• Buradasın

    Maarif modeli ek-1 nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli Ek-1, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğretmenlerin ortak metni değerlendirmesi için tasarlanmış bir formdur 12.
    Bu form, aşağıdaki konuları içerir:
    1. Öğretim Programlarının Perspektifi ve Genel Amaçları: Öğretim programlarının hedefleri ve önemli görülen hususlar 23.
    2. Öğrenci Profili: Programın hedeflediği öğrenci profili ve en çok önemsenen üç hedef 23.
    3. Öğrenme-Öğretme Süreç Bileşenleri: Kavramsal beceriler, eğilimler, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları gibi süreçlerin ele alınışı 23.
    4. Programlar Arası Bileşenler: Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, erdem-değer-eylem modeli ve sistem okuryazarlığı gibi bileşenler 23.
    Form, mesleki çalışmanın yapıldığı okul/eğitim kurumu zümre başkanı koordinesinde doldurulur ve 26 Haziran 2024 tarihine kadar veri.meb.gov.tr adresine işlenir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Maarif Modeli hangi müfredat?
    Maarif Modeli, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli olarak adlandırılan yeni müfredatı ifade eder.
    Maarif Modeli hangi müfredat?
    Maarif Modelinde yazma nasıl yapılır?
    Maarif Modelinde yazma şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Harflerin Yazılışı: Harfler, önce küçük sonra büyük şekilde yazılır. 2. Kalem Tutuşu: Kalem, baş ve işaret parmağı ile kavranır, orta parmak ile desteklenir. 3. Yazı Yönü: Yazı yönü, soldan sağa ve yukarıdan aşağıya doğrudur. 4. Çizgi Çalışmaları: Harflerin yapısal özelliklerine ve yazım yönlerine uygun çizgi çalışmaları yapılır. 5. Bağımsız Yazma: Öğrenciler, satır dizgesi üzerinde harfi bağımsız olarak yazarlar. Ayrıca, ilk okuma yazma öğretiminde üç çizgili, iki aralıklı yazı defteri kullanılır ve yazı defteri kullanımı öğretmenin ve öğrencinin tercihine bırakılır.
    Maarif Modelinde yazma nasıl yapılır?
    Maarif Modeli'nde hangi konular değişti?
    Maarif Modeli'nde aşağıdaki konularda değişiklikler yapılmıştır: 1. Öğrenci Merkezli Yaklaşım: Öğrencilerin bireysel yetenekleri ve ilgileri dikkate alınarak eğitim programları düzenlenmiştir. 2. 21. Yüzyıl Becerileri: Analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi beceriler ön plana çıkarılmıştır. 3. Teknoloji Kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilmiştir. 4. Disiplinler Arası Yaklaşım: Farklı dersler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanmıştır. 5. Çok Yönlü Eğitim: Bilim, sanat ve sporun önemi vurgulanarak öğrencilerin çok yönlü bireyler olarak yetişmesi hedeflenmiştir. 6. Ders İçerikleri: Matematik, Türkçe, fen bilimleri ve sosyal bilgiler derslerinin içerikleri güncellenmiştir.
    Maarif Modeli'nde hangi konular değişti?
    Maarif Modelinde kaç program var?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 26 farklı yeni öğretim programı bulunmaktadır.
    Maarif Modelinde kaç program var?
    Maarif Modelini kim hazırladı?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmıştır.
    Maarif Modelini kim hazırladı?
    5. sınıf Türkçe maarif modeli nasıl değerlendirilecek?
    5. sınıf Türkçe Maarif Modeli, çeşitli açılardan değerlendirilebilir: 1. Tasarım ve İçerik: Kitap, ilgi çekici resimler, görseller ve semboller kullanılarak hazırlanmıştır. 2. Ölçme ve Değerlendirme: Yeni model, dijital teknolojilerin kullanıldığı, anında geri bildirim sağlayan ve kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunan bir ölçme ve değerlendirme yaklaşımı benimsemektedir. 3. Değer Aktarımı: Ders kitabında yer alan metinler ve görseller üzerinden sevgi, vatanseverlik, yardımseverlik gibi değerlerin aktarılması hedeflenmektedir. 4. Yenilikçi Yaklaşımlar: Yenilenen Türkçe ders kitabı, ezber ve kuru bilgiyi dayatmak yerine, hayatilik ilkesi kapsamında fayda sağlayacak bilgileri sezdirme yoluna gitmektedir.
    5. sınıf Türkçe maarif modeli nasıl değerlendirilecek?
    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?
    Maarif Modeli'nde gelişim alanları şunlardır: 1. Bireysel Yetenekler: Her çocuğun öğrenme hızı, ilgi alanları ve bireysel potansiyelinin farklı olduğu kabul edilir. 2. Değerler Eğitimi: Adalet, dürüstlük, yardımlaşma, sorumluluk gibi evrensel değerlerin kazandırılması. 3. Oyun Tabanlı Öğrenme: Bilişsel, duygusal ve sosyal becerileri geliştirmeye yönelik oyunlar. 4. Yüzyıl Becerileri: İletişim, problem çözme, eleştirel düşünme ve iş birliği gibi becerilerin kazandırılması. 5. Doğa ve Çevre Bilinci: Çevre bilinci ve doğa sevgisini kazandırma. 6. Aile Katılımı ve Toplumla İş Birliği: Ailenin eğitim sürecine dahil edilmesi ve toplumla bağların güçlendirilmesi. Bu model, öğrencilerin sadece akademik olarak değil, aynı zamanda sosyal, duygusal ve ahlaki olarak da gelişimini hedefler.
    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?