• Buradasın

    Rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişti mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişmiştir.
    10 Kasım 2017 tarihli ve 30236 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği ile rehberlik hizmetlerinde önemli düzenlemeler yapılmıştır 35.
    Bu değişiklik ile:
    • "Rehber öğretmen (psikolojik danışman)" tanımı yerine "rehberlik öğretmeni" tanımı kullanılmıştır 5.
    • Rehberlik öğretmenlerine sınav, belleticilik ve nöbet görevleri verilmiştir 5.
    • Çalışma izin ve saatleri değiştirilerek, izin ve tatil dönemlerinde tercih danışmanlığı ve ders seçimi gibi ek görevler getirilmiştir 5.
    Ayrıca, 31.08.2020 tarihinde yayımlanan bir yönetmelik ile "Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği" adı altında yeni bir yönetmelik yürürlüğe girmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehberlik dosyası içinde neler olmalı?

    Rehberlik dosyası içinde bulunması gereken bazı belgeler: Kapak, Atatürk portresi ve İstiklal Marşı. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri. Yıllık rehberlik planı. Sınıf risk haritası. Sınıf listesi ve oturma planı. Sınıf başkanı/başkan yardımcısı seçim tutanağı. Kulüp öğrenci dağılım listesi. Öğrenci bilgi formları (tanıma fişleri). Devamsızlık takip listesi. Öğrenci gözlem kayıtları. PDR servisine öğrenci yönlendirme formu. Veli toplantı tutanakları ve ev ziyaret formları. Sınıf rehberlik etkinlikleri uygulama çıktıları. PDR servisi tarafından uygulanan test/envanter raporları. 1. ve 2. dönem sonu sınıf rehberlik faaliyet raporları. Rehberlik dosyasında bulunan belgeler, sınıf ve öğrenciler hakkında detaylı bilgi edinmeyi sağlar.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek. 3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak. 5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak. 7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak. 8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek. 9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak. 10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.

    Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği eğitim bölgesi nedir?

    Eğitim bölgesi, özel eğitim ve rehberlik hizmetleri bağlamında, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitsel değerlendirme ve tanılama işlemlerinin yapıldığı bölgeleri ifade eder. Okula kayıtlı öğrenciler için bu işlemler, öğrencinin bulunduğu bölgedeki Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) tarafından yapılır. Herhangi bir okula kayıtlı olmayan bireyler için ise ikamet adresi veya bakım ve barınma hizmetinden yararlandığı kurumun bulunduğu bölgedeki RAM tarafından işlemler yürütülür.

    Meb mevzuat yönetmeliği nedir?

    MEB mevzuat yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel örgün eğitim kurumlarında eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişe ilişkin usul ve esasları düzenleyen yönetmeliklerdir. Bu yönetmelikler arasında öne çıkanlar: Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği: Resmî ve özel ortaöğretim kurumlarında eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişe ilişkin usul ve esasları düzenler. Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği: Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarının görev ve işleyişiyle ilgili usul ve esasları belirler. Güncel yönetmeliklere ulaşmak için MEB'in mevzuat listesi veya Resmî Gazete kullanılabilir.

    Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını ve rehberlik hizmetlerinin yürütülmesini düzenleyen usül ve esasları belirler. Yönetmeliğin bazı temel maddeleri: Özel Eğitim Hizmetleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, akranları ile birlikte eğitilmelerine öncelik verilir ve bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır. Rehberlik Hizmetleri: Okullarda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal ve ahlaki gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülür. Yerleştirme ve Tanılama: Bireylerin eğitsel performansları dikkate alınarak en uygun eğitim ortamına yerleştirilmeleri sağlanır. İş Birliği: Özel eğitim hizmetlerinin kesintisiz sürdürülebilmesi için rehabilitasyon hizmetleri ile diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılır. Aile Katılımı: Ailelerin özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif olarak katılmaları ve eğitilmeleri sağlanır.

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği nedir?

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği'nin 15. maddesinde yer almaktadır. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri şunlardır: 1. Öğretmenler kurulunca belirlenen öğrenci kulüplerinin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. 2. Öğrenci kulüplerine katılacak öğrencileri ilgi ve isteklerine göre belirlemek. 3. Belirlenen öğrencileri e-Okul sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 4. Öğrencilerin okul dışı etkinlikleri, toplum hizmeti çalışmaları ve buna ilişkin belgeleri e-Okul Sistemi Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 5. Sınıf rehberlik planını, okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde hazırlayarak eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 6. Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygulamak. 7. Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi için çeşitli yöntemler kullanılabilir: İhtiyaç analizi. Zaman analizi. Sınıflandırma yöntemi. Okul danışma kurulu. Psikolojik danışmanlık vaka notları. Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini öğrencilerin değerlendirmesi. Rehberlik ve danışmanlık programını öğretmenlerin değerlendirmesi. Değerlendirme konferansları. Yazılı değerlendirme raporları. Okul panosunda sunum. Öğretmen sunumları. Toplumsal ilişkiler ve toplumu bilgilendirme etkinlikleri. Psikolojik danışman portfolyo metodu. Akran grup süpervizyonu. Ayrıca, rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesinde şu adımlar izlenebilir: 1. Verilerin kodlanması. 2. Temaların belirlenmesi. 3. Kodların ve temaların düzenlenmesi. 4. Bulguların tanımlanması ve yorumlanması. Değerlendirme sürecinde, etkinliklerin öğrencilerin gelişim seviyesine uygunluğu, uygun bir sınıf ortamı ve kolayca doldurulabilir formlar gibi unsurlar göz önünde bulundurulabilir. Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, hizmetin kalitesini artırmak ve etkinliğine dair ipuçları elde etmek için önemlidir.