• Buradasın

    Okul öncesi maarif modeli karneye ne yazılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli'ne göre okul öncesi karneye "Gelişim Raporu" yazılır 4. Bu raporda öğrencinin sosyal-duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimi değerlendirilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Anasınıfı 1 dönem maarif modeli değerlendirme nasıl yapılır?

    Anasınıfı 1. dönem Maarif Modeli değerlendirmesi, süreç odaklı olup, çocukların beceri edinimlerini takip etmeyi amaçlar. Bu süreçte kullanılan bazı yöntemler: Gözlem formları ve kayıt dosyaları: Çocukların farklı gelişim alanlarında ne ölçüde ilerleme kaydettiğini ortaya koyar. Bireysel gelişim ve öğrenme dosyaları: Çocukların gelişimini detaylı olarak izlemek için kullanılır. Portfolyolar ve gelişim raporları: Çocukların portföy ve gelişim raporlarının nasıl hazırlanacağına dair açıklamalar yapılmıştır. Öğretmen öz değerlendirmesi: Öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri için formlar sunulmuştur. Değerlendirme, hem yıllık hem de günlük bazda yapılmalıdır.

    Maarif modeli değerler nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan bazı değerler: Çatı değerler: Saygı, sorumluluk, adalet. İnsan alanında yer alan değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam, çalışkanlık. Aile ve toplum alanında yer alan değerler: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik, aile bütünlüğü. Çevre alanında yer alan değerler: Duyarlılık, estetik, merhamet, temizlik. Modelde değerler, "huzurlu insan", "huzurlu aile ve toplum" ve "yaşanabilir çevre" olmak üzere üç ana boyutta sınıflandırılmıştır.

    Okul öncesi gelişim raporu maarif modeline uygun nasıl yazılır?

    Okul öncesi gelişim raporu, Maarif modeline uygun olarak aşağıdaki şekilde yazılabilir: 1. Öğrenci Bilgileri: Öğrencinin adı, soyadı, doğum tarihi, eğitim kurumu ve öğretmenin adı belirtilir. 2. Gözlemlenen Gelişim Alanları: Bilişsel, dil, sosyal ve duygusal, motor gelişim ve özbakım becerileri gibi alanlarda çocuğun gelişimi değerlendirilir. 3. Olumlu ve Geliştirilmesi Gereken Beceriler: Çocuğun beklenilen düzeyde gösterdiği beceriler öne çıkarılarak, geliştirilmesi gereken alanlar yazılır. 4. Örnek Davranışlar: Çocuğun gözlemlenen olumlu davranışları ve örnek olayları belirtilir. 5. Öneriler: Çocuğun gelişimini desteklemek için evde ve okulda yapılabilecek aktiviteler ve etkinlikler önerilir. 6. Öğretmenin Yorumları: Öğretmenin kişisel değerlendirmeleri ve önerileri eklenir. Bu rapor, her çocuk için yılda üç kez, birinci dönemin başı ve sonu ile ikinci dönemin sonunda hazırlanır.

    Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlanan yeni müfredat modelidir. Bu model, öğrenci profili, beceriler çerçevesi, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı ve alana ait bilgi kümeleri gibi bileşenlerden oluşan bütüncül bir yapıya sahiptir.

    Maarif modeline uygun okul öncesi öğretmen dosyası nasıl hazırlanır?

    Maarif modeline uygun okul öncesi öğretmen dosyası hazırlamak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: anneninokulu.com sitesinde Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Programı yer almaktadır. tymm.meb.gov.tr adresinde Okul Öncesi Öğretim Programı bulunmaktadır. mustafa-turan.com sitesinde Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve ekleri mevcuttur. Ayrıca, 2025 yılında "2025 Aday Öğretmen Dosyası Tanımı - Maarif Modeli ve Senaryo Sistemine Uyumlu" başlıklı bir YouTube videosu yayınlanmıştır. Öğretmen dosyası hazırlarken, programın gerektirdiği öğrenme çıktıları, kavramsal beceriler, fiziksel beceriler, eğilimler, alan becerileri ve sosyal-duygusal öğrenme becerileri gibi unsurlara dikkat edilmelidir.

    Maarif modeli ek-1 nedir?

    Maarif Modeli Ek-1, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğretmenlerin ortak metni değerlendirmesi için tasarlanmış bir formdur. Bu form, aşağıdaki konuları içerir: 1. Öğretim Programlarının Perspektifi ve Genel Amaçları: Öğretim programlarının hedefleri ve önemli görülen hususlar. 2. Öğrenci Profili: Programın hedeflediği öğrenci profili ve en çok önemsenen üç hedef. 3. Öğrenme-Öğretme Süreç Bileşenleri: Kavramsal beceriler, eğilimler, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları gibi süreçlerin ele alınışı. 4. Programlar Arası Bileşenler: Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, erdem-değer-eylem modeli ve sistem okuryazarlığı gibi bileşenler. Form, mesleki çalışmanın yapıldığı okul/eğitim kurumu zümre başkanı koordinesinde doldurulur ve 26 Haziran 2024 tarihine kadar veri.meb.gov.tr adresine işlenir.

    Maarif modeli karne görüşleri ne zaman verilecek?

    Maarif modeli karne görüşleri, ilk kez 17 Ocak 2025 tarihinde başlayacak yarıyıl tatilinde verilecektir. Bu uygulama, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hayata geçirilmiştir ve sadece ilkokul birinci sınıf öğrencilerini kapsamaktadır.