• Buradasın

    Özel eğitim kurumu tanıtımında neler olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitim kurumu tanıtımında aşağıdaki unsurlar yer almalıdır:
    • Kurum Adı ve Tabela: Kurum adı, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilgili yönetmeliklerine uygun şekilde yazılmalı ve tabela, yönlendirme levhaları ile isimlikler bu kurala uygun olmalıdır 12.
    • Fiziksel Ortam: Kurumun fiziksel ortamı, MEB Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi'ne uygun olarak düzenlenmelidir 1.
    • Eğitim Programları: Kurumda, Bakanlıkça onaylanmış destek eğitim programlarının uygulandığına dair bilgi verilmelidir 1.
    • Güvenlik Önlemleri: Kurumun güvenlik önlemleri aldığına dair bilgiler yer almalıdır 1.
    • Rehberlik Hizmetleri: Kurumda rehber öğretmen/psikolojik danışman veya uzman öğretici kadrosunda görev yapan psikologların görev yaptığına dair bilgi verilmelidir 1.
    • Eğitim Faaliyetleri: Eğitim-öğretim faaliyetleri, öğretim programları ve bireysel eğitim planları hakkında bilgi verilmelidir 3.
    • Tanıtım Materyalleri: Logo, amblem, flama ve tanıtıcı bayrak gibi kurum tanıtım materyalleri kullanılmalıdır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Milli Eğitim Bakanlığı özel program ve proje uygulayan eğitim kurumları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Yönetmeliği, proje okulu olarak belirlenen eğitim kurumlarına yapılacak öğretmen atamaları, yönetici görevlendirmeleri ve bu kurumların bünyesindeki ortaokullara öğrenci seçimi gibi süreçleri düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Proje okulu olma kriterleri. Öğretmen ve yönetici görev süreleri. Öğrenci seçme yöntemleri. Yönetmelik, 11 Temmuz 2025 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

    Özel eğitim kurumlarında hangi dersler zorunlu?

    Özel eğitim kurumlarında zorunlu dersler, öğrencilerin engel türüne ve eğitim kademesine göre değişiklik gösterir. İşitme yetersizliği, zihinsel yetersizliği veya otizmi olan öğrenciler için: Yabancı dil dersi zorunlu değildir. Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği veya hafif düzeyde otizmi olan öğrenciler için: İlkokulda din kültürü ve ahlak bilgisi, ortaokulda ise din kültürü ve ahlak bilgisi, görsel sanatlar, müzik ve beden eğitimi dersleri ilgili alan öğretmenleri tarafından okutulur. Orta veya ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler ile orta veya ağır düzeyde otizmi olan öğrenciler için: İlköğretim kademesinde özel eğitim uygulama okulu haftalık ders çizelgesi, ortaöğretim kademesinde ise özel eğitim uygulama okulu (III. kademe) haftalık ders çizelgesi uygulanır. Özel eğitim kurumlarında uygulanan dersler ve programlar, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne tabidir.

    Özel eğitim kurumlarında değerler eğitimi nasıl yapılır?

    Özel eğitim kurumlarında değerler eğitimi, aşağıdaki yöntemlerle yapılabilir: 1. Örnek Olma: Öğrencilere öğretmek istenen değerleri bizzat yaşayarak göstermek. 2. Aile ve Okul Tutarlılığı: Aile bireylerinin ve okul çalışanlarının değerlerin gelişmesi ve kalıcı olması için benzer tutum ve davranışları sergilemesi. 3. Hikayeler ve Masallar: Ahlaki dersler içeren hikayelerle çocukların empati ve paylaşım gibi kavramları öğrenmesi. 4. Oyunlar ve Etkinlikler: Paylaşım oyunları ve işbirliği gerektiren etkinlikler, çocukların toplumsal değerleri öğrenmesine yardımcı olur. 5. Drama ve Rol Oyunları: Çocukların farklı durumlar üzerinden empati geliştirmesi sağlanabilir. 6. Grup Çalışmaları: İş birliğini ve dayanışmayı teşvik eden aktiviteler organize edilebilir. 7. Yazılı Materyaller: Öğrencilerin değerlerle ilgili kompozisyon, şiir, öykü yazmaları, resim yapmaları ve bulmaca hazırlamaları istenebilir. 8. Veli Katılımı: Velileri davet edip onların okuldaki gelişmeleri inceleyip katkıda bulunmalarına fırsat tanımak.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.
    A warm, sunlit classroom in Turkey with a diverse group of children—some using wheelchairs, others with hearing aids or sensory tools—engaged in activities while a smiling teacher gently guides them.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.

    Özel eğitimde hangi öğrenciler var?

    Özel eğitimde yer alan öğrenciler, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerden oluşur. Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenci grupları: Zihinsel yetersizlik; İşitme yetersizliği; Görme yetersizliği; Bedensel yetersizlik; Dil ve konuşma yetersizliği; Öğrenme güçlüğü; Otizm spektrum bozukluğu; Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu; Özel yetenek. Ayrıca, sağlık problemleri nedeniyle örgün eğitim kurumlarından yararlanamayan öğrenciler için evde eğitim hizmeti de sunulmaktadır.

    Milli Eğitim Bakanlığı özel öğretim kurumları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği, her derece ve türdeki özel öğretim kurumlarının açılış ve işleyişiyle ilgili usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç: Kurumların eğitim ve öğretim, yönetim, destek eğitim programları ve engelli bireylere uygulanacak özel eğitim hizmetlerini kapsar. Kapsam: 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu'nda belirtilen kurumları içerir. Dayanak: 5580 sayılı Kanun ve 25/8/2011 tarihli 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'ye dayanır. Eğitim personeli: Yönetici, öğretmen, uzman öğretici ve usta öğreticileri kapsar. Devam zorunluluğu: Kurslarda, programda belirtilen sürenin 1/5’inden fazla devam etmeyen kursiyer sınava alınmaz. Yönetmeliğin tamamına, mevzuat.gov.tr ve ozremder.org.tr gibi sitelerden ulaşılabilir.