• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli Ek-1, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğretmenlerin ortak metni değerlendirmesi için tasarlanmış bir formdur 12.
    Bu form, aşağıdaki konuları içerir:
    1. Öğretim Programlarının Perspektifi ve Genel Amaçları: Öğretim programlarının hedefleri ve önemli görülen hususlar 23.
    2. Öğrenci Profili: Programın hedeflediği öğrenci profili ve en çok önemsenen üç hedef 23.
    3. Öğrenme-Öğretme Süreç Bileşenleri: Kavramsal beceriler, eğilimler, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları gibi süreçlerin ele alınışı 23.
    4. Programlar Arası Bileşenler: Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, erdem-değer-eylem modeli ve sistem okuryazarlığı gibi bileşenler 23.
    Form, mesleki çalışmanın yapıldığı okul/eğitim kurumu zümre başkanı koordinesinde doldurulur ve 26 Haziran 2024 tarihine kadar veri.meb.gov.tr adresine işlenir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlanan yeni müfredat modelidir. Bu model, öğrenci profili, beceriler çerçevesi, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı ve alana ait bilgi kümeleri gibi bileşenlerden oluşan bütüncül bir yapıya sahiptir.

    Maarif Modeli'nde hangi konular değişti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde değişen bazı konular: Öğrenci Profili: Model, ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için faydalı olanı yapmayı ideal edinen nesiller yetiştirmeyi hedefler. Beceriler: Kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri tanımlanmıştır. Eğitim Yaklaşımı: Bütüncül eğitim yaklaşımı benimsenmiş, insanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimi hedeflenmiştir. Ölçme ve Değerlendirme: Performansa dayalı değerlendirme modeli getirilmiştir. Ders İçerikleri: Türkçe: Okuma, yazma ve dil bilgisi becerileri geliştirilmiştir. Fen Bilimleri: Deneysel öğrenme ve bilimsel düşünme becerileri teşvik edilmiştir. Sosyal Bilgiler: Sosyal sorumluluk bilinci geliştirilmiştir. Matematik: Analitik düşünme ve problem çözme becerileri ön planda tutulmuştur. Yabancı Dil: Konuşma, dil bilgisi, okuma becerileri ve kültürel farkındalık üzerinde durulmuştur.

    Maarif Modelinde kaç program var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 26 farklı yeni öğretim programı bulunmaktadır.

    5. sınıf maarif modeli nedir?

    5. sınıf maarif modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye'de uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 5. sınıf düzeyinde yapılan eğitim reformlarını ifade eder. Bu model, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından güncellenmiş olup, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise programlarını kapsamaktadır. Modelin bazı özellikleri: Değerler Eğitimi: Değerler, "erdem-değer-eylem" çerçevesinde ele alınmıştır. Öğrenci Merkezli Eğitim: Öğrencilerin bireysel öğrenme yolları ve ilgi alanları göz önünde bulundurulur. Çeşitli Değerlendirme Yöntemleri: Yazılı sınavlar, projeler, gözlemler, sunumlar ve portfolyo değerlendirmeleri gibi çeşitli yöntemler kullanılır.

    Maarif Modelinde ortak metinde kaç ilke var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin ortak metninde 20 ilke bulunmaktadır. Bu ilkeler arasında adil, başkalarının haklarına saygı duyan, bayrağını seven, Türkçeye sahip çıkan, vatanını ve milletini seven, güvenilir, saygılı, doğru ve dürüst gibi özellikler yer almaktadır. Özetle: - 20 ilke - Adil, saygılı, doğru, güvenilir gibi özellikler - Karar verme, problem çözme, eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerileri - Empati, sorumluluk, girişkenlik gibi sosyal eğilimler

    5. sınıf Türkçe maarif modeli nasıl değerlendirilecek?

    5. sınıf Türkçe Maarif Modeli'nin nasıl değerlendirileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu model kapsamında hazırlanan Türkçe dersi öğretim programı ve ders kitabının değerlendirilebileceği bazı kriterler şunlardır: Üst düzey düşünme becerileri: Karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme gibi becerilerin gelişimi açısından incelenebilir. Kültürel okuryazarlık: Ders kitabında yer alan kültürel öğelerin, öğrencilerin kültürel aidiyetlerini geliştirme ve kültür okuryazarlığına katkı sağlama açısından değerlendirilebilir. Değer eğitimi: Ders kitabında yer alan metin ve görsellerin, programda belirtilen erdem, değer ve eylemleri öğrenciye kazandırma açısından incelenebilir. Bu değerlendirmeler, doküman analizi ve betimsel analiz gibi yöntemlerle yapılabilir.

    60-72 ay maarif modeli nedir?

    60-72 ay maarif modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin okul öncesi eğitim programını ifade eder. Bu model, çocukların psikomotor, bilişsel, sosyal-duygusal, dil ve öz bakım gelişim alanlarını desteklemeyi amaçlar. Bazı özellikleri: Çocuk merkezli yapı: Bireysel farklılıkları ve yerel ihtiyaçları göz önünde bulunduran esnek bir yapı benimsenmiştir. Yaratıcılık ve bireyselleştirilmiş öğrenme: Konu merkezli öğretim yaklaşımı reddedilmiş, çocukların gelişim özelliklerine uygun bireyselleştirilmiş öğrenme desteklenmiştir. Değerler eğitimi: Model, eleştirel düşünme ve değerler eğitimini temel unsurlar olarak içerir. Aile ve toplum katılımı: Aile ve toplum katılımı için etkinlikler planlanmıştır.