• Buradasın

    Rehberlik servisinde kimler çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik servisinde çalışan kişiler şunlardır:
    1. Rehberlik Öğretmeni (Psikolojik Danışman): Üniversitelerin psikolojik danışma ve rehberlik ile eğitimde psikolojik hizmetler alanında lisans eğitimi almış personel 12.
    2. Psikolog: Üniversitelerin psikoloji alanında lisans eğitimi almış, atipik ve uyum güçlüğü olan çocuklara tanılama ve terapi hizmetleri veren kişi 12.
    3. Psikometrist: Psikolojik ölçme araçları konusunda lisans veya lisansüstü eğitim almış, tarama, inceleme ve teşhis amaçlı psikolojik ölçme araçlarını uygulayan kişi 2.
    4. Eğitim Programcısı: Üniversitelerin eğitimde program geliştirme alanında lisans eğitimi almış, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri alanlarında programların geliştirilmesine teknik destek veren kişi 12.
    5. Sosyal Çalışmacı: Üniversitelerin sosyal hizmetler alanında lisans eğitimi almış, danışanlarla ilgili hizmetlerin planlanmasında gerekli sosyal, ekonomik ve kültürel bilgileri toplayan kişi 12.
    6. Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi: Üniversitelerin çocuk gelişimi veya çocuk sağlığı ve eğitimi alanlarında lisans eğitimi almış, öğrencilere ve ailelere gelişim konularında yardımcı olan kişi 12.
    Ayrıca, koordinatör psikolojik danışman ve sınıf rehber öğretmeni de rehberlik servisinin önemli bileşenlerindendir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    RAM ve rehberlik servisi aynı mı?

    RAM (Rehberlik ve Araştırma Merkezi) ve rehberlik servisi farklı kavramlardır. RAM, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak rehberlik, psikolojik danışmanlık ve özel eğitim konularında ailelere ücretsiz hizmet veren merkezlerdir. Rehberlik servisi ise genellikle eğitim kurumlarında, öğrencilerin kişisel ve akademik gelişimlerine destek olmak amacıyla faaliyet gösteren birimdir.

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR arasındaki fark nedir?

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR (Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik) arasındaki farklar şunlardır: 1. Görev Alanı: Sınıf rehber öğretmenleri, okuldaki öğrencilere rehberlik hizmeti sunar ve onların akademik, sosyal gelişimlerine destek olur. 2. Eğitim: Sınıf rehber öğretmenleri, genellikle eğitim fakültelerinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünden mezun olan öğretmenlerdir. 3. İşbirliği: İyi bir eğitim ortamında, sınıf rehber öğretmenleri ve PDR uzmanları arasında işbirliği önemlidir.

    Meslek rehberliği ve danışmanlığına giriş nedir?

    Meslek rehberliği ve danışmanlığına giriş, bireylere meslek seçimi ve kariyer gelişimi süreçlerinde yardımcı olmayı amaçlayan bir hizmet alanıdır. Bu kapsamda sunulan hizmetler şunlardır: - Öğrencilerin meslek seçimlerine yardımcı olma: Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini tanıyarak, uygun meslekleri tanıtma. - İş arayanlara destek olma: İş arama, özgeçmiş hazırlama ve mülakat teknikleri gibi konularda rehberlik etme. - İşverenleri bilgilendirme: İŞKUR hizmetleri ve istihdam teşvikleri hakkında bilgilendirme. Bu hizmetler, genellikle üniversiteler, İŞKUR ve ilgili danışmanlık merkezleri tarafından sunulmaktadır.

    Psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları kaça ayrılır?

    Psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları genel olarak 12 ana türe ayrılır: 1. Psikolojik Danışma Hizmetleri: Bireylerin kişisel, sosyal, akademik ve mesleki konularda gelişimlerini destekler. 2. Bireyi Tanıma Hizmetleri: Bireyin yeteneklerini, kişilik özelliklerini ve ilgi alanlarını tanıma. 3. Bilgi Toplama ve Sunma: Öğrencilere eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal bilgiler sunma. 4. Yöneltme ve Yerleştirme: Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun okullara ve programlara yönlendirilmesi. 5. İzleme: Sunulan rehberlik hizmetlerinin etkinliğinin değerlendirilmesi. 6. Oryantasyon: Okula yeni başlayan öğrencilerin çevreye uyum sağlaması için yapılan yardımlar. 7. Sevk: Sorunun okul sınırlarını aşması durumunda öğrenciyi ilgili yerlere yönlendirme. 8. Program-Plan Hazırlama: Rehberlik hizmetlerinde kullanılacak programların ve planların hazırlanması. 9. Müşavirlik-Konsültasyon: Öğretmen, yönetici ve velilere rehberlik hizmetleri konusunda bilgilendirme. 10. Araştırma-Değerlendirme: Rehberlik faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve yeni çalışmaların planlanması. 11. Çevre ile İlişkiler: Okul çevresinin öğrenciler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerinin incelenmesi. 12. Veli ile İlişkiler: Velilere öğrencilerin gelişim özellikleri ve başarıları hakkında bilgilendirme.

    Rehber ne iş yapar?

    Rehber öğretmen, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek amacıyla çeşitli görevler üstlenir: Bireysel ve grup rehberlik hizmetleri: Öğrencilere kişisel problemlerini çözmelerinde yardımcı olur. Kariyer planlaması: Öğrencilerin meslek seçimi konusunda rehberlik eder. Okul içi atmosfer: Okul içinde olumlu bir atmosfer oluşturur ve öğrenciler arasındaki iletişimi geliştirir. Psikolojik destek: Öğrencilerin duygusal ve davranışsal problemlerine yönelik destek sağlar. Veli toplantıları: Velilere ve öğretmenlere yönelik seminerler ve bilgilendirme toplantıları düzenler. Ölçme ve değerlendirme: Psikolojik testler ve envanterler uygulayarak değerlendirmeler yapar. Rehber öğretmenler, genellikle ilkokul, ortaokul, lise veya üniversitelerde çalışırlar.

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliği nasıl daha güçlü hale getirilebilir?

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliğini güçlendirmek için aşağıdaki öneriler uygulanabilir: 1. Ortak Hedefler ve Amaçlar Belirleme: Okulun eğitim programına ve öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun ortak hedefler belirlenmelidir. 2. Bilgi ve Deneyim Paylaşımı: PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, bilgi ve deneyimlerini birbirlerine aktararak öğrencilerin daha iyi anlaşılmasını sağlamalıdır. 3. Birlikte Çalışma: Öğrencilerin ihtiyaçlarına daha hızlı ve etkili bir şekilde cevap verebilmek için birlikte çalışılmalıdır. 4. Rehberlik Saatlerinin Yeniden Eklenmesi: Her eğitim kademesinde rehberlik saatlerinin haftalık ders çizelgelerine eklenmesi, bu iş birliğini destekler. 5. Hizmet-içi Eğitimler: Öğretmenlerin güncel rehberlik ve psikolojik danışmanlık becerilerini kazanmaları için hizmet-içi eğitim modülleri hazırlanmalıdır. Bu adımlar, öğrencilerin akademik, sosyal, duygusal ve davranışsal gelişimlerini daha etkili bir şekilde desteklemeye yardımcı olacaktır.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek. 3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak. 5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak. 7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak. 8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek. 9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak. 10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.