• Buradasın

    Okul öncesi maarif modeli karneye ne yazılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli'ne göre okul öncesi karneye "Gelişim Raporu" yazılır 4. Bu raporda öğrencinin sosyal-duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimi değerlendirilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif Modeli hangi müfredat?

    Maarif Modeli, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli olarak adlandırılan yeni müfredatı ifade eder.

    Anasınıfı 1 dönem maarif modeli değerlendirme nasıl yapılır?

    Anasınıfı 1. dönem Maarif Modeli değerlendirmesi, süreç odaklı olup, çocukların beceri edinimlerini takip etmeyi amaçlar. Bu süreçte kullanılan bazı yöntemler: Gözlem formları ve kayıt dosyaları: Çocukların farklı gelişim alanlarında ne ölçüde ilerleme kaydettiğini ortaya koyar. Bireysel gelişim ve öğrenme dosyaları: Çocukların gelişimini detaylı olarak izlemek için kullanılır. Portfolyolar ve gelişim raporları: Çocukların portföy ve gelişim raporlarının nasıl hazırlanacağına dair açıklamalar yapılmıştır. Öğretmen öz değerlendirmesi: Öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri için formlar sunulmuştur. Değerlendirme, hem yıllık hem de günlük bazda yapılmalıdır.

    Maarif modeli karne görüşleri ne zaman verilecek?

    2025 yılı itibarıyla Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında ilkokul birinci sınıf öğrencilerine karne yerine gelişim raporu verilecektir.

    Okul öncesi gelişim raporu maarif modeline uygun nasıl yazılır?

    Okul öncesi gelişim raporu, Maarif modeline uygun olarak aşağıdaki şekilde yazılabilir: 1. Öğrenci Bilgileri: Öğrencinin adı, soyadı, doğum tarihi, eğitim kurumu ve öğretmenin adı belirtilir. 2. Gözlemlenen Gelişim Alanları: Bilişsel, dil, sosyal ve duygusal, motor gelişim ve özbakım becerileri gibi alanlarda çocuğun gelişimi değerlendirilir. 3. Olumlu ve Geliştirilmesi Gereken Beceriler: Çocuğun beklenilen düzeyde gösterdiği beceriler öne çıkarılarak, geliştirilmesi gereken alanlar yazılır. 4. Örnek Davranışlar: Çocuğun gözlemlenen olumlu davranışları ve örnek olayları belirtilir. 5. Öneriler: Çocuğun gelişimini desteklemek için evde ve okulda yapılabilecek aktiviteler ve etkinlikler önerilir. 6. Öğretmenin Yorumları: Öğretmenin kişisel değerlendirmeleri ve önerileri eklenir. Bu rapor, her çocuk için yılda üç kez, birinci dönemin başı ve sonu ile ikinci dönemin sonunda hazırlanır.

    Maarif modeli değerler nelerdir?

    Maarif Modeli'nde değerler, öğrencilerin çok yönlü gelişimini hedefleyen bütüncül bir yaklaşımı içerir ve şu şekilde sıralanabilir: 1. Adalet: Öğrencilere hakkaniyetli davranma ve haksızlıkların düzeltilmesi konusunda kararlı olma değeri kazandırılır. 2. Dürüstlük: Doğru sözlü olma, güvenilir olma ve yalan söylememe değerleri vurgulanır. 3. Yardımlaşma: Başkalarına yardım etme ve dayanışma içinde olma önemi vurgulanır. 4. Sorumluluk: Kendi eylemlerinin sonuçlarını üstlenme ve topluma karşı sorumluluk taşıma değerleri işlenir. 5. Çevre Bilinci: Doğaya saygı gösterme ve çevreyi koruma bilinci kazandırılır. 6. Aile ve Toplum: Aile bütünlüğüne önem verme, vatanseverlik ve yardımseverlik değerleri de bu kapsamda yer alır.

    Maarif modeline uygun okul öncesi öğretmen dosyası nasıl hazırlanır?

    Maarif modeline uygun okul öncesi öğretmen dosyası hazırlamak için aşağıdaki belgeler ve düzenlemeler dikkate alınmalıdır: 1. Dosya Kapak Sayfası: Dosyanın ilk sayfasında öğretmen ile ilgili gerekli bilgileri içeren bir kapak sayfası bulunmalıdır. 2. Türk Bayrağı ve Atatürk Portresi: Dosyanın ikinci ve üçüncü sayfalarında sırasıyla Türk bayrağı ve Atatürk portresi yer almalıdır. 3. İstiklal Marşı ve Gençliğe Hitabe: Dördüncü sayfada İstiklal Marşı'nın 10 kıtası, beşinci sayfada ise Gençliğe Hitabe bulunmalıdır. 4. Öz Geçmiş: Öğretmenin doğum tarihi, okul bilgisi, eğitim durumu gibi bilgileri içeren bir öz geçmiş belgesi eklenmelidir. 5. Talim Terbiye Kurulu Öğretim Programı: İlgili branşa göre Talim Terbiye Kurulu tarafından belirlenen öğretim programı dosyada yer almalıdır. 6. İş Takvimi ve Yıllık İş Günü Çalışma Planı: Her iki dönemi de kapsayan güncel bir iş takvimi ve yıllık iş günü çalışma planı hazırlanmalıdır. 7. Günlük ve Haftalık Planlar: Günlük ve haftalık ders planları oluşturulmalıdır. 8. Zümre Tutanakları: Okulun branş zümreleri tarafından paylaşılan zümre tutanakları dosyada bulundurulmalıdır. 9. Performans ve Proje Değerlendirme Formları: Performans ve proje değerlendirme formları eklenmelidir. 10. Öğrenci Dosyaları: BEP'li öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı dosyaları hazırlanmalıdır. Ayrıca, MEB Sosyal Etkinlikler ve Kulüp Yönetmeliği gibi ilgili yönetmelikler ve yönergeler de dosyada yer almalıdır.

    Maarif modeli ek-1 nedir?

    Maarif Modeli Ek-1, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğretmenlerin ortak metni değerlendirmesi için tasarlanmış bir formdur. Bu form, aşağıdaki konuları içerir: 1. Öğretim Programlarının Perspektifi ve Genel Amaçları: Öğretim programlarının hedefleri ve önemli görülen hususlar. 2. Öğrenci Profili: Programın hedeflediği öğrenci profili ve en çok önemsenen üç hedef. 3. Öğrenme-Öğretme Süreç Bileşenleri: Kavramsal beceriler, eğilimler, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları gibi süreçlerin ele alınışı. 4. Programlar Arası Bileşenler: Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, erdem-değer-eylem modeli ve sistem okuryazarlığı gibi bileşenler. Form, mesleki çalışmanın yapıldığı okul/eğitim kurumu zümre başkanı koordinesinde doldurulur ve 26 Haziran 2024 tarihine kadar veri.meb.gov.tr adresine işlenir.