• Buradasın

    Özel eğitim değerlendirme ölçekleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde kullanılan bazı değerlendirme ölçekleri:
    • Programa Dayalı Değerlendirme: Programda yer alan amaç ve kazanımlara göre gelişimin değerlendirilmesi 14.
    • Ölçüt Bağımlı Test (ÖBT): Bireyin becerilerinin öğrenme düzeylerine göre değerlendirilmesi 14.
    • Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin sınıfta, okulda ve evde yaptığı ürünlerin yer aldığı dosya ile değerlendirme 145.
    • Beceri Analizi: Bireyin bir beceriye sahip olup olmadığının belirlenmesi ve hangi düzeyde sahip olduğunun analiz edilmesi 145.
    • Kontrol Listesi: Bireyin gelişim ve öğrenme alanlarının belirlenen kriterlere göre değerlendirilmesi 145.
    • Derecelendirme Ölçekleri: Belirli bir özelliğin detaylı olarak değerlendirilmesi 145.
    • Görüşme: Bireyle ilgili geçmiş gelişimi, aldığı eğitimler ve kişilik özellikleri gibi bilgilerin toplanması 14.
    • Doğal ve Analog Gözlem: Belirli bir ortamda ve zamanda öğrencinin hareketlerinin ve davranışlarının doğrudan izlenmesi 25.
    • Hata Analizi: Okuma, yazma ve matematik alanlarında yapılan hataların belirlenmesi 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitsel değerlendirmenin aşamaları nelerdir?

    Eğitsel değerlendirme süreci, şu aşamalardan oluşur: 1. İlk Belirleme: Akademik ve sosyal yönden akranlarından farklı, çeşitli uyarlamalara ve desteğe gereksinim duyan öğrencilerin belirlenmesi. 2. Gönderme Öncesi Süreç: Öğrencinin genel eğitim sınıfında eğitim görmesi için sınıf öğretmeninin eğitim yöntemlerinde, materyallerinde ve fiziksel çevrede uyarlamalar yapması. 3. Gönderme: Öğrencinin ayrıntılı değerlendirme için Rehberlik Araştırma Merkezlerine (RAM) gönderilmesi. 4. Ayrıntılı Değerlendirme: Formal değerlendirme araçları kullanılarak öğrencinin özel eğitim hizmetlerine uygun olup olmadığına karar verilmesi. 5. Özel Eğitim Hizmetleri İçin Uygunluğuna Karar Verme: Öğrencinin özel eğitim desteği alıp almayacağına karar verilmesi. 6. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama: Öğrencinin ailesi ve uzmanlarla birlikte BEP'in hazırlanması. 7. Değerlendirme ve İzleme: BEP'in uygulanmasının izlenmesi ve değerlendirilmesi.

    Eğitim ve ölçme değerlendirme geçerlilik nedir?

    Eğitim ve ölçme değerlendirmede geçerlilik, bir testin veya ölçüm aracının, ölçmeyi amaçladığı kavram veya yapı ile ne kadar doğru bir ilişki kurduğunu ifade eder. Geçerliliğin iki ana türü vardır: 1. Eşzamanlı Geçerlilik: Test sonuçlarının aynı anda alınan bir dış ölçütle olan ilişkisini değerlendirir. 2. Yordama Geçerliliği: Test sonuçlarının gelecekteki bir performans veya ölçütle olan ilişkisini inceler. Geçerlilik, testlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini sağlamak için kritik öneme sahiptir ve korelasyon analizi gibi yöntemlerle ölçülür.

    Ölçme ve değerlendirme eğitimi ne işe yarar?

    Ölçme ve değerlendirme eğitimi, katılımcılara ölçme araçlarını etkin bir şekilde kullanma, öğrenci başarılarını objektif bir şekilde değerlendirme ve eğitim programlarını geliştirme konularında bilgi ve beceriler kazandırır. Bu eğitimin bazı faydaları: Veriye dayalı karar alma: Ölçme ve değerlendirme sonuçları kullanılarak not verme, öğrenci seçimi ve yerleştirme gibi kararlar alınabilir. Eğitim programlarının iyileştirilmesi: Ölçme sonuçları, eğitim programlarının eksik ve yetersiz yönlerini tespit edip düzeltmeye yardımcı olur. Öğretmen gelişimi: Öğretmenlere, öğretim yöntemlerinin etkinliğini değerlendirme ve kendini tanıma fırsatı sunar. Teknolojik uyum: Öğretmenlerin, değişen eğitim paradigmasına uyum sağlamalarını sağlar.

    Biçimlendirici değerlendirme ölçekleri nelerdir?

    Biçimlendirici değerlendirme ölçeklerinden bazıları şunlardır: Öğretim gözlemi. Portfolyo değerlendirmesi. Sözlü geri bildirim. Quiz ve sınavlar. Anketler ve geri bildirim formları. Performans görevleri ve proje değerlendirmeleri. Öz değerlendirme. Öğrenci günlüğü.

    Ölçme ve değerlendirme nedir?

    Ölçme, bir niteliğin gözlenip sayı ya da sembolle ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılması sonucunda bir değer yargısına ulaşılmasıdır. Değerlendirme üç temel öğeye dayanır: ölçme sonucu; ölçüt; karar (yargı). Değerlendirme türleri: Kullanılan ölçüye göre. Amacına ve yapıldığı zamana göre.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme güvenirlik belirleme yöntemleri nelerdir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirmede güvenirlik belirleme yöntemleri şunlardır: Test-tekrar test yöntemi: Aynı testin belirli bir süre sonra aynı gruba uygulanmasıyla elde edilen puanlar arasındaki korelasyon hesaplanır. Paralel (eşdeğer) formlar yöntemi: Aynı kapsamı ölçen, eşit güçlük ve ayırıcılık düzeyinde farklı sorular içeren iki test uygulanır ve puanlar arasındaki korelasyon hesaplanır. Eşdeğer yarılar yöntemi (iki yarıya bölme yöntemi): Testin tamamı için güvenirlik kestiriminde "Spearman-Brown düzeltme formülü" kullanılır. İç tutarlılık kestirme yöntemleri: Kuder-Richardson (KR-20 ve KR-21): Doğru cevabın "1", yanlış veya boş bırakılan soruya verilen puanın "0" olduğu testlerin güvenirliğini hesaplar. Cronbach alfa: Çoklu puanlanan maddelerin yer aldığı testlerde kullanılır.

    Eğitim değerlendirme yöntemleri nelerdir?

    Eğitimde kullanılan bazı değerlendirme yöntemleri şunlardır: Sınavlar ve testler. Performans değerlendirmeleri. Portfolyo değerlendirmesi. Gözlem. Anketler ve soru formları. Kendi kendini değerlendirme. Nesne değerlendirmesi. Dönem projesi ve araştırma raporları.