• Buradasın

    Özel eğitim kurumlarında hangi dersler zorunlu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitim kurumlarında zorunlu dersler, öğrencilerin engel türüne ve eğitim kademesine göre değişiklik gösterir.
    • İşitme yetersizliği, zihinsel yetersizliği veya otizmi olan öğrenciler için:
      • Yabancı dil dersi zorunlu değildir 23.
    • Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği veya hafif düzeyde otizmi olan öğrenciler için:
      • İlkokulda din kültürü ve ahlak bilgisi, ortaokulda ise din kültürü ve ahlak bilgisi, görsel sanatlar, müzik ve beden eğitimi dersleri ilgili alan öğretmenleri tarafından okutulur 23.
    • Orta veya ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler ile orta veya ağır düzeyde otizmi olan öğrenciler için:
      • İlköğretim kademesinde özel eğitim uygulama okulu haftalık ders çizelgesi, ortaöğretim kademesinde ise özel eğitim uygulama okulu (III. kademe) haftalık ders çizelgesi uygulanır 3.
    Özel eğitim kurumlarında uygulanan dersler ve programlar, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne tabidir 14.

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim kurumlarında değerler eğitimi nasıl yapılır?

    Özel eğitim kurumlarında değerler eğitimi, aşağıdaki yöntemlerle yapılabilir: 1. Örnek Olma: Öğrencilere öğretmek istenen değerleri bizzat yaşayarak göstermek. 2. Aile ve Okul Tutarlılığı: Aile bireylerinin ve okul çalışanlarının değerlerin gelişmesi ve kalıcı olması için benzer tutum ve davranışları sergilemesi. 3. Hikayeler ve Masallar: Ahlaki dersler içeren hikayelerle çocukların empati ve paylaşım gibi kavramları öğrenmesi. 4. Oyunlar ve Etkinlikler: Paylaşım oyunları ve işbirliği gerektiren etkinlikler, çocukların toplumsal değerleri öğrenmesine yardımcı olur. 5. Drama ve Rol Oyunları: Çocukların farklı durumlar üzerinden empati geliştirmesi sağlanabilir. 6. Grup Çalışmaları: İş birliğini ve dayanışmayı teşvik eden aktiviteler organize edilebilir. 7. Yazılı Materyaller: Öğrencilerin değerlerle ilgili kompozisyon, şiir, öykü yazmaları, resim yapmaları ve bulmaca hazırlamaları istenebilir. 8. Veli Katılımı: Velileri davet edip onların okuldaki gelişmeleri inceleyip katkıda bulunmalarına fırsat tanımak.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Özel eğitim kurumları yönetmeliği değişti mi?

    Evet, Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği değişmiştir. 14 Haziran 2024 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile bazı değişiklikler yapılmıştır. Ayrıca, 3 Ocak 2025 tarihli yönetmelik değişikliğiyle birlikte Millî Eğitim Bakanlığı, özel öğretim sektörüne yönelik öğrenci etkinlik merkezleri, psikolojik danışma merkezleri ve dil, konuşma ve ergoterapi merkezleri gibi yeni kurum türlerini belirlemiştir. Son olarak, 12 Temmuz 2025 tarihinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde biyometrik kimlik doğrulama sistemi kullanılmasını zorunlu kılan bir düzenleme Resmi Gazete'de yayımlanmıştır. Yönetmelik değişikliklerinin tam metnine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: resmigazete.gov.tr; kipcak.av.tr; sozcu.com.tr.

    Özel eğitimde kaç ders var?

    Özel eğitimde kaç ders olduğu, eğitim seviyesine ve öğrencinin ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir. İlköğretim. Ortaöğretim. Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için destek eğitim programları da uygulanmaktadır. Daha spesifik bir bilgi için, ilgili özel eğitim kurumunun veya programının ders çizelgesine bakmak gereklidir.

    Özel eğitime giriş dersi nedir?

    Özel Eğitime Giriş Dersi, özel eğitim alanındaki temel kavramları, tanı yöntemlerini, eğitim ihtiyaçlarını ve hizmet sunumunu kapsayan bir dersdir. Bu dersin amaçları arasında: - Özel eğitimin tarihçesi ve ilkeleri hakkında bilgi vermek; - Yetersizliğe neden olan etmenler ve yetersizlik türlerini açıklamak; - Özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların ailelerine yönelik tutumlar ve yasal haklar hakkında farkındalık yaratmak; - Eğitim ortamları ve bilimsel tabanlı uygulamalar hakkında farkındalık geliştirmek yer alır.

    Özel eğitim kurumları standartları nelerdir?

    Özel eğitim kurumları standartları arasında öne çıkanlar şunlardır: Derslikler: En az 15 m² büyüklükte olup, her birey için 2,5 m² alan ayrılır. Bireysel Eğitim Odaları: En az 10 m² büyüklükte olup, her 80 öğrenci için 4 bireysel eğitim odası düzenlenir. Oyun Etkinlik Odaları: En az 15 m² büyüklükte olup, her birey için en az 2,5 m² yer ayrılır. Bahçe: En az 25 m² büyüklükte olup, her birey için 1,5 m² yer hesaplanır. Tuvalet ve Lavabolar: İlk 60 öğrenci için kız ve erkek ayrı ayrı olmak üzere birer tuvalet ve lavabo; 60 personel için kadın ve erkek ayrı ayrı olmak üzere birer tuvalet ve lavabo düzenlenir. Ayrıca, öğrenci etkinlik merkezleri, dil, konuşma ve ergoterapi merkezleri ile rehberlik ve psikolojik danışma merkezleri gibi yeni özel öğretim kurumları için de belirli standartlar belirlenmiştir. Detaylı bilgilere, Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi"nden ulaşılabilir.

    Özel eğitim dersinde neler işlenir?

    Özel eğitim dersinde işlenen konular şunlardır: 1. Yapılandırılmış Öğrenme Ortamları: Tahmin edilebilir rutinler ve net beklentiler oluşturmak. 2. Görsel Destekler: Anlayışı ve iletişimi geliştirmek için görsel programlar, ipuçları ve iletişim panoları kullanmak. 3. Sosyal Beceri Eğitimi: Rol yapma ve sosyal hikayeler yoluyla sosyal etkileşim becerilerinin öğretilmesi. 4. Davranışsal Müdahaleler: Zorluklarla başa çıkmak için olumlu pekiştirme ve davranış değiştirme tekniklerinin uygulanması. 5. Duyusal Bütünleme: Öğrencilerin duyusal hassasiyetleri yönetmelerine yardımcı olacak duyu dostu alanlar ve aktiviteler sağlamak. 6. Akademik Beceriler ve Dil Gelişimi: Farklılaştırılmış öğretim ve dil açısından zengin etkinlikler ile eğitim materyallerinin uyarlanması. 7. Duygusal Gelişim ve Düzenleme: Duygu tanımlama, başa çıkma stratejileri ve olumlu pekiştirme teknikleri. 8. Öz Bakım ve Bağımsızlık Becerileri: Günlük yaşam becerileri ve fonksiyonel becerilerin öğretilmesi. Ayrıca, özel eğitim derslerinde beden eğitimi ve mesleki eğitim gibi alanlara da yer verilebilir.