• Buradasın

    Özel eğitimde kaç çeşit öğrenci var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde iki ana çeşit öğrenci grubu bulunmaktadır:
    1. Tek gereksinimi olan öğrenciler: Zihin yetersizliği, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, ortopedik yetersizlik, dil ve konuşma güçlüğü gibi tek bir alanda yetersizliği olan öğrenciler 14.
    2. Çoklu gereksinimi olan öğrenciler: Birden fazla yetersizliği olan öğrenciler, örneğin zihinsel yetersizlik ve ortopedik yetersizlik, görme ve işitmeye eşlik eden zihinsel yetersizlik gibi 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim ve kaynaştırma dersi nedir?

    Özel eğitim ve kaynaştırma dersi, özel gereksinimleri olan öğrencilerin eğitim süreçlerini kapsayan iki farklı kavramdır. Özel eğitim, engelli bireylerin, bireysel ihtiyaçlarına uygun olarak hazırlanan programlar çerçevesinde eğitim almalarını sağlar. Kaynaştırma dersi ise, özel gereksinimli öğrencilerin, akranlarıyla birlikte genel eğitim sınıflarında eğitim almaları uygulamasıdır.

    Özel eğitimde hangi öğrenciler var?

    Özel eğitimde yer alan öğrenciler, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerden oluşur. Bu öğrenciler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizliği olan öğrenciler. Görme veya işitme yetersizliği olan öğrenciler. Ortopedik yetersizliği olan öğrenciler. Dil ve konuşma güçlüğü yaşayan öğrenciler. Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler. Otistik öğrenciler. Üstün yetenekli öğrenciler. Ayrıca, sağlık sorunları nedeniyle özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler de bu kapsama dahildir.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı çeşitli alanlarda ortaya çıkabilir ve farklı türleri vardır. İşte bazıları: 1. Zihinsel Yetersizlik: Hafif, orta veya ağır seviyede zihinsel yetersizliği olan bireyler. 2. Öğrenme Güçlüğü: Disleksi, diskalkuli, disgrafi gibi okuma, yazma ve matematikle ilgili zorluk yaşayanlar. 3. Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), otizm spektrum bozukluğu. 4. Fiziksel Engel: Omurilik felci, kas distrofisi gibi nedenlerle hareket kısıtlılığı yaşayanlar. 5. İşitme ve Görme Engeli: İşitme veya görme kaybı olan bireyler. 6. Dil ve Konuşma Bozukluğu: Kekemelik, artikülasyon sorunları gibi konuşma güçlüğü çekenler. 7. Üstün Yetenek: Akademik, sanatsal veya liderlik alanında yaşıtlarından ileri düzeyde gelişmiş bireyler. Bu ihtiyaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) ile karşılanır.

    Özel eğitim ve özel gereksinimli arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli kavramları farklı anlamlar taşır: 1. Özel Eğitim: Bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir. 2. Özel Gereksinimli: Yaşıtlarından belirgin düzeyde farklılık gösteren ve standart eğitim hizmetlerinden tam olarak yararlanamayan bireylerdir.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamaya yönelik usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin kapsamı şu hususları içerir: - Özel eğitim ihtiyacı olan bireylere sunulacak eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesi; - Özel yetenekli bireylere destek eğitim hizmetlerinin verilmesi; - Merkezî sistem sınavları ile protokolle yapılan sınavlarda özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için gerekli tedbirlerin alınması. Yönetmelik, 31 Mayıs 2006 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Özel eğitim sınıfları nasıl açılır?

    Özel eğitim sınıfları, özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin eğitimi için her tür ve kademedeki resmî ve özel okullarda açılabilir. İşte açılması için izlenmesi gereken adımlar: 1. Özel Eğitim Hizmetleri Kuruluna Başvuru: İl/ilçe özel eğitim hizmetleri kurulunun teklifi doğrultusunda, özel eğitim sınıfında eğitime erişimi sağlanacak öğrencilerin özellikleri değerlendirilerek başvuru yapılır. 2. Gerekli Belgelerin Hazırlanması: Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği'nde belirtilen belgeler (form dilekçe, kurucu beyanı, bina yerleşim planı, yönetmelik taslağı vb.) hazırlanır. 3. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne Müracaat: Hazırlanan belgeler ve dilekçe, okulun bağlı olduğu ilçe milli eğitim müdürlüğüne teslim edilir. 4. İnceleme ve Onay: İlgili makamlar tarafından yapılan inceleme ve onay sürecinin ardından, özel eğitim sınıfı açılır. Özel eğitim sınıflarının kapatılması işlemleri de yine il/ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından yapılır.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, herhangi bir nedene bağlı olarak gelişimsel farklılığı bulunan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar yer alır: - Zeka geriliği olan çocuklar. - Yaygın gelişimsel bozukluklar (örneğin, otizm). - Ortopedik ve hareket bozukluğu olanlar. - Görme ve işitme engelliler. - Konuşma bozukluğu olanlar. - Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar. - Öğrenme güçlüğü çekenler. - Duygusal ve davranış bozukluğu olanlar. - Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olanlar.