• Buradasın

    Argüman oluşturma etkinliği nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Argüman oluşturma etkinliği şu adımlarla gerçekleştirilebilir:
    1. Tezi Belirleme: Argümanın ana sonucunu tespit edin 2.
    2. Öncülleri Bulma: Ana sonucu destekleyen nedenleri belirleyin 25.
    3. Kanıtları Toplama: Otorite açıklamaları, örnekler, kişisel deneyimler ve kabul edilen olguları toplayın 23.
    4. Karşı Argümanları Göz Önünde Bulundurma: Olası itirazları ve karşı argümanları tespit edin 23.
    5. Argümanı Yapılandırma: Giriş, ana gövde ve sonuç şeklinde mantıklı ve tutarlı bir yapı oluşturun 3.
    6. Görsel Destek Kullanma: Sunumunuzu slaytlar, çizelgeler veya grafiklerle zenginleştirin 3.
    7. Geri Bildirim Alma: Tez ifadenizi gözden geçirmek ve düzeltmek için meslektaşlarınızdan veya eğitmenlerinizden geri bildirim alın 3.
    Ayrıca, argüman haritalama tekniği de kullanılabilir 4. Bu teknik, argümanın bileşenlerini ve ilişkilerini görsel olarak analiz etmeye yardımcı olur 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    STEM sürecinde argümantasyon nedir?

    STEM sürecinde argümantasyon, öğrencilerin farklı disiplinleri (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) kullanarak iddialarını, kanıtlarını ve gerekçelerini ortaya koydukları bir süreçtir. Argümantasyonun bileşenleri: İddia. Veri. Gerekçe. Destek. Niteleyici. Reddedici. Argümantasyon süreci: 1. Görevin tanımlanması. 2. Veri üretme. 3. Argüman oluşturma. 4. Argümantasyon.

    Felsefede görüş ve argüman nedir?

    Felsefede görüş, bir olay, varlık veya düşünce üzerinde varılan yargı, fikirdir. Felsefede argüman, belirli kanıtlara dayanarak ortaya çıkarılan yeni bir yargıdır. Felsefede argümanlar, tümdengelim ve tümevarım olmak üzere iki ana gruba ayrılır. Tümdengelim. Tümevarım. Ayrıca, argümanlar kasten hileli de olabilir.

    Argüman ne demek?

    Argüman, sonuç ve bu sonucun doğruluk derecesini belirlemeye yönelik verilen öncüllerden kurulmuş bir dizi ifadedir. Argüman kelimesinin diğer anlamları: kanıt, tez, iddia, sav; matematikte değişken, referans sayı; gök biliminde bir gök cisminin hareketine ait herhangi bir elemanın bağlı bulunduğu belli bir değer.

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar nelerdir?

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar, iddia, veri, gerekçe ve çürütücü bileşenlerinden oluşur. İddia: Öğrencilerin etkinlik sürecinde en çok kullandığı argüman bileşenidir. Veri ve Gerekçe: En az kullanılan bileşenlerdir. Çürütücü: Öğrencilerin argümanlarında nadiren yer verdiği bir bileşendir. Toulmin'in argüman modeline göre, argüman seviyeleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Seviye 2: Veri, gerekçe veya destekleyicilerden en az ikisini içeren, ancak çürütücü içermeyen argümanlar. Seviye 3: Zayıf çürütücü ile veri, gerekçe ve destekleyicilerden en az ikisini içeren argümanlar. Seviye 4: Veri ve gerekçeler ile desteklenmiş bir iddia ve açık bir şekilde ortaya konulmuş çürütücü içeren argümanlar. Seviye 5: Birden fazla çürütücü içeren gelişmiş argümanlar. STEM etkinliklerinde ayrıca Vee diyagramı gibi teknikler de kullanılarak öğrencilerin argümantasyon becerileri geliştirilir.

    Argümanın temel amacı nedir?

    Argümanın temel amacı, bir fikri, düşünceyi veya görüşü savunma ya da karşıtlık etme sürecidir. Bir argümanın temel amacı ayrıca şu şekilde özetlenebilir: Bir önermenin doğruluk değerini ortaya koymak amacıyla sebepler ve kanıtlar sunmak. Belirli bir konu hakkında fikirleri başkalarına iletmek veya karşınızdakini ikna etmek.

    Sorgulamaya dayalı öğrenme yöntemi nedir?

    Sorgulamaya dayalı öğrenme yöntemi, öğrencilerin aktif olarak sorular sorarak, araştırarak ve bilgileri analiz ederek öğrenme verilerini yararlı bilgiler haline dönüştürme sürecidir. Bu yöntemde genel olarak şu aşamalar izlenir: 1. Konu Saptama: Öğrenilecek konu belirlenir. 2. Genel Bilgi Edinme: Konu hakkında temel bilgiler toplanır. 3. Detaylı Araştırma: Daha derinlemesine araştırmalar yapılır. 4. Soru Oluşturma: Konuya dair sorular üretilir. 5. Çözüm Arama: Üretilen sorulara çözümler aranır. 6. Gözlem Yapma: Gerekirse gözlemler gerçekleştirilir. 7. Bilgi Oluşturma: Bulunan çözümler, yapılan araştırmalarla harmanlanarak öz bilgi oluşturulur. Bu yöntem, öğrencilerin eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirir.

    Argüman çeşitleri nelerdir?

    Argüman çeşitleri genel olarak iki ana gruba ayrılır: 1. Tümdengelimli (Dedüktif) Argümanlar: - Öncüllerin doğru olması durumunda sonucun kesinlikle doğru olduğu argümanlardır. - Geçerli ya da geçersiz olabilirler. 2. Tümevarımlı (İndüktif) Argümanlar: - Öncüllerin doğru olması durumunda sonucun muhtemelen doğru olduğu argümanlardır. - Güçlü ya da zayıf olabilirler. Diğer argüman çeşitleri: Retorik Argümanlar: Öncüllerin ikna edilmesi gereken seyirciler için kabul edilebilir olmasını gerektirir. Diyalektik Argümanlar: Öncüllerin her zaman zorunlu doğru olmayan, ancak genel olarak kabul edilen ifadeler olmasını içerir. Felsefi Argümanlar: Gerçeklere dayalı akıl yürütme ile yapılır. Ayrıca, argümanlarda mantık hataları da olabilir. Örneğin, dairesel mantık hatası, yanlış ikilem, ad hominem (kişisel saldırı) gibi hatalar.