• Buradasın

    Eğitim sonunda yapılan değerlendirme nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitim sonunda yapılan değerlendirme, sonuca dayalı (belirleyici, summative) değerlendirmedir 13.
    Sonuca dayalı değerlendirme, eğitim sürecinin sonunda öğrenci hakkında karar almada kullanılan değerlendirme türüdür 1. Öğrencinin öğrenme hedeflerinin ne kadarını başardığını gösteren değerlendirmelerdir 1. Dönem ödevleri, dönem sonu sınavları, projeler, ünite testleri sonuca dayalı değerlendirmelere örnektir 1.
    Ayrıca, eğitim sonunda yapılan değerlendirmelerden bazıları şunlardır:
    • Yansıtıcı değerlendirme 3. Eğitim programına girişte yapılan, katılımcıların ön öğrenmelerini tanımlamak amacıyla yapılan değerlendirmedir 3.
    • Belgeleyici (belirleyici) değerlendirme 3. Eğitim programın sonunda yapılan, öğrencilerin kazandığı davranış, özellik ve becerileri ölçmek amacıyla yapılan değerlendirmedir 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim ve ölçme değerlendirme geçerlilik nedir?

    Eğitim ve ölçme değerlendirmede geçerlilik, bir ölçme aracının ölçmeyi amaçladığı özelliği, başka herhangi bir özellikle karıştırmadan doğru bir şekilde ölçebilme derecesidir. Geçerlilik, farklı türlere ayrılır: Kapsam geçerliliği. Ölçüt geçerliliği. Yapı geçerliliği. Geçerlilik, güvenirlik ile ilişkilidir; bir testin geçerli olması için güvenilir olması gerekir, ancak güvenilir bir test her zaman geçerli olmayabilir.

    Eğitsel değerlendirmenin aşamaları nelerdir?

    Eğitsel değerlendirme süreci, şu aşamalardan oluşur: 1. İlk Belirleme: Akademik ve sosyal yönden akranlarından farklı, çeşitli uyarlamalara ve desteğe gereksinim duyan öğrencilerin belirlenmesi. 2. Gönderme Öncesi Süreç: Öğrencinin genel eğitim sınıfında eğitim görmesi için sınıf öğretmeninin eğitim yöntemlerinde, materyallerinde ve fiziksel çevrede uyarlamalar yapması. 3. Gönderme: Öğrencinin ayrıntılı değerlendirme için Rehberlik Araştırma Merkezlerine (RAM) gönderilmesi. 4. Ayrıntılı Değerlendirme: Formal değerlendirme araçları kullanılarak öğrencinin özel eğitim hizmetlerine uygun olup olmadığına karar verilmesi. 5. Özel Eğitim Hizmetleri İçin Uygunluğuna Karar Verme: Öğrencinin özel eğitim desteği alıp almayacağına karar verilmesi. 6. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama: Öğrencinin ailesi ve uzmanlarla birlikte BEP'in hazırlanması. 7. Değerlendirme ve İzleme: BEP'in uygulanmasının izlenmesi ve değerlendirilmesi.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme neden önemlidir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitim kalitesinin ortaya konulması ve var olan eksikliklerin giderilerek eğitimin daha iyi hale getirilmesi açısından önemlidir. Ölçme ve değerlendirmenin bazı önemli amaçları şunlardır: Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek. Öğrenme eksikliklerini ve eğilimleri belirlemek. Öğretim sürecini değerlendirmek. Öğretmen yeterlik ve performansını değerlendirmek. Öğrencilere açık ve anlaşılır geri bildirim vermek. Öğretim programlarının adil, etkili ve her öğrenciyi destekleyici bir şekilde işlenmesine katkı sağlamak. Ayrıca, ölçme ve değerlendirme, eğitim sisteminin tüm öğelerinde yapılarak sistemin bir tür kontrol mekanizmasını sağlar.

    Eğitimin değerlendirilmesinde hangi ölçütler kullanılır?

    Eğitimin değerlendirilmesinde kullanılan bazı ölçütler şunlardır: Performans ölçütleri. Mutlak ölçüt. Bağıl ölçüt. Eğitimin değerlendirilmesinde kullanılan bazı yöntemler ise şunlardır: Gözlemler. Anketler ve soru formları. Derecelendirme ölçekleri ve dereceli puanlama anahtarları (rubrik). Portfolyolar.

    Eğitsel değerlendirme raporu nereden alınır?

    Eğitsel değerlendirme raporu, Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM)'den alınır. Okula gitmeyen bireyler, ikamet ettikleri ilçenin Rehberlik ve Araştırma Merkezinden; okula giden bireyler ise, devam ettikleri okulun bulunduğu Rehberlik ve Araştırma Merkezinden raporu alabilirler. Rapor alabilmek için gerekli bazı belgeler: Bireyin, velisinin veya okul/kurum yönetiminin yazılı başvurusu; Okula/kuruma kayıtlı öğrenciler için "Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu" veya yeniden incelemelerde "Bireysel Gelişim Raporu"; Destek eğitim ile ilgili müracaatlarda Engelli Sağlık Kurulu Raporu; Birey ve velinin kimlik fotokopisi. RAM raporu genellikle 1 yıllık olarak düzenlenir, ancak bireyin özel durumuna göre 6 aylık veya 2 yıllık da olabilir.

    Eğitsel değerlendirme formu yeniden inceleme nasıl yapılır?

    Eğitsel Değerlendirme Formu Yeniden İnceleme işlemi için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Formun Doldurulması: "Eğitsel Değerlendirme İstek Formu (Yeniden İnceleme)" doldurulur. 2. İmzalama: Form, sınıf öğretmeni, rehber öğretmen/psikolojik danışman ve okul müdürü tarafından imzalanır. 3. RAM'a Gönderme: Form, okul idaresi tarafından Döküman Yönetim Sistemi (DYS) üzerinden RAM'a gönderilir. Bu form, özel eğitime ihtiyacı olduğu düşünülen öğrenciler veya özel eğitim öğrencilerinin kademe değişikliği durumlarında kullanılır.

    Eğitimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Eğitimde değerlendirme yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Net hedefler belirlemek. Geri bildirim ve veri toplamak. Verileri analiz etmek. Gözlemler yapmak. Performans değerlendirmeleri yapmak. Portfolyo değerlendirmesi yapmak. Anketler ve soru formları kullanmak. Kendi kendini değerlendirme yaptırmak. Eğitimde değerlendirme yöntemleri, öğrenme hedeflerine ve dersin türüne bağlı olarak değişebilir.