilde özetlenebilir:
    • Bir önermenin doğruluk değerini ortaya koymak amacıyla sebepler ve kanıtlar sunmak 2. Bu, önermenin doğru olduğunu ortaya koymak ya da yanlış olduğunu ortaya koymak anlamına gelebilir 2.
    • Belirli bir konu hakkında fikirleri başkalarına iletmek veya karşınızdakini ikna etmek 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Argüman nedir felsefe?

    Felsefede argüman, bir önermeler dizisidir ve bu dizi içinde kimi önermeler öncül veya varsayımlar, diğer bir önerme ise sonuç olarak adlandırılır. Argümanın temel unsurları: Sonuç. Öncüller. Argüman türleri: Tümdengelimli (dedüktif) argümanlar. Tümevarımlı (indüktif) argümanlar. Geçerli ve geçersiz argümanlar: Geçerli argüman. Geçersiz argüman.

    Parametre ve argüman nedir?

    Parametre, bir fonksiyon veya prosedür tanımlanırken, input olarak kullanılacak değişkenleri belirtmek için kullanılır. Argüman ise, bu parametrelerin fonksiyon çağrılırken alınan değerlerini ifade eder. Örnek olarak, `int Topla(int x, int y)` fonksiyonunda `x` ve `y` parametreler, `int sonuc = Topla(5, 14)` ifadesinde ise 5 ve 14 argümanlardır.

    Argüman oluşturma etkinliği nasıl yapılır?

    Argüman oluşturma etkinliği şu adımlarla gerçekleştirilebilir: 1. Tezi Belirleme: Argümanın ana sonucunu tespit edin. 2. Öncülleri Bulma: Ana sonucu destekleyen nedenleri belirleyin. 3. Kanıtları Toplama: Otorite açıklamaları, örnekler, kişisel deneyimler ve kabul edilen olguları toplayın. 4. Karşı Argümanları Göz Önünde Bulundurma: Olası itirazları ve karşı argümanları tespit edin. 5. Argümanı Yapılandırma: Giriş, ana gövde ve sonuç şeklinde mantıklı ve tutarlı bir yapı oluşturun. 6. Görsel Destek Kullanma: Sunumunuzu slaytlar, çizelgeler veya grafiklerle zenginleştirin. 7. Geri Bildirim Alma: Tez ifadenizi gözden geçirmek ve düzeltmek için meslektaşlarınızdan veya eğitmenlerinizden geri bildirim alın. Ayrıca, argüman haritalama tekniği de kullanılabilir.

    Argüman örnekleri nelerdir?

    Argüman örnekleri: Tümdengelimli argüman: "Yarasalar uçabilir (öncül=doğru); tüm uçan yaratıklar kuştur (öncül=yanlış); o halde yarasalar kuştur (sonuç=yanlış)". Tümevarımlı argüman: "Dünyanın en büyük ordu bütçesi A.B.D. ordusunundur (öncül=doğru); öyleyse gelecek on yıl boyunca böyle kalması muhtemeldir (sonuç=doğru)". Günlük yaşamdan bir örnek: "Uzun boyluyum, bu yüzden sporda iyiyim". Sık kullanılan bir argüman: "Sınavda başarılı olmak için ders çalışmalıyım. Sınavdan yüksek puan aldım. Demek ki derslerimi çalıştım". Argümanlar, yazılı veya sözlü olabilir ve belirli kanıtlar kapsamında yeni bir yargı oluşturmayı amaçlar.

    Argüman çeşitleri nelerdir?

    Argüman çeşitleri genel olarak iki ana gruba ayrılır: 1. Tümdengelimli (Dedüktif) Argümanlar: - Öncüllerin doğru olması durumunda sonucun kesinlikle doğru olduğu argümanlardır. - Geçerli ya da geçersiz olabilirler. 2. Tümevarımlı (İndüktif) Argümanlar: - Öncüllerin doğru olması durumunda sonucun muhtemelen doğru olduğu argümanlardır. - Güçlü ya da zayıf olabilirler. Diğer argüman çeşitleri: Retorik Argümanlar: Öncüllerin ikna edilmesi gereken seyirciler için kabul edilebilir olmasını gerektirir. Diyalektik Argümanlar: Öncüllerin her zaman zorunlu doğru olmayan, ancak genel olarak kabul edilen ifadeler olmasını içerir. Felsefi Argümanlar: Gerçeklere dayalı akıl yürütme ile yapılır. Ayrıca, argümanlarda mantık hataları da olabilir. Örneğin, dairesel mantık hatası, yanlış ikilem, ad hominem (kişisel saldırı) gibi hatalar.

    Felsefi bir görüşü veya argümanı sorgulamak için kullanılan aşamalar nelerdir?

    Felsefi bir görüşü veya argümanı sorgulamak için kullanılan aşamalar şunlardır: 1. Anlamak için sorular sormak. 2. Mantıklı olup olmadığını değerlendirmek. 3. Kanıtları araştırmak. 4. Karşı argümanları düşünmek. 5. Eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. Ayrıca, bir metnin doğru bir şekilde çözümlenmesi için şu maddelere dikkat edilmelidir: Metinde geçen temel görüşler nelerdir? Metinde öne sürülen ve temel görüşü destekleyen önermeler hangileridir? Her bir görüş veya önerme için kullanılan kavramlar nelerdir ve bu kavramlara hangi anlamlar yüklenmiştir? Bilgi ve dil hataları içermekte midir? Metinde yer alan çıkarımlar akıl ve mantık ilkelerine uygun mudur?

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar nelerdir?

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar, iddia, veri, gerekçe ve çürütücü bileşenlerinden oluşur. İddia: Öğrencilerin etkinlik sürecinde en çok kullandığı argüman bileşenidir. Veri ve Gerekçe: En az kullanılan bileşenlerdir. Çürütücü: Öğrencilerin argümanlarında nadiren yer verdiği bir bileşendir. Toulmin'in argüman modeline göre, argüman seviyeleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Seviye 2: Veri, gerekçe veya destekleyicilerden en az ikisini içeren, ancak çürütücü içermeyen argümanlar. Seviye 3: Zayıf çürütücü ile veri, gerekçe ve destekleyicilerden en az ikisini içeren argümanlar. Seviye 4: Veri ve gerekçeler ile desteklenmiş bir iddia ve açık bir şekilde ortaya konulmuş çürütücü içeren argümanlar. Seviye 5: Birden fazla çürütücü içeren gelişmiş argümanlar. STEM etkinliklerinde ayrıca Vee diyagramı gibi teknikler de kullanılarak öğrencilerin argümantasyon becerileri geliştirilir.