• Buradasın

    Milli Eğitim Bakanlığı özel program ve proje uygulayan eğitim kurumları yönetmeliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Yönetmeliği, yurt içinde ve yurt dışında yerli veya yabancı kurum ve kuruluşlarla işbirliği anlaşmaları çerçevesinde kurulan ve ulusal veya uluslararası proje yürüten okul ve kurumların proje okulu olarak belirlenmesi ve bu okullara yapılacak öğretmen atamaları ile yönetici görevlendirmelerine ilişkin usul ve esasları düzenler 12.
    Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri:
    • Proje Okulu Belirleme: Proje okulu olmak isteyen okullar, elektronik başvuru formu ile başvurur ve uygun bulunanlar Bakan onayı ile proje okulu olarak belirlenir 14.
    • Öğretmen ve Yönetici Atamaları: Atamalar, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü'nün teklifi ve Bakan onayı ile dört yıllığına yapılır 12.
    • Sınıf Mevcutları: Proje okullarında sınıf mevcutları en fazla otuz kişidir 1.
    • Görev Süresi: Aynı unvanla aynı eğitim kurumunda sekiz yıldan fazla süreyle öğretmen veya yönetici olarak görev yapılamaz 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel okullarda hangi programlar uygulanır?

    Özel okullarda uygulanan programlar şunlardır: 1. Okul Sonrası Programlar: Öğrencilerin akademik başarılarını desteklemek ve sosyal, duygusal gelişimlerine katkıda bulunmak için spor, sanat, müzik, dans, tiyatro gibi çeşitli aktiviteler sunulur. 2. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için hazırlanan, öğrencilerin bireysel gelişimlerine odaklanan programlar. 3. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programları: Öğrencilerin kendilerini tanımalarına, karar verme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yönelik bireysel veya grup programları. 4. Tamamlama Programları: Okula hiç kayıt yaptırmamış bireyler için eğitim almalarını sağlamak amacıyla hazırlanan programlar.

    Proje tabanlı eğitim nedir?

    Proje tabanlı eğitim, öğrencilerin belirli bir problemi çözmek veya bir projeyi tamamlamak için uzun vadeli, disiplinler arası ve öğrenci merkezli çalışmalar yapmalarını gerektiren bir eğitim modelidir. Temel prensipleri: - Gerçek dünya problemleri: Konular, gerçek yaşamdan alınmış olmalıdır. - Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrenciler kendi araştırmalarını yapar, kararlarını verir ve süreçlerini yönetir. - İş birlikçi çalışma: Grup çalışmaları ve ortak projelerle iş birliği teşvik edilir. - Sorgulamaya dayalı öğrenme: Öğrenciler süreç boyunca araştırma yaparak, farklı bakış açıları geliştirir. - Sonuç odaklılık: Ürün veya proje sonunda somut bir çıktı ortaya çıkar. Faydaları: - Daha kalıcı öğrenme. - Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi. - Özgüven ve bağımsızlık kazanımı. - İletişim ve takım çalışması becerilerinin gelişimi.

    Özel eğitim kurumları yönetmeliği değişti mi?

    Evet, Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği'nde değişiklikler yapılmıştır. Bu değişiklikler, 16 Şubat 2024 tarihli ve 32462 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelik değişikliği ile gerçekleşmiştir. Öne çıkan bazı değişiklikler şunlardır: Sosyal etkinlik ve gelişim merkezleri: Ortaokul öğrencilerinin akademik gelişimlerine yönelik yeni bir özel öğretim kurumu türü olarak tanımlanmıştır. Müdür atama şartları: İlkokul, ortaokul ve lise kademelerinde okul müdürü olmak için Bilim ve Sanat Merkezleri'nde görev yapmış olmak, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri'nde rehberlik öğretmenliği yapmış olmak veya özel eğitim öğretmeni olmak şartları getirilmiştir. Ücretlendirme: Özel okulların ara sınıflarının eğitim ücreti belirlenirken bir önceki eğitim öğretim yılında ilan edilen ücret dikkate alınacaktır.

    Özel program ve proje okulları nasıl belirlenir?

    Özel program ve proje okulları, aşağıdaki kriterlere göre belirlenir: 1. Fizikî alt yapı, donanım ve insan kaynağı: Uygulanacak projelerin niteliğine uygun olmalıdır. 2. Başarı ortalaması: Merkezi sınavlarda kendi türünde başarı ortalamasına göre il genelinde ilk beş dereceye sahip olmalıdır. 3. Gelişim planı: Dezavantajları veya başka nedenlerle beklenen gelişimi sergileyemeyen okullar arasından, kapsamlı bir gelişim planı hayata geçirmek üzere seçilmiş olmalıdır. 4. Protokoller: Kamu kurum/kuruluşları, organize sanayi bölgesi, serbest ticaret bölgesi, sivil toplum kuruluşları ile protokol yapmış olmalıdır. 5. Akreditasyon: Bakanlığın kabul ettiği uluslararası yetkili kurum ve kuruluşlarca akredite edilmiş olmalıdır. Başvurular, elektronik başvuru formu ile alınır ve il millî eğitim müdürlüğü ile proje belirleme komisyonunun değerlendirmesinin ardından, Bakan onayı ile proje okulu olarak belirlenir.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamaya yönelik usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin kapsamı şu hususları içerir: - Özel eğitim ihtiyacı olan bireylere sunulacak eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesi; - Özel yetenekli bireylere destek eğitim hizmetlerinin verilmesi; - Merkezî sistem sınavları ile protokolle yapılan sınavlarda özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için gerekli tedbirlerin alınması. Yönetmelik, 31 Mayıs 2006 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Özel eğitim kurumları standartları nelerdir?

    Özel eğitim kurumları standartları, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi ile düzenlenmiştir. Bu standartlar, aşağıdaki ana başlıkları içermektedir: 1. Fiziksel Alan ve Donanım: Dersliklerde bir öğrenciye ayrılması gereken minimum kullanım alanı, kurum bahçelerinde öğrenci başına düşen açık alan oranı gibi fiziki mekân standartları. 2. Sosyal ve Hijyen Alanları: Tuvalet ve lavabo alanları, sosyal dinlenme ve etkileşim alanları ile ilgili ölçütler ve mimari düzenlemeler. 3. Personel Standartları: Yeni düzenlemelerle birlikte "öğrenci etkinlik merkezleri", "dil, konuşma ve ergoterapi merkezleri" ve "rehberlik ve psikolojik danışma merkezleri" gibi yeni kurum türlerinde görev yapacak personelin nitelikleri ve kurumsal altyapıya dair gereksinimler. 4. Öğretim Programları: Özel eğitim okullarında ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulanacak öğretim programları ve ders çizelgeleri.

    Özel eğitim kurumları hangi kanuna tabi?

    Özel eğitim kurumları, 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu'na tabidir.