• Buradasın

    Okul örgütünü oluşturan unsurlar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul örgütünü oluşturan bazı unsurlar şunlardır:
    • Amaç 1. Örgütün amacı, verimi artırmak, emeği azaltmak, madde ve insan kaynaklarını kontrol edebilmek, çatışmayı en az dereceye indirmektir 1.
    • Yapı 12. Örgüt yapısının öğeleri arasında hiyerarşi, emir-komuta zinciri, kontrol alanı, rol ve statü bulunur 12.
    • Süreç 1. Yönetim süreçleri arasında karar alma, planlama, örgütleme, iletişim, etki, koordinasyon ve değerlendirme yer alır 1.
    • İklim 1. Örgütün bu boyutu, kişiler ve gruplar arası ilişkilerin ürünüdür 1.
    • Mesleki uzmanlaşma 2. İşi özel alanlarına göre bölümlere ayırmak ve farklı birimler şeklinde örgütlemektir 2.
    • Bölümlendirme 2. Yönetimi etkili hale getiren önemli bir unsurdur 2.
    • Emir-komuta zinciri 2. Hiyerarşik yapıyı içerir 2.
    • Yetki ve sorumluluk 2. Karar alma ve diğer görevlileri yönetme hakkıdır 2.
    • Merkezileşme/adem-i merkezileşme 2. Yetkinin üst kademeden astlara doğru devri veya üstlerin bütün yetkiyi kendinde toplamasıdır 2.
    • Hiyerarşik yetki/danışma yetkisi 2. Tepe yönetiminin astlar üzerinde doğrudan kurduğu iletişimdir 2.
    • Denetim alanı 2. Bir yöneticinin yönettiği ast sayısıdır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Örgüt kuramı dersinde hangi konular işlenir?

    Örgüt kuramı dersinde işlenen bazı konular: Örgüt kuramlarına genel bakış. Örgüt kuramının kavramsal çerçevesi. Örgüt kuramlarının temelini oluşturan yaklaşımlar: bilimsel yönetim yaklaşımı; yönetsel süreç yaklaşımı; bürokrasi kuramı; insan ilişkileri yaklaşımı; genel sistem kuramı. Koşul bağımlılık kuramı ve konfigürasyon yaklaşımları. Kaynak bağımlılığı kuramı. Kurumsal kuram. Örgüt-çevre ilişkileri. Örgüt kuramlarının analiz düzeyleri: örgüt düzeyi; örgütler-arası düzey; örgütler-üstü düzey. Örgüt kuramlarının dayandıkları paradigmalar: gerçekçi pozitivist yaklaşımlar; belirlenimci yaklaşımlar; iradeci yaklaşımlar; yapılanmacı yaklaşımlar. Ayrıca, örgütsel davranış, örgütsel iktisat ve yeni yönetim yaklaşımları gibi konular da ele alınabilir.

    Örgüt teorisi dersi nedir?

    Örgüt teorisi dersi, modern organizasyonlara ve sistemlere odaklanarak, organizasyona etki eden faktörleri ve bu faktörlerin etkisiyle ortaya çıkan farklı organizasyon yapılarını inceleyen bir derstir. Bu derste işlenen konular arasında: - örgüt teorilerinin çıktığı koşullar ve yaklaşımlar; - teorilere getirilen eleştiriler; - teorilerin evrimi ve uygulamaları; - örgütlerin yapılarını bağlamsal koşullara uyumlaması; - kaynaklara ulaşma ve çevresel koşullara müdahale stratejileri; - örgütlerde güç, politika ve değişim süreçleri yer alır. Ders, öğrencilere eleştirel düşünme, iletişim ve kültürel farkındalık gibi beceriler kazandırmayı da amaçlar.

    Örgüt kültürü nedir?

    Örgüt kültürü, bir örgütü diğer örgütlerden ayıran, örgüt üyeleri tarafından paylaşılan bir anlam (değer) sistemini ifade eder. Örgüt kültürünün temel unsurları şunlardır: - Yenilik ve risk alma: Çalışanların yenilik yapmaya ve risk almaya teşvik edilme derecesi. - Ayrıntıya dikkat etme: Çalışanların ayrıntılara hassasiyet gösterme beklentisi. - Sonuca odaklılık: Yönetimin, amaçların gerçekleştirilmesinde kullanılan teknik ve süreçlerden ziyade sonuçlara odaklılığı. - İnsan odaklılık: Yönetimin, kararlarını çalışanların üzerindeki etkilerini göz önüne alarak vermesi. - Takım odaklılık: İşteki faaliyetlerin bireylerden ziyade takımlara göre organize edilmesi. - Saldırganlık: Çalışanların yumuşak başlılıklarından ziyade saldırganlık ve rekabetçiliklerinin derecesi. - İstikrar: Örgütsel faaliyetlerin gelişmeden ziyade mevcut durum içinde sürdürülmesi. Örgüt kültürü, çalışanların davranışlarını, karar alma süreçlerini ve iş etiklerini derinden etkileyebilir.

    Örgüt ne anlama gelir?

    Örgüt, ortak bir amacı veya işi gerçekleştirmek için bir araya gelmiş kurumların veya kişilerin oluşturduğu birlik, teşekkül, teşkilat anlamına gelir. Ayrıca, bir kuruluşa bağlı alt bölümlerin bütünü olarak da tanımlanabilir.

    Okulda kurullar kimlerden oluşur?

    Okulda bulunan bazı kurullar ve üyeleri: Öğretmenler Kurulu: Okul müdürü, müdür başyardımcısı, müdür yardımcıları, öğretmenler, uzman ve eğitici personelden oluşur. Sınıf/Şube Öğretmenler Kurulu: Aynı sınıfta ders okutan öğretmenler ve rehberlik öğretmeninden oluşur. Zümre Öğretmenler Kurulu: İlkokullarda aynı sınıfı okutan sınıf öğretmenleri ve varsa alan öğretmenlerinden, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında ise aynı alanın öğretmenlerinden oluşur. Eğitim Kurumu Müdürleri Kurulu: İlçe milli eğitim müdürünün başkanlığında, ilçe milli eğitim şube müdürleri ve eğitim kurumu müdürlerinden oluşur. Okul Gelişim Yönetim Ekibi (OGYE): Okul müdürü, müdür yardımcıları, öğretmenler, rehber öğretmen, destek personeli, veliler, öğrenciler ve diğer temsilcilerden oluşur.

    Okulun örgütsel özellikleri nelerdir?

    Okulun örgütsel özellikleri şunlardır: 1. Amaçlar: Okulun amaçları açık, anlaşılır, ulaşılabilir ve ölçülebilir olmalıdır. 2. Hiyerarşi: Okulda yetki ve sorumluluğun akışını sağlayan bir hiyerarşik yapı bulunur. 3. Karar Alma: İlgili paydaşların karar alımına katılması, iş birliğini ve aidiyet duygusunu artırır. 4. İletişim: Sağlıklı bir iletişim sistemi, bilgilerin tüm ilgili birimlere zamanında ve çarpıtılmadan ulaşmasını sağlar. 5. Kaynak Kullanımı: İnsan, araç-gereç, para ve enerji gibi kaynakların etkili bir şekilde kullanılması önemlidir. 6. Kültür: Okulun kültürü, çalışanların davranışlarını ve ilişkilerini belirleyen değerler ve inançların bütünüdür. 7. Bürokrasi: Okullar, merkezi teşkilata bağlı olduklarından bürokratik özelliklere sahiptir.

    Okul örgütü hangi sistem olarak tanımlanır?

    Okul örgütü, toplumsal açık sistem olarak tanımlanır. Bu tanımın bazı özellikleri: Çevre ile etkileşim: Okul, çevresi ile sürekli etkileşim içindedir ve bu etkileşimden etkilenir. Girdiler ve çıktılar: Okul, aldığı öğrencileri eğitip topluma kazandırır; bu sürecin işlevselliği hakkında çevreden geri bildirim alır. Dinamik yapı: Okul sistemi, doğrusal değil, çembersel bir harekete sahiptir. Çoklu etkiler: Okul, politik, kültürel ve ekonomik faktörlerden etkilenir ve aynı zamanda bu faktörleri etkiler.