• Buradasın

    Örgüt kuramı dersinde hangi konular işlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Örgüt kuramı dersinde işlenen bazı konular:
    • Örgüt kuramlarına genel bakış 2.
    • Örgüt kuramının kavramsal çerçevesi 2.
    • Örgüt kuramlarının temelini oluşturan yaklaşımlar:
      • bilimsel yönetim yaklaşımı 23;
      • yönetsel süreç yaklaşımı 23;
      • bürokrasi kuramı 2;
      • insan ilişkileri yaklaşımı 23;
      • genel sistem kuramı 2.
    • Koşul bağımlılık kuramı ve konfigürasyon yaklaşımları 2.
    • Kaynak bağımlılığı kuramı 24.
    • Kurumsal kuram 24.
    • Örgüt-çevre ilişkileri 4.
    • Örgüt kuramlarının analiz düzeyleri:
      • örgüt düzeyi 4;
      • örgütler-arası düzey 4;
      • örgütler-üstü düzey 4.
    • Örgüt kuramlarının dayandıkları paradigmalar:
      • gerçekçi pozitivist yaklaşımlar 4;
      • belirlenimci yaklaşımlar 4;
      • iradeci yaklaşımlar 4;
      • yapılanmacı yaklaşımlar 4.
    Ayrıca, örgütsel davranış, örgütsel iktisat ve yeni yönetim yaklaşımları gibi konular da ele alınabilir 35.

    Konuyla ilgili materyaller

    Liderlik ve örgüt kültürü arasındaki ilişki nasıl açıklanabilir?

    Liderlik ve örgüt kültürü arasındaki ilişki şu şekilde açıklanabilir: Liderin etkisi. Çift yönlü etkileşim. Karizmatik liderlik. Ayrıca, öğretimsel liderlik ile örgüt kültürü arasında da olumlu bir ilişki olduğu belirtilmiştir.

    Örgüt kültürü ve liderlik türleri arasındaki ilişki nedir?

    Örgüt kültürü ve liderlik türleri arasındaki ilişki, karşılıklı bir etkileşim üzerine kuruludur. Liderliğin örgüt kültürü üzerindeki etkisi: Lider, örgüt kültürünün oluşmasında önemli bir rol oynar. Liderin tarzı, örgütün koşullarına göre katılımcı veya serbest olabilir. Liderin örgüte ve örgüt değerlerine bakış açısı, örgüt kültürünü etkilerken, örgüt kültürü de liderin kararlarını etkiler. Örgüt kültürünün liderlik üzerindeki etkisi: Örgütün kültürü, liderin tutum ve davranışlarını şekillendirir. Farklı örgüt kültürlerinde (rol, görev, güç, birey kültürü) farklı liderlik türleri (otokratik, karizmatik, demokratik, hizmetkar liderlik) daha etkili olabilir. Bazı liderlik türleri ve ilişkili oldukları örgüt kültürleri: Rol ve güç kültürünün hakim olduğu örgütlerde: Otokratik ve karizmatik liderlik. Görev kültürünün hakim olduğu örgütlerde: Demokratik ve hizmetkar liderlik. Birey kültürünün hakim olduğu örgütlerde: Hizmetkar ve demokratik liderlik.

    4 çeşit örgüt kültürü nedir?

    Dört çeşit örgüt kültürü: 1. Klan Kültürü: İşbirliği ve takım çalışmasına dayanır, liderlik mentorluk şeklindedir. 2. Adhokrasi Kültürü: Yaratıcılık ve yeniliğe önem verir, liderler yenilikçi olarak görülür. 3. Pazar Kültürü: Rekabet ve sonuçlara odaklanır, liderlik yetki üzerine kuruludur. 4. Hiyerarşi Kültürü: Yapı ve kontrol üzerine kuruludur, liderlik organize koordinasyon ve izleme üzerine odaklanır. Bu sınıflandırmayı Quinn ve Cameron'un Rekabet Değerleri Çerçeve Modeli temel alır.

    Örgüt kültürü nedir?

    Örgüt kültürü, bir örgütü diğer örgütlerden ayıran, örgüt üyeleri tarafından paylaşılan bir anlam (değer) sistemini ifade eder. Örgüt kültürünün temel unsurları şunlardır: - Yenilik ve risk alma: Çalışanların yenilik yapmaya ve risk almaya teşvik edilme derecesi. - Ayrıntıya dikkat etme: Çalışanların ayrıntılara hassasiyet gösterme beklentisi. - Sonuca odaklılık: Yönetimin, amaçların gerçekleştirilmesinde kullanılan teknik ve süreçlerden ziyade sonuçlara odaklılığı. - İnsan odaklılık: Yönetimin, kararlarını çalışanların üzerindeki etkilerini göz önüne alarak vermesi. - Takım odaklılık: İşteki faaliyetlerin bireylerden ziyade takımlara göre organize edilmesi. - Saldırganlık: Çalışanların yumuşak başlılıklarından ziyade saldırganlık ve rekabetçiliklerinin derecesi. - İstikrar: Örgütsel faaliyetlerin gelişmeden ziyade mevcut durum içinde sürdürülmesi. Örgüt kültürü, çalışanların davranışlarını, karar alma süreçlerini ve iş etiklerini derinden etkileyebilir.

    Organik örgüt yapısı nedir?

    Organik örgüt yapısı, iş tanımları ve işlevler arasında daha esnek sınırlara, daha az biçimsel kurallara ve keskin olmayan bir hiyerarşiye sahip olan bir örgüt yapısıdır. Bu yapıda: - Çalışanların karar alma yetkisi daha fazladır. - İşler standartlaştırılmış ancak gerektiğinde değiştirilebilir yapıdadır. - Çalışanlar çeşitli faaliyet ve problemlerle başa çıkmak için eğitilmiş ve güçlendirilmiştir. - Resmi kurallara ve doğrudan denetime daha az ihtiyaç duyulur.

    Girişimcilik ve örgüt kültürü nedir?

    Girişimcilik, bireylerin yenilikçi, risk alan ve ileriye yönelik (proaktif) bir şekilde yeni kombinasyonlar yaratma eğilimini ifade eder. Girişimcilik ve örgüt kültürü arasındaki ilişki şu şekilde açıklanabilir: Örgüt kültürü, girişimciliği etkiler. Girişimcilik, örgüt kültürünü şekillendirir. Kültürel özellikler, girişimcilik türünü belirler.

    Örgüt kültüründe 3 temel unsur nedir?

    Örgüt kültürünün üç temel unsuru: 1. Temel varsayımlar. 2. Değerler. 3. Artifaktlar (eserler).