Buradasın
Özel gereksinimli öğrencilere yaklaşım ilkeleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Özel gereksinimli öğrencilere yaklaşım ilkeleri şunlardır:
- Yeterlilik ilkesi: Tanılamada bireyin yeterli ve yetersiz olduğu yönler birlikte değerlendirilir 1.
- İş birliği ilkesi: Tanılama sürecinde aile, okul ve uzmanlar iş birliği içinde çalışır 1.
- İsteklilik ilkesi: Tanılama sürecinin her aşamasında ailenin ve gerektiğinde bireyin görüşü alınarak katılımı sağlanır 1.
- Gizlilik ilkesi: Tanılama sürecinin her aşamasında birey ve ailenin görüşleri alınmadan hiçbir açıklama yapılmaz 1.
- En az sınırlandırma: Özel gereksinimli bireyler, mümkün olduğu kadar tipik gelişim gösteren akranları ile birlikte tutulur 3.
- Bireyselleştirilmiş eğitim: Her öğrencinin öğrenme hızı farklıdır, bu nedenle uyarlamalar yapılırken öğrencinin yeterlilikleri ve öğrenmeye hazır bulunuşluluğu göz önünde bulundurulur 3.
- Kanıta dayalı uygulamalar: Ne öğretileceği, nasıl öğretileceği ve hangi program ve stratejilerin etkili olacağı ile ilgili karar vermeye yardımcı olan programlar kullanılır 3.
- Yeterlilik temelli öğretim: Öğrenme için görme, işitme, koklama, dokunma ve tat alma duyu organlarının işlevde bulunması ve duyu organlarına uygun yaşantıların olması gerekir 3.
- Pekiştirme ve tekrar: Öğrenimlerin kalıcı olması için pekiştireçler kullanılır 3.
- Duygular ve öğrenme: Aşırı duygular öğrenme sürecini olumsuz etkiler, bu nedenle olumlu bir sınıf atmosferi oluşturulur 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: