• Buradasın

    Öğretimde planlama ve değerlendirme nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretimde planlama, eğitim-öğretimde neyin, niçin ve nasıl okutulacağının düşünülmesini sağlayarak verimi artırır 4. Planlama, konuların ne zaman ve ne kadar süre içinde işleneceğinin zaman sırasına göre düzenlenmesini ve programların süresi içerisinde tamamlanmasını sağlar 4. Ayrıca, amaçların gerçekleştirilmesi için en uygun yöntem, teknik, araç ve gereçlerin seçilmesine yardımcı olur 4.
    Öğretimde değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin ölçülmesinin yanı sıra öğrenme eksiklikleri ve eğilimlere ilişkin bilgi sağlar 3. Değerlendirme, öğretmenlere öğrenci gelişimini takip etme, öğretim yöntemlerini iyileştirme ve öğrenme çıktılarına ulaşma konularında rehberlik eder 3.
    Öğretimde planlama ve değerlendirme, "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme (ÖPD)" dersi kapsamında şu şekilde ele alınır:
    • Planlama 5. Öğretimin nasıl planlanacağı ile ilgilidir 5.
    • Uygulama 5. Öğretme-öğrenme sürecinin nasıl düzenleneceğini kapsar 5.
    • Değerlendirme 5. Yapılan etkinliklerin nasıl ölçülüp değerlendirileceğini içerir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim yönetiminde planlama nedir?

    Eğitim yönetiminde planlama, eğitimin yönetiminde bütçe, zaman, kaynaklar, yöntemler ve hedef kitle gibi konuların yer aldığı kısa, orta ve uzun dönemli hedeflerin belirlenmesi sürecidir. Planlama kapsamında ele alınan diğer konular: - Eğitim ihtiyacının tespiti; - Eğitimcilerin ve eğitim alanların belirlenmesi; - İzlenecek yolların ve kullanılacak teknolojilerin önceden belirlenmesi; - Eğitimin maliyetinin hesaplanması. Planlama, ileri görüş, risk alma ve karar verme yetkinliklerini gerektirir ve eğitim sürecinin daha verimli ve öngörülebilir olmasını sağlar.

    Eğitim planlaması kaça ayrılır?

    Eğitim planlaması, çeşitli kriterlere göre farklı kategorilere ayrılabilir: Ölçek yönünden: ülke, bölge, örgüt ve kişi düzeyinde. İçerik yönünden: ekonomik ve toplumsal. Eğitim türleri yönünden: örgün eğitim, yaşam boyu öğrenme, özel eğitim, hizmet içi eğitim. Zorunluluk yönünden: buyurucu ve özendirici. Süre yönünden: uzun (10+ yıl), orta (3-7 yıl), kısa (1 yıl). Ayrıca, eğitim planlamasının ekonomik yaklaşım, yönetim ve denetim planlaması, öğretimin planlaması gibi farklı kullanım biçimleri de bulunmaktadır.

    BEP planı değerlendirme ne zaman yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) değerlendirmesi genellikle yıl sonunda yapılır. Ancak, BEP planı gerektiğinde eğitim yılının ortasında da güncellenebilir.

    Değerlerin öğretimine yönelik yürütülecek çalışmaların planlanması eylem planlarının hazırlanması izleme ve değerlendirmenin yapılması nedir?

    Değerlerin öğretimine yönelik yürütülecek çalışmaların planlanması, eylem planlarının hazırlanması, izleme ve değerlendirmenin yapılması, değerler eğitimi sürecinde şu adımları içerir: 1. Planlama: İl ve ilçe yürütme kurulları tarafından genel planlama yapılır. Okul yürütme kurulları tarafından okulun imkan ve şartlarına uygun yıllık çalışma planı hazırlanır. Sınıf ve branş öğretmenleri tarafından derslerde değerler eğitimine yönelik etkinlikler planlanır. 2. Eylem Planlarının Hazırlanması: Çeşitli etkinlikler (münazara, panel, konferans, yarışmalar, saha araştırmaları) düzenlenir. Görsel ve basılı materyaller hazırlanır (afişler, broşürler, duvar gazeteleri). 3. İzleme: Okul yürütme kurulları tarafından çalışmaların etkinliği takip edilir. 4. Değerlendirme: Anket, ön test ve son test gibi yöntemlerle çalışmaların çocuklar üzerindeki etkisi belirlenir. Değerlendirme raporları hazırlanarak bir sonraki eğitim öğretim yılı için gerekli tedbirler alınır.

    Eğitim değerlendirme yöntemleri nelerdir?

    Eğitimde değerlendirme yöntemleri şunlardır: 1. Sınavlar: Öğrencilerin bilgi seviyelerini ölçmek için yapılan testler. 2. Performans Değerlendirmeleri: Öğrencilerin öğrendikleri konuları uygulama becerileriyle birleştirdikleri değerlendirme. 3. Gözlem: Öğrencilerin sınıf içindeki davranışları ve öğrenme süreçlerindeki ilerlemelerinin gözlenmesi. 4. Portfolyo: Öğrencilerin öğrenme sürecini yansıtan materyallerin bir araya getirildiği değerlendirme. 5. Vaka Analizi: Öğrencilerin belirli bir senaryo veya durum hakkında düşünerek analiz yapmaları ve çözüm önerileri sunmaları. 6. Proje: Öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapmaları ve bir sunum hazırlamaları. 7. Kendi Kendini Değerlendirme: Öğrencilerin kendilerini ve öğrenme süreçlerini değerlendirmeleri. 8. Eş Değerlendirme: Öğrencilerin birbirlerinin performansını değerlendirmeleri.

    Eğitim sonunda yapılan değerlendirme nedir?

    Eğitim sonunda yapılan değerlendirme, düzey belirleme ve değer biçmeye dönük (summatif) değerlendirme olarak adlandırılır. Bu değerlendirme türü, öğrencinin belirli bir eğitim süreci sonundaki seviyesini, ulaştığı noktayı bildirmek amacıyla yapılır.

    Eğitim akışında genel değerlendirme nedir?

    Eğitim akışında genel değerlendirme, bir eğitim programının etkisini ve verimliliğini analiz etme sürecidir. Genel değerlendirme, eğitim akışında şu şekillerde yapılabilir: Öğrenci açısından değerlendirme. Program açısından değerlendirme. Öğretmen açısından değerlendirme. Genel değerlendirme, aynı zamanda bir eğitim programının taslak, uygulama ve ürün olarak hedeflenen düzeye ne kadar ulaştığını belirlemeye de yardımcı olur.