• Buradasın

    5-6 yaş çocukları için okula uyum öğretmen değerlendirme ölçeği'nin güvenirlik ve geçerlik çalışması nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5-6 Yaş Çocukları İçin Okula Uyum Öğretmen Değerlendirme Ölçeği'nin güvenirlik ve geçerlik çalışması, 2010 yılında Önder ve Gülay tarafından gerçekleştirilmiştir 12.
    Güvenirlik analizleri:
    • Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı: Ölçeğin tamamı için .67, alt ölçekler olan "okulu sevme" için .81, "işbirlikli katılım" için .84, "okuldan kaçınma" için .73 ve "kendi kendini yönetme" için .67 olarak hesaplanmıştır 12.
    • Test-tekrar test güvenirliği: Pearson Momentler Çarpımı korelasyon tekniği ile belirlenmiş ve .68 olarak bulunmuştur 2.
    Geçerlik analizleri:
    • Madde analizi: Türkçe formun görünüm geçerliği, madde analizi ve iç tutarlık katsayısı doğrultusunda yapısal geçerliği belirlenmiştir 1.
    Bu çalışmalar, ölçeğin yeterli düzeyde güvenirliğe ve geçerliğe sahip olduğunu ortaya koymuştur 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okula Uyum Öğretmen Değerlendirme Ölçeği kaç maddeden oluşur?

    Okula Uyum Öğretmen Değerlendirme Ölçeği 10 maddeden oluşmaktadır.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme nedir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek, öğrenme eksikliklerini belirlemek ve eğitim sürecinin etkinliğini anlamak için yapılan bir süreçtir. Ölçme, bireylerin veya nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembol veya sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılıp, ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Eğitimde değerlendirmeler üç ana amaçla yapılır: 1. Tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin başında öğrenciyi tanımak ve uygun eğitim programına yerleştirmek için yapılır. 2. Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim süreci devam ederken öğrencinin eksiklerini ve hatalarını belirleyerek bunları düzeltmek için yapılır. 3. Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme güvenirlik belirleme yöntemleri nelerdir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirmede güvenirlik belirleme yöntemleri şunlardır: Test-tekrar test yöntemi: Aynı testin belirli bir süre sonra aynı gruba uygulanmasıyla elde edilen puanlar arasındaki korelasyon hesaplanır. Paralel (eşdeğer) formlar yöntemi: Aynı kapsamı ölçen, eşit güçlük ve ayırıcılık düzeyinde farklı sorular içeren iki test uygulanır ve puanlar arasındaki korelasyon hesaplanır. Eşdeğer yarılar yöntemi (iki yarıya bölme yöntemi): Testin tamamı için güvenirlik kestiriminde "Spearman-Brown düzeltme formülü" kullanılır. İç tutarlılık kestirme yöntemleri: Kuder-Richardson (KR-20 ve KR-21): Doğru cevabın "1", yanlış veya boş bırakılan soruya verilen puanın "0" olduğu testlerin güvenirliğini hesaplar. Cronbach alfa: Çoklu puanlanan maddelerin yer aldığı testlerde kullanılır.

    Başarı testlerinin geçerlik ve güvenirliği nasıl hesaplanır?

    Başarı testlerinin geçerlik ve güvenirliğini hesaplamak için kullanılan bazı yöntemler şunlardır: Geçerlik Hesaplamaları: Kapsam Geçerliği: Testteki soruların, anlatılan konulara uygun olması ve evreni temsil etme derecesi. Yapı Geçerliği: Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ile testin geçerli bir yapıya sahip olup olmadığının değerlendirilmesi. Güvenirlik Hesaplamaları: Test-Tekrar Test Yöntemi: Aynı testin, aynı gruba iki ayrı zamanda uygulanmasıyla elde edilen puanlar arasındaki korelasyon katsayısı. Cronbach Alfa (Alfa Katsayısı): Ölçekteki soruların birbirlerine olan yakınlıklarını hesaplayan bir katsayı. Split Half (İkiye Bölünmüş Yöntem): Testin ikiye bölünerek iki parça arasındaki alfa katsayıları ve korelasyon katsayısının hesaplanması. KR-20 ve KR-21 Formülleri: Maddeler arası uyumu ve testin genel güvenilirliğini hesaplamak için kullanılır. Hesaplamalar genellikle SPSS, LISREL ve Factor gibi programlar kullanılarak yapılır. Geçerlik ve güvenirlik değerlerinin kabul edilebilir seviyelerde olması için genellikle 0,70 ve üzeri değerler hedeflenir.

    Okula uyum algısı belirleme anketi nedir?

    Okula Uyum Algısı Belirleme Anketi, çocukların okula uyum düzeylerine ilişkin öğretmenlerin tespitlerini içeren bir araçtır. Gedik (2015) tarafından geliştirilen bu anket, 22 maddeden oluşur. Anketin güvenirlik katsayısı, Cronbach’s Alpha değeri 0,91 olarak belirlenmiştir.

    Okula uyum ölçeği nasıl uygulanır?

    Okula Uyum Öğretmen Değerlendirmesi Ölçeği'nin uygulanması şu adımları içerir: 1. Ölçek Hazırlığı: Ölçek, 10 maddeli ve Likert tipinde oluşturulur. 2. Uygulama: Ölçek, öğretmenlere dağıtılır ve öğrencilerden gelen yanıtlar "tamamen doğru", "kısmen doğru" ve "yanlış" şeklinde derecelendirilir. 3. Puanlama: Ölçekten elde edilebilecek en düşük puan 10, en yüksek puan ise 30'dur. 4. Değerlendirme: Verilerin analizi için SPSS 13,0 ve LİSREL 8,80 gibi istatistiksel yazılımlar kullanılır. Ölçeğin uygulanması hakkında daha fazla bilgi için Serdal Seven'in "Türk Eğitim Bilimleri Dergisi"nde yayımlanan "Okula Uyum Öğretmen Değerlendirmesi Ölçeği'nin Geliştirilmesi" başlıklı makalesine başvurulabilir.

    Eğitim ve ölçme değerlendirme geçerlilik nedir?

    Eğitim ve ölçme değerlendirmede geçerlilik, bir testin veya ölçüm aracının, ölçmeyi amaçladığı kavram veya yapı ile ne kadar doğru bir ilişki kurduğunu ifade eder. Geçerliliğin iki ana türü vardır: 1. Eşzamanlı Geçerlilik: Test sonuçlarının aynı anda alınan bir dış ölçütle olan ilişkisini değerlendirir. 2. Yordama Geçerliliği: Test sonuçlarının gelecekteki bir performans veya ölçütle olan ilişkisini inceler. Geçerlilik, testlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini sağlamak için kritik öneme sahiptir ve korelasyon analizi gibi yöntemlerle ölçülür.