Şeflikte yedekten atama, mevcut şefin görevinden ayrılması durumunda yapılır ve aşağıdaki adımlarla gerçekleşir: 1. Görevlendirme İhtiyacı: Şeflik görevinden ayrılan kişinin yerine en geç bir ay içinde yeni bir şef görevlendirilmesi gereklidir. 2. Başvuru ve Değerlendirme: Okul müdürlüğünce, şeflik için başvuru ve değerlendirme tarihleri duyurulur ve ilgili öğretmenler bu tarihe kadar başvuru yapar. 3. Komisyon Değerlendirmesi: Başvurular, okul müdürünün başkanlığında müdür başyardımcısı/müdür yardımcısı ve bir öğretmenden oluşan komisyon tarafından değerlendirilir. 4. Atama Kriterleri: Değerlendirme sonucunda puan eşitliği halinde, sırasıyla doktora, yüksek lisans yapmış olanlar, daha önce şeflik görevi yapanlar ve öğretmenlikteki hizmet süresi fazla olanlar öncelikli olarak atanır. 5. Kura Çekimi: Eşitlik yine bozulmazsa, şeflik için kura çekilir. Bu süreçte, şeflik için istekli öğretmen bulunmaması halinde, okul müdürü tarafından ilgili alan öğretmenleri arasından resen görevlendirme yapılabilir.