Buradasın
STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar, iddia, veri, gerekçe ve çürütücü bileşenlerinden oluşur 14.
- İddia: Öğrencilerin etkinlik sürecinde en çok kullandığı argüman bileşenidir 1.
- Veri ve Gerekçe: En az kullanılan bileşenlerdir 1.
- Çürütücü: Öğrencilerin argümanlarında nadiren yer verdiği bir bileşendir 1.
Toulmin'in argüman modeline göre, argüman seviyeleri şu şekilde sınıflandırılabilir 4:
- Seviye 2: Veri, gerekçe veya destekleyicilerden en az ikisini içeren, ancak çürütücü içermeyen argümanlar 4.
- Seviye 3: Zayıf çürütücü ile veri, gerekçe ve destekleyicilerden en az ikisini içeren argümanlar 4.
- Seviye 4: Veri ve gerekçeler ile desteklenmiş bir iddia ve açık bir şekilde ortaya konulmuş çürütücü içeren argümanlar 4.
- Seviye 5: Birden fazla çürütücü içeren gelişmiş argümanlar 4.
STEM etkinliklerinde ayrıca Vee diyagramı gibi teknikler de kullanılarak öğrencilerin argümantasyon becerileri geliştirilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: