• Buradasın

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar, iddia, veri, gerekçe ve çürütücü bileşenlerinden oluşur 14.
    • İddia: Öğrencilerin etkinlik sürecinde en çok kullandığı argüman bileşenidir 1.
    • Veri ve Gerekçe: En az kullanılan bileşenlerdir 1.
    • Çürütücü: Öğrencilerin argümanlarında nadiren yer verdiği bir bileşendir 1.
    Toulmin'in argüman modeline göre, argüman seviyeleri şu şekilde sınıflandırılabilir 4:
    • Seviye 2: Veri, gerekçe veya destekleyicilerden en az ikisini içeren, ancak çürütücü içermeyen argümanlar 4.
    • Seviye 3: Zayıf çürütücü ile veri, gerekçe ve destekleyicilerden en az ikisini içeren argümanlar 4.
    • Seviye 4: Veri ve gerekçeler ile desteklenmiş bir iddia ve açık bir şekilde ortaya konulmuş çürütücü içeren argümanlar 4.
    • Seviye 5: Birden fazla çürütücü içeren gelişmiş argümanlar 4.
    STEM etkinliklerinde ayrıca Vee diyagramı gibi teknikler de kullanılarak öğrencilerin argümantasyon becerileri geliştirilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Argüman örnekleri nelerdir?

    Argüman örnekleri: Tümdengelimli argüman: "Yarasalar uçabilir (öncül=doğru); tüm uçan yaratıklar kuştur (öncül=yanlış); o halde yarasalar kuştur (sonuç=yanlış)". Tümevarımlı argüman: "Dünyanın en büyük ordu bütçesi A.B.D. ordusunundur (öncül=doğru); öyleyse gelecek on yıl boyunca böyle kalması muhtemeldir (sonuç=doğru)". Günlük yaşamdan bir örnek: "Uzun boyluyum, bu yüzden sporda iyiyim". Sık kullanılan bir argüman: "Sınavda başarılı olmak için ders çalışmalıyım. Sınavdan yüksek puan aldım. Demek ki derslerimi çalıştım". Argümanlar, yazılı veya sözlü olabilir ve belirli kanıtlar kapsamında yeni bir yargı oluşturmayı amaçlar.

    Argüman çeşitleri nelerdir?

    Argüman çeşitleri genel olarak iki ana gruba ayrılır: 1. Tümdengelimli (Dedüktif) Argümanlar: - Öncüllerin doğru olması durumunda sonucun kesinlikle doğru olduğu argümanlardır. - Geçerli ya da geçersiz olabilirler. 2. Tümevarımlı (İndüktif) Argümanlar: - Öncüllerin doğru olması durumunda sonucun muhtemelen doğru olduğu argümanlardır. - Güçlü ya da zayıf olabilirler. Diğer argüman çeşitleri: Retorik Argümanlar: Öncüllerin ikna edilmesi gereken seyirciler için kabul edilebilir olmasını gerektirir. Diyalektik Argümanlar: Öncüllerin her zaman zorunlu doğru olmayan, ancak genel olarak kabul edilen ifadeler olmasını içerir. Felsefi Argümanlar: Gerçeklere dayalı akıl yürütme ile yapılır. Ayrıca, argümanlarda mantık hataları da olabilir. Örneğin, dairesel mantık hatası, yanlış ikilem, ad hominem (kişisel saldırı) gibi hatalar.

    Argüman oluşturma etkinliği nasıl yapılır?

    Argüman oluşturma etkinliği şu adımlarla gerçekleştirilebilir: 1. Tezi Belirleme: Argümanın ana sonucunu tespit edin. 2. Öncülleri Bulma: Ana sonucu destekleyen nedenleri belirleyin. 3. Kanıtları Toplama: Otorite açıklamaları, örnekler, kişisel deneyimler ve kabul edilen olguları toplayın. 4. Karşı Argümanları Göz Önünde Bulundurma: Olası itirazları ve karşı argümanları tespit edin. 5. Argümanı Yapılandırma: Giriş, ana gövde ve sonuç şeklinde mantıklı ve tutarlı bir yapı oluşturun. 6. Görsel Destek Kullanma: Sunumunuzu slaytlar, çizelgeler veya grafiklerle zenginleştirin. 7. Geri Bildirim Alma: Tez ifadenizi gözden geçirmek ve düzeltmek için meslektaşlarınızdan veya eğitmenlerinizden geri bildirim alın. Ayrıca, argüman haritalama tekniği de kullanılabilir.

    Stem etkinlikleri nelerdir?

    STEM etkinlikleri, bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) alanlarını kapsayan ve öğrencilere problem çözme, eleştirel düşünme ve yaratıcılık becerileri kazandırmayı hedefleyen etkinliklerdir. Bazı STEM etkinlik örnekleri: Robotik: Öğrencilerin robotların tasarımını, kodlamasını ve programlamasını öğrenmesi. Programlama: Bilgisayarların nasıl yazılım geliştirilebileceğinin öğrenilmesi. Endüstriyel tasarım: Ürünlerin nasıl tasarlanıp üretilebileceğinin öğrenilmesi. Uzay araştırması: Uzayın nasıl incelenebileceği ve uzay araçlarının nasıl tasarlanabileceğinin öğrenilmesi. Biyoloji: Organizmaların nasıl yaşadığının ve nasıl incelenebileceğinin öğrenilmesi. Fotosentez deney kiti: Temel bilimlerin öğrenilmesi için yapılan deneyler. Mıknatıslarla tren yapımı: Öğrencilerin deneme yaparak mıknatısın itme ve çekme gücünü keşfetmeleri. Geometrik cisimleri hologram ile inceleme: Geometrik cisimlerin daha iyi algılanabilmesi ve görselleştirilebilmesi için hologram kullanılması. Küplerle yapı tasarımı: Öğrencilerin geometrik şekilleri kullanarak hacim hesaplamaları yapabilmesi.

    Argümanın temel unsurları nelerdir?

    Argümanın temel unsurları: İddia veya önerme. Kanıtlar. Gerekçe. Karşı argümanlar ve çürütmeler. Ayrıca, argümanın etkili olması için konu seçimi, mantıklı sıralama, inandırıcılık, tutarsızlıkları önleme ve net bir dil kullanımı gibi unsurlar da önemlidir.

    Stem etkinliklerinde hangi beceriler desteklenir?

    STEM etkinliklerinde desteklenen beceriler şunlardır: 1. Problem Çözme: Öğrencilere gerçek dünya problemlerine çözüm üretme becerisi kazandırılır. 2. Eleştirel Düşünme: Mevcut bilgilerle yetinmeyip daha fazla sorgulama ve keşif yapma yeteneği geliştirilir. 3. Yaratıcılık: Yenilikçi yollar geliştirme ve yaratıcı düşünme becerileri teşvik edilir. 4. İşbirliği ve İletişim: Grup çalışmaları yaparak iletişim ve işbirliği becerileri artırılır. 5. Teknolojik Okuryazarlık: Teknolojiyi kullanma ve teknolojik çözümler geliştirme yetkinliği kazanılır. 6. Matematiksel Düşünme: Matematiksel kavramları gündelik yaşam problemleriyle ilişkilendirerek uygulanır.

    Argüman ne demek?

    Argüman, sonuç ve bu sonucun doğruluk derecesini belirlemeye yönelik verilen öncüllerden kurulmuş bir dizi ifadedir. Argüman kelimesinin diğer anlamları: kanıt, tez, iddia, sav; matematikte değişken, referans sayı; gök biliminde bir gök cisminin hareketine ait herhangi bir elemanın bağlı bulunduğu belli bir değer.