• Buradasın

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun görevi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun görevleri şunlardır:
    • Okul düzenini sağlamak: Okul yönetimi, öğretmen, okulun diğer personeli, öğrenci ve veli tarafından getirilen olumlu veya olumsuz davranış ve uygulamalara ilişkin önerileri görüşmek 123.
    • Ödüllendirme: Okulda örnek davranışlarda bulunan, derslerde başarılı olan, bilimsel, sanatsal, sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılarak üstün başarı gösteren öğrencileri belirleyerek ödüllendirilmelerine karar vermek 123.
    • Davranış analizi: Uyum sağlamakta güçlük çeken öğrencilerin davranışlarını incelemek, nedenlerini araştırmak, değerlendirmek ve rehberlik çalışmaları yapılmasını sağlamak 123.
    • Olumsuz davranışlarla mücadele: Öğrencilerin gösterdikleri olumsuz davranışlarıyla ilgili olarak okul rehberlik servisi ile eş güdüm içinde çalışmak ve yaptırım yerine çatışma çözme, arabuluculuk gibi çözüm yöntemlerini kullanmak 123.
    • Veli ve çevre iş birliği: Öğrencilerin olumlu davranış kazanmalarına katkıda bulunmak, zararlı alışkanlıklardan korunmaları için veli ve çevre ile iş birliği yapmak 123.
    • Olay inceleme: Okul müdürünün havale ettiği olumsuz davranışlarla ilgili olayları incelemek ve karara bağlamak 234.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu Yönetmeliği şu şekildedir: 1. Amaç ve Kapsam: Öğrenci davranışlarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi faaliyetlerini düzenler. 2. Ödüllendirme: Onur belgesi, teşekkür ve takdir belgesi gibi ödüllerin verilmesini içerir. 3. Olumsuz Davranışlar ve Yaptırımlar: Uyarma, kınama ve okul değiştirme gibi yaptırımların uygulanmasını belirler. 4. Kurulun Oluşumu ve Görevleri: Kurul, müdür yardımcısı, öğretmenler ve veli temsilcisinden oluşur ve okul düzenini sağlamak, rehberlik hizmetleri ile iş birliği yapmak gibi görevleri yerine getirir. 5. Toplantı ve Karar Süreci: Kurul, başkanın veya üyelerin yarısından bir fazlasının isteği üzerine toplanır, kararlar oy çokluğuyla alınır ve en geç iki iş günü içinde okul müdürlüğüne bildirilir. 6. İfadelerin Alınması ve Kanıtların Toplanması: Öğrenci ve tanıkların ifadeleri yazılı ve gerektiğinde sözlü olarak alınır, çağrıya özürsüz gelinmemesi durumunda dosyada bulunan bilgi ve belgelere göre işlem yapılır.

    Davranış gözlem formu nedir?

    Davranış gözlem formu, öğrencinin okul ortamı dışındaki tutum ve davranışlarını değerlendirmek amacıyla kullanılan bir araçtır. Bu form, genellikle aşağıdaki bilgileri içerir: - Öğrencinin adı, soyadı, okulu, sınıfı ve numarası; - Gözlemlenecek davranış; - Gözlem yapılan yer ve tarih; - Gözlem yapan kişinin adı ve yakınlık derecesi; - Davranışın ortaya çıkmasına neden olan durumlar; - Davranışın sıklığı ve gözlemleyen kişinin tepkisi; - Davranışın sona ermesine neden olan durumlar. Davranış gözlem formları, rehberlik öğretmenleri tarafından kullanılarak öğrenci hakkındaki diğer bilgilerle birlikte değerlendirilir ve çalışmaların planlanmasında kullanılır.

    Öğrenci davranış değerlendirme kurulunda kimler oy kullanamaz?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nda, yaptırıma ilişkin davranıştan şikâyetçi olan, zarar gören veya olumsuz davranışta bulunanın ikinci dereceye kadar akrabalık ilişkisi olan üyeler oy kullanamaz. Ayrıca, kurul toplantılarına katılan rehberlik öğretmeni/psikolojik danışman oy kullanamaz, ancak genel okul disiplin durumu ile ilgili kurul toplantılarına katılabilir ve görüş sunabilir.

    Öğrenci davranış değerlendirme tutanağı ne zaman verilir?

    Öğrenci davranış değerlendirme tutanağı, öğrencinin olumsuz davranışlarını sürdürmesi durumunda, öğretmen tarafından hazırlanan dosyanın görüşülmek üzere öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna teslim edilmesinden sonra verilir.

    Ortaokul sınıf davranış değerlendirme nasıl yapılır?

    Ortaokul sınıflarında öğrenci davranışlarını değerlendirmek için çeşitli yöntemler kullanılabilir: 1. Gözlem: Öğretmenler, öğrencilerin sınıf içi davranışlarını ve katılımlarını gözlemleyerek değerlendirme yapabilirler. 2. Performans Değerlendirmesi: Öğrencilerin ödevlerini, proje çalışmalarını, sunumlarını veya performanslarını temel alarak değerlendirme yapılır. 3. Anketler ve Soru Formları: Öğrenci görüşleri ve geri bildirimleri toplamak için kullanılır. 4. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin yıl boyunca ürettikleri çalışmaların bir koleksiyonunu içeren portfolyolar, ilerlemeyi takip etmek ve öğrencilerin gelişimini gözlemlemek için kullanılır.

    Eğitimde değerlendirme türleri nelerdir?

    Eğitimde değerlendirme türleri şunlardır: 1. Tanıma ve Yerleştirmeye Yönelik Değerlendirme: Öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek için programın başında yapılır. 2. Biçimlendirme ve Yetiştirmeye Yönelik Değerlendirme: Öğretim süreci sırasında öğrencilerin eksiklerini görmek ve eğitimi düzeltmek için yapılır. 3. Düzey Belirleme ve Değer Biçmeye Yönelik Değerlendirme: Öğretim sürecinin sonunda öğrencilerin hedef başarıyı yakalayıp yakalayamadığını belirlemek için yapılır. Diğer değerlendirme türleri ise şunlardır: - Norm Referanslı Değerlendirme: Öğrencilerin performansını diğer öğrencilerle karşılaştırır. - Ölçüt Referanslı Değerlendirme: Öğrencilerin bir hedefe veya standarda karşı performansını ölçer. - Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin belirli bir süre boyunca yaptıkları çalışmaların değerlendirilmesi.

    Öğrenci davranışları değerlendirme kurulu yıllık çalışma planı ne zaman yapılır?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun yıllık çalışma planı, ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda üç kez yapılan öğretmenler kurulu toplantılarında belirlenir. Yıllık çalışma planının hazırlanması, kurulun oluşturulması ve yapılacak çalışmalar için görev paylaşımının yapılması adımlarını içerir.