• Buradasın

    Özel gereksinimli öğrencilere yaklaşım ilkeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel gereksinimli öğrencilere yaklaşım ilkeleri şunlardır:
    • Yeterlilik ilkesi: Tanılamada bireyin yeterli ve yetersiz olduğu yönler birlikte değerlendirilir 1.
    • İş birliği ilkesi: Tanılama sürecinde aile, okul ve uzmanlar iş birliği içinde çalışır 1.
    • İsteklilik ilkesi: Tanılama sürecinin her aşamasında ailenin ve gerektiğinde bireyin görüşü alınarak katılımı sağlanır 1.
    • Gizlilik ilkesi: Tanılama sürecinin her aşamasında birey ve ailenin görüşleri alınmadan hiçbir açıklama yapılmaz 1.
    • En az sınırlandırma: Özel gereksinimli bireyler, mümkün olduğu kadar tipik gelişim gösteren akranları ile birlikte tutulur 3.
    • Bireyselleştirilmiş eğitim: Her öğrencinin öğrenme hızı farklıdır, bu nedenle uyarlamalar yapılırken öğrencinin yeterlilikleri ve öğrenmeye hazır bulunuşluluğu göz önünde bulundurulur 3.
    • Kanıta dayalı uygulamalar: Ne öğretileceği, nasıl öğretileceği ve hangi program ve stratejilerin etkili olacağı ile ilgili karar vermeye yardımcı olan programlar kullanılır 3.
    • Yeterlilik temelli öğretim: Öğrenme için görme, işitme, koklama, dokunma ve tat alma duyu organlarının işlevde bulunması ve duyu organlarına uygun yaşantıların olması gerekir 3.
    • Pekiştirme ve tekrar: Öğrenimlerin kalıcı olması için pekiştireçler kullanılır 3.
    • Duygular ve öğrenme: Aşırı duygular öğrenme sürecini olumsuz etkiler, bu nedenle olumlu bir sınıf atmosferi oluşturulur 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitimde destek eğitimi nedir?

    Özel eğitimde destek eğitimi, bireylerin yaş sınırı olmaksızın yaşamlarını bağımsız sürdürebilmeleri, gelişim alanlarında ve akademik becerilerde desteklenmeleri amacıyla verilen eğitim hizmetidir. Bu eğitim, şu şekillerde olabilir: Bireysel eğitim: Uygun eğitimci tarafından çocuğa bire bir eğitim verilmesi. Grup eğitimi: Çocuğun düzeyine ve yaşına uygun çocuklarla haftada bir grup dersi. Destek eğitim programlarının amaçları arasında, ihtiyaç duyan bireylerin rehabilitasyonu ve hem ailelere hem de bireylere hizmet sunulması yer alır.

    Türkiye'de özel gereksinimli bireylerin eğitimi ne zaman başlamıştır?

    Türkiye'de özel gereksinimli bireylerin eğitimi, Cumhuriyet'in ilanından önce Osmanlı döneminde başlamıştır. Bazı önemli tarihler: 1889: İstanbul'da Grati Efendi'nin çalışmalarıyla işitme yetersizliği olan bireyler için bir okul açılmıştır. 1923: İzmir'de sağırlar ve körler için okullar açılmıştır. 1952: Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü bünyesinde özel eğitim bölümü kurulmuştur. 1983: 2916 sayılı "Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu" yürürlüğe girmiştir. 1997: 573 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile özel eğitimin temel ilkeleri belirlenmiştir.

    Özel eğitimde kaç çeşit öğrenci var?

    Özel eğitimde iki ana çeşit öğrenci grubu bulunmaktadır: 1. Tek gereksinimi olan öğrenciler: Zihin yetersizliği, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, ortopedik yetersizlik, dil ve konuşma güçlüğü gibi tek bir alanda yetersizliği olan öğrenciler. 2. Çoklu gereksinimi olan öğrenciler: Birden fazla yetersizliği olan öğrenciler, örneğin zihinsel yetersizlik ve ortopedik yetersizlik, görme ve işitmeye eşlik eden zihinsel yetersizlik gibi.

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri nelerdir?

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri iki ana başlıkta incelenir: test teknikleri ve test dışı teknikler. Test teknikleri: Başarı testleri. Yetenek testleri. Kişilik testleri. İlgi envanterleri. Tutum ölçekleri. Test dışı teknikler: Gözleme dayalı teknikler. Kendini anlatmaya dayalı teknikler. Başkalarının kanılarına dayalı teknikler. Etkileşime dayalı teknikler. Diğer teknikler (vaka incelemesi, vaka konferansı, bibliyoterapi, öğrenci tanıma fişi vb.).

    Eşleme çalışmaları özel eğitim nedir?

    Özel eğitimde eşleme çalışmaları, birbirinin aynısı veya birbirine benzeyen nesnelerin bir araya getirilmesini içerir. Eşleme çalışmalarının bazı amaçları: Ayırt etme ve dikkatini yöneltme becerisini geliştirme. Uyaran kontrolü ve yönerge takibini sağlama. Gruplama ve sınıflama yapma yeteneğini artırma. Eşleme çalışmaları, özellikle otizm ve benzeri nörolojik bozukluklar gösteren bireylerde, duyusal algı ve öğrenme zorluklarını aşmak için önemlidir. Eşleme çalışmaları genellikle şu adımları içerir: 1. Üç boyutlu nesnelerle eşleme. 2. İki boyutlu görsellerle eşleme. 3. Aynı sınıftan eş olmayan nesneleri eşleme. 4. Farklı sınıflardan nesneleri eşleme. Eşleme çalışmalarının bir uzman tarafından programlanması önerilir.

    Psikoloji özel öğretim yöntemi hangi yaklaşımdır?

    Psikoloji özel öğretim yönteminin hangi yaklaşım olduğu sonucuna ulaşılamadı. Ancak, psikolojinin eğitim alanındaki bazı yaklaşımları şunlardır: Bilişsel-davranışçı terapi. İnsanist psikoloji. Psikanalitik eğitim. Eğitim psikolojisi, öğrenme teorilerini inceleyerek öğrencilerin nasıl öğrendiklerini ve bilgiyi nasıl işlediklerini anlamaya çalışır. Özel öğretim yöntemleri arasında ise aktif öğrenme, problem çözme, grup çalışmaları, drama, projeler, görsel öğretim materyalleri kullanma, tartışma yöntemleri gibi birçok farklı yaklaşım bulunabilir.

    Özel eğitim ve kaynaştırma dersi nedir?

    Özel eğitim, fiziksel, zihinsel, iletişimsel, sosyal ve duygusal gelişimlerindeki özellikler nedeniyle normal gelişimden farklılık gösteren ve normal eğitim-öğretimden yararlanamayan, kısmen yararlanan veya yararlandığı hâlde destek programları ile eğitimlerini devam ettirebilen bireyler için sunulan eğitimdir. Kaynaştırma eğitimi ise özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel; okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan, destek eğitim hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır. Kaynaştırma eğitiminin amacı, engelli çocuklarla normal yaşıtlarını eğitsel ve sosyal yönden bütünleştirebilmek, birbirinden etkileşim yoluyla edinebilecekleri olumlu davranış geliştirmelerine yardımcı olmaktır.