• Buradasın

    Okula uyum ölçeği nasıl uygulanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okula Uyum Öğretmen Değerlendirmesi Ölçeği'nin uygulanması şu adımları içerir:
    1. Ölçek Hazırlığı: Ölçek, 10 maddeli ve Likert tipinde oluşturulur 12. Maddeler, öğrenci ile ilgili geçmiş zamana kipinde olumsuz yargı içeren cümleler olarak hazırlanır 2.
    2. Uygulama: Ölçek, öğretmenlere dağıtılır ve öğrencilerden gelen yanıtlar "tamamen doğru", "kısmen doğru" ve "yanlış" şeklinde derecelendirilir 2. Cümleler olumsuz olduğu için puanlama "tamamen doğru" için 1, "kısmen doğru" için 2 ve "yanlış" için 3 şeklinde yapılır 2.
    3. Puanlama: Ölçekten elde edilebilecek en düşük puan 10, en yüksek puan ise 30'dur 2. Puanlar yükseldikçe okula uyum düzeyi artar 2.
    4. Değerlendirme: Verilerin analizi için SPSS 13,0 ve LİSREL 8,80 gibi istatistiksel yazılımlar kullanılır 2.
    Ölçeğin uygulanması hakkında daha fazla bilgi için Serdal Seven'in "Türk Eğitim Bilimleri Dergisi"nde yayımlanan "Okula Uyum Öğretmen Değerlendirmesi Ölçeği'nin Geliştirilmesi" başlıklı makalesine başvurulabilir 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    5-6 yaş çocukları için okula uyum öğretmen değerlendirme ölçeği'nin güvenirlik ve geçerlik çalışması nedir?

    5-6 Yaş Çocukları İçin Okula Uyum Öğretmen Değerlendirme Ölçeği'nin güvenirlik ve geçerlik çalışması, 2010 yılında Önder ve Gülay tarafından gerçekleştirilmiştir. Güvenirlik analizleri: Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı: Ölçeğin tamamı için .67, alt ölçekler olan "okulu sevme" için .81, "işbirlikli katılım" için .84, "okuldan kaçınma" için .73 ve "kendi kendini yönetme" için .67 olarak hesaplanmıştır. Test-tekrar test güvenirliği: Pearson Momentler Çarpımı korelasyon tekniği ile belirlenmiş ve .68 olarak bulunmuştur. Geçerlik analizleri: Madde analizi: Türkçe formun görünüm geçerliği, madde analizi ve iç tutarlık katsayısı doğrultusunda yapısal geçerliği belirlenmiştir. Bu çalışmalar, ölçeğin yeterli düzeyde güvenirliğe ve geçerliğe sahip olduğunu ortaya koymuştur.

    Davranışsal değerlendirme ölçeği nasıl yapılır?

    Davranışsal değerlendirme ölçeği yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Madde Havuzu Oluşturma: Ölçek, adayların geçmişteki deneyimlerine ve bu deneyimlerde sergiledikleri davranışlara odaklanarak, gelecekteki iş performansları hakkında öngörüde bulunmayı amaçlamalıdır. 2. Alt Başlıkların Belirlenmesi: Ölçek, belirli davranışsal yetkinlikleri ölçen alt başlıklardan oluşmalıdır. Örneğin, "çalışmaya başlamak ve sürdürmek", "bilinçli çalışmak ve öğrendiğini kullanmak" gibi. 3. Soruların Hazırlanması: Her bir alt başlığı oluşturan sorular hazırlanmalıdır. Bu sorular, adayların belirli bir duruma nasıl tepki verdiklerini, nasıl karar aldıklarını ve sorunları nasıl çözdüklerini analiz etmelidir. 4. Yanıt Anahtarının Oluşturulması: Soruların yanıtları genellikle "doğru" ve "yanlış" şeklinde olmalıdır. Her doğru yanıt 1 puan, yanlış yanıt ise 0 puan olarak değerlendirilmelidir. 5. Uygulama ve Puanlama: Ölçek, adaylara uygulanmalı ve elde edilen veriler puanlanmalıdır. Bu süreçte standartlaştırılmış değerlendirme kriterleri kullanılmalı ve gözlemciler tarafından yapılan değerlendirmeler objektif verilere dayanmalıdır. Örnek bir davranışsal değerlendirme ölçeği olarak "Çalışma Davranışı Değerlendirme Ölçeği" kullanılabilir.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi için çeşitli yöntemler kullanılabilir: İhtiyaç analizi. Zaman analizi. Sınıflandırma yöntemi. Okul danışma kurulu. Psikolojik danışmanlık vaka notları. Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini öğrencilerin değerlendirmesi. Rehberlik ve danışmanlık programını öğretmenlerin değerlendirmesi. Değerlendirme konferansları. Yazılı değerlendirme raporları. Okul panosunda sunum. Öğretmen sunumları. Toplumsal ilişkiler ve toplumu bilgilendirme etkinlikleri. Psikolojik danışman portfolyo metodu. Akran grup süpervizyonu. Ayrıca, rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesinde şu adımlar izlenebilir: 1. Verilerin kodlanması. 2. Temaların belirlenmesi. 3. Kodların ve temaların düzenlenmesi. 4. Bulguların tanımlanması ve yorumlanması. Değerlendirme sürecinde, etkinliklerin öğrencilerin gelişim seviyesine uygunluğu, uygun bir sınıf ortamı ve kolayca doldurulabilir formlar gibi unsurlar göz önünde bulundurulabilir. Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, hizmetin kalitesini artırmak ve etkinliğine dair ipuçları elde etmek için önemlidir.

    Okula Uyum Öğretmen Değerlendirme Ölçeği kaç maddeden oluşur?

    Okula Uyum Öğretmen Değerlendirme Ölçeği 10 maddeden oluşmaktadır.

    Okula aidiyet duygusu ölçeği nasıl uygulanır?

    Okula Aidiyet Duygusu Ölçeği'nin uygulanması için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Örneklem Seçimi: Ölçek, genellikle öğrencilerin aidiyet duygusunu ölçmek amacıyla eğitim kurumlarında uygulanır. 2. Uygulama Şekli: - Kağıt-Kalem Testi: Ölçek, öğrencilere dağıtılır ve belirli bir süre içinde doldurmaları istenir. - Çevrimiçi Uygulama: Dijital platformlar üzerinden de uygulanabilir. 3. Puanlama: - Ölçek, genellikle 5'li Likert tipi bir ölçekle (1: Hiç doğru değil, 5: Tamamen doğru) puanlanır. - Bazı maddelerde puanlama ters yönde yapılabilir; örneğin, olumsuz ifadeler içeren maddeler ters puanlanır. 4. Analiz: - Elde edilen veriler, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri gibi yöntemlerle incelenir. - Ayrıca, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi gibi istatistiksel yöntemler de kullanılabilir. Ölçeğin uygulanmasıyla ilgili daha detaylı bilgiler, ölçeğin geliştiricilerinin çalışmalarında bulunabilir.

    Okula uyum algısı belirleme anketi nedir?

    Okula Uyum Algısı Belirleme Anketi, çocukların okula uyum düzeylerine ilişkin öğretmenlerin tespitlerini içeren bir araçtır. Gedik (2015) tarafından geliştirilen bu anket, 22 maddeden oluşur. Anketin güvenirlik katsayısı, Cronbach’s Alpha değeri 0,91 olarak belirlenmiştir.