• Buradasın

    Öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna müdür yardımcısı başkanlık eder mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna müdür yardımcısı başkanlık eder 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu karar defteri nasıl tutulur?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu Karar Defteri şu şekilde tutulur: 1. Toplantı Çağrısı: Kurul başkanı, gerekli durumlarda üyeleri toplantıya çağırır. 2. İfade Alınması: Öğrenci ve tanıkların ifadeleri, rehberlik öğretmeni eşliğinde alınır ve tutanakla tespit edilir. 3. Karar Alma: Kararlar oy çokluğuyla alınır, üyeler çekimser oy kullanamaz. 4. Karar Yazımı: Kararlar gerekçeli olarak yazılır veya karar defterine yapıştırılır. 5. Uygulama Bildirimi: Kararlar, okul müdürlüğüne iki iş günü içinde bildirilir. 6. İtiraz Hakkı: Veli, karara 5 iş günü içinde itiraz edebilir. Karar Defterinin Saklanmasından kurul başkanı sorumludur.

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun görevi nedir?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun görevleri şunlardır: Okul düzenini sağlamak: Okul yönetimi, öğretmen, okulun diğer personeli, öğrenci ve veli tarafından getirilen olumlu veya olumsuz davranış ve uygulamalara ilişkin önerileri görüşmek. Ödüllendirme: Okulda örnek davranışlarda bulunan, derslerde başarılı olan, bilimsel, sanatsal, sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılarak üstün başarı gösteren öğrencileri belirleyerek ödüllendirilmelerine karar vermek. Davranış analizi: Uyum sağlamakta güçlük çeken öğrencilerin davranışlarını incelemek, nedenlerini araştırmak, değerlendirmek ve rehberlik çalışmaları yapılmasını sağlamak. Olumsuz davranışlarla mücadele: Öğrencilerin gösterdikleri olumsuz davranışlarıyla ilgili olarak okul rehberlik servisi ile eş güdüm içinde çalışmak ve yaptırım yerine çatışma çözme, arabuluculuk gibi çözüm yöntemlerini kullanmak. Veli ve çevre iş birliği: Öğrencilerin olumlu davranış kazanmalarına katkıda bulunmak, zararlı alışkanlıklardan korunmaları için veli ve çevre ile iş birliği yapmak. Olay inceleme: Okul müdürünün havale ettiği olumsuz davranışlarla ilgili olayları incelemek ve karara bağlamak.

    222 Sayılı Kanun'a göre okul müdürü ve müdür yardımcısının görevleri nelerdir?

    222 Sayılı Kanun'a göre okul müdürü ve müdür yardımcılarının görevlerine dair bazı bilgiler şu şekildedir: Okul Müdürü: Okulun yönetim, eğitim ve öğretim işlerinin kanun ve yönetmeliklere göre yürütülmesinden sorumludur. Müdür ve müdür yardımcıları ile ilköğretim müdürleri yönetmeliğindeki esaslara göre müstakil sınıf veya ders okutmakla yükümlüdür. Makam tazminatı almaya hak kazanır. Müdür Yardımcısı: Okul müdürünün verdiği görevleri yerine getirir. 222 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: mevzuat.gov.tr; lexpera.com.tr; develi.meb.gov.tr.

    Müdür yardımcısı hangi konularda karar verir?

    Müdür yardımcısı, çalıştığı kuruma bağlı olarak çeşitli konularda karar verebilir. İşte bazı örnekler: Personel yönetimi: İşe alma, eğitim, performans değerlendirme gibi personel sorumluluklarını üstlenir. Bütçe ve maliyet kontrolü: Bütçe yönetimi ve tedarik kaynaklarının sıralanması gibi konularda karar alır. Operasyonel destek: Ekipman ve tesislerin bakımı, güvenlik protokolleri gibi operasyonel konularda karar verir. Eğitim ve öğretim: Ders dağıtımının yapılması, sınavların düzenlenmesi, eğitim kalitesinin artırılması için çalışmalar yapılması gibi konularda karar alır. Öğrenci işleri: Öğrenci devamsızlıkları, disiplin ve düzen ile ilgili önlemler alınması gibi konularda karar verir. Müdür yardımcısı, müdürün yokluğunda veya meşgul olduğu durumlarda onun yerine geçerek bazı kararları tek başına alabilir.

    Okul müdür yardımcısı ne iş yapar?

    Okul müdür yardımcısı, okulun günlük işleyişini, öğrenci ve personel yönetimini, eğitim programlarının koordinasyonunu sağlayarak okul müdürüne destek olur. Başlıca görevleri şunlardır: Eğitimsel koordinasyon: Öğretmenlerin eğitim programlarının düzenlenmesinde ve uygulanmasında yardımcı olur. Öğrenci disiplini: Öğrenci davranışlarını izler, disiplin sorunlarıyla ilgilenir ve rehberlik yapar. Okul yönetimi: Okulun günlük idari işlerini denetler, düzenin sağlanmasına katkıda bulunur. Eğitim ve etkinlik planlaması: Okulda çeşitli etkinliklerin ve kulüp faaliyetlerinin düzenlenmesine katkı sağlar. Velilerle iletişim: Velilerle düzenli toplantılar yaparak okulun işleyişi hakkında geri bildirim alır ve gelişmeleri aktarır. Personel ilişkileri: Okul öğretmenleri ve diğer personel ile etkili iletişim kurar, eğitim seminerleri ve toplantılar düzenler.

    Öğrenci davranış değerlendirme tutanağı ne zaman verilir?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Tutanağı, öğrencinin olumsuz davranışlarını sürdürmesi durumunda, öğretmen tarafından hazırlanan dosyanın okul öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna teslim edilmesiyle verilir. Bu süreç şu aşamalardan oluşur: 1. İkaz: Olumsuz davranış hakkında konunun muhatabı öğretmen tarafından ikaz. 2. Sözlü Uyarı: İkaza rağmen davranışın devam etmesi durumunda sözlü uyarı ve tutanak tutulması. 3. Öğrenci Sözleşmesi: Olumsuz davranışın tekrar etmesi halinde öğrenciyle sözleşme yapılması. 4. Veli Görüşmesi: Davranışların devam etmesi durumunda veliyle görüşme yapılması. 5. Okul Davranış Değerlendirme Kuruluna Sevk: Olumsuz davranışın 4. defa tekrar etmesi durumunda, öğretmenin okul müdürlüğüne sevk dilekçesi vermesi. Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu, başkanın veya üyelerin yarısından bir fazlasının isteği üzerine toplanır ve kararlar oy çokluğuyla alınır.

    Meb öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu yönetmeliği nedir?

    MEB Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu Yönetmeliği, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında öğrencilerin olumlu davranışlar kazanmaları ve olumsuz davranışlarını önlemek amacıyla oluşturulan kurulun görev ve işleyişini düzenler. Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun bazı görevleri: Okul düzenini sağlamak için önerileri görüşmek ve alınan kararları okul müdürüne bildirmek. Örnek davranışlar sergileyen, derslerde başarılı olan ve sosyal etkinliklere katılan öğrencileri ödüllendirmek. Uyum sağlamakta güçlük çeken öğrencilerin davranışlarını incelemek ve rehberlik çalışmaları yapılmasını sağlamak. Olumsuz davranışları yaptırım yerine çatışma çözme ve arabuluculuk yöntemleriyle ele almak. Öğrencilerin zararlı alışkanlıklardan korunmaları için veli ve çevre ile iş birliği yapmak. Kurul, müdür başyardımcısı veya müdürün görevlendirdiği bir müdür yardımcısı başkanlığında, öğretmenler ve veli temsilcilerinden oluşur.