• Buradasın

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun görevi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun görevleri şunlardır:
    • Okul düzenini sağlamak: Okul yönetimi, öğretmen, okulun diğer personeli, öğrenci ve veli tarafından getirilen olumlu veya olumsuz davranış ve uygulamalara ilişkin önerileri görüşmek 123.
    • Ödüllendirme: Okulda örnek davranışlarda bulunan, derslerde başarılı olan, bilimsel, sanatsal, sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılarak üstün başarı gösteren öğrencileri belirleyerek ödüllendirilmelerine karar vermek 123.
    • Davranış analizi: Uyum sağlamakta güçlük çeken öğrencilerin davranışlarını incelemek, nedenlerini araştırmak, değerlendirmek ve rehberlik çalışmaları yapılmasını sağlamak 123.
    • Olumsuz davranışlarla mücadele: Öğrencilerin gösterdikleri olumsuz davranışlarıyla ilgili olarak okul rehberlik servisi ile eş güdüm içinde çalışmak ve yaptırım yerine çatışma çözme, arabuluculuk gibi çözüm yöntemlerini kullanmak 123.
    • Veli ve çevre iş birliği: Öğrencilerin olumlu davranış kazanmalarına katkıda bulunmak, zararlı alışkanlıklardan korunmaları için veli ve çevre ile iş birliği yapmak 123.
    • Olay inceleme: Okul müdürünün havale ettiği olumsuz davranışlarla ilgili olayları incelemek ve karara bağlamak 234.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimde değerlendirme türleri nelerdir?

    Eğitimde kullanılan bazı değerlendirme türleri: Ölçüte göre değerlendirme: Mutlak değerlendirme. Bağıl değerlendirme. Amaca göre değerlendirme: Tanıma ve yerleştirmeye dönük (diagnostik) değerlendirme. Biçimlendirme ve yetiştirmeye dönük (formatif) değerlendirme. Düzey belirleme ve değer biçmeye dönük (summatif) değerlendirme. Ayrıca, portfolyoya dayalı durum belirleme, performansa dayalı durum belirleme gibi alternatif değerlendirme yöntemleri de bulunmaktadır.

    Ortaokul sınıf davranış değerlendirme nasıl yapılır?

    Ortaokul sınıf davranış değerlendirmesinin nasıl yapılacağına dair bazı yöntemler: Gözlem: Öğretmenlerin, öğrencilerin davranışlarını doğrudan izleyerek değerlendirme yapması. Performans Değerlendirmesi: Öğrencilerin ödev, proje, sunum veya performanslarına dayanarak bilgi anlama, problem çözme, yaratıcılık ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. Anketler ve Geri Bildirim: Öğrencilere anketler veya anket benzeri araçlar kullanarak geri bildirim alınması. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin çalışmalarını bir araya getirerek ilerlemelerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi. Ayrıca, öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu gibi yapılar da oluşturulabilir.

    Davranış gözlem formu nedir?

    Davranış gözlem formu, öğrencinin okul ortamı dışındaki tutum ve davranışlarını değerlendirmek amacıyla kullanılan bir araçtır. Bu form, genellikle aşağıdaki bilgileri içerir: - Öğrencinin adı, soyadı, okulu, sınıfı ve numarası; - Gözlemlenecek davranış; - Gözlem yapılan yer ve tarih; - Gözlem yapan kişinin adı ve yakınlık derecesi; - Davranışın ortaya çıkmasına neden olan durumlar; - Davranışın sıklığı ve gözlemleyen kişinin tepkisi; - Davranışın sona ermesine neden olan durumlar. Davranış gözlem formları, rehberlik öğretmenleri tarafından kullanılarak öğrenci hakkındaki diğer bilgilerle birlikte değerlendirilir ve çalışmaların planlanmasında kullanılır.

    Öğrenci davranış değerlendirme tutanağı ne zaman verilir?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Tutanağı, öğrencinin olumsuz davranışlarını sürdürmesi durumunda, öğretmen tarafından hazırlanan dosyanın okul öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna teslim edilmesiyle verilir. Bu süreç şu aşamalardan oluşur: 1. İkaz: Olumsuz davranış hakkında konunun muhatabı öğretmen tarafından ikaz. 2. Sözlü Uyarı: İkaza rağmen davranışın devam etmesi durumunda sözlü uyarı ve tutanak tutulması. 3. Öğrenci Sözleşmesi: Olumsuz davranışın tekrar etmesi halinde öğrenciyle sözleşme yapılması. 4. Veli Görüşmesi: Davranışların devam etmesi durumunda veliyle görüşme yapılması. 5. Okul Davranış Değerlendirme Kuruluna Sevk: Olumsuz davranışın 4. defa tekrar etmesi durumunda, öğretmenin okul müdürlüğüne sevk dilekçesi vermesi. Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu, başkanın veya üyelerin yarısından bir fazlasının isteği üzerine toplanır ve kararlar oy çokluğuyla alınır.

    Meb öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu yönetmeliği nedir?

    MEB Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu Yönetmeliği, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında öğrencilerin olumlu davranışlar kazanmaları ve olumsuz davranışlarını önlemek amacıyla oluşturulan kurulun görev ve işleyişini düzenler. Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun bazı görevleri: Okul düzenini sağlamak için önerileri görüşmek ve alınan kararları okul müdürüne bildirmek. Örnek davranışlar sergileyen, derslerde başarılı olan ve sosyal etkinliklere katılan öğrencileri ödüllendirmek. Uyum sağlamakta güçlük çeken öğrencilerin davranışlarını incelemek ve rehberlik çalışmaları yapılmasını sağlamak. Olumsuz davranışları yaptırım yerine çatışma çözme ve arabuluculuk yöntemleriyle ele almak. Öğrencilerin zararlı alışkanlıklardan korunmaları için veli ve çevre ile iş birliği yapmak. Kurul, müdür başyardımcısı veya müdürün görevlendirdiği bir müdür yardımcısı başkanlığında, öğretmenler ve veli temsilcilerinden oluşur.

    Öğrenci davranışları değerlendirme kurulu yıllık çalışma planı ne zaman yapılır?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun yıllık çalışma planı, ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda üç kez yapılan öğretmenler kurulu toplantılarında belirlenir. Yıllık çalışma planının hazırlanması, kurulun oluşturulması ve yapılacak çalışmalar için görev paylaşımının yapılması adımlarını içerir.

    Öğrenci davranış değerlendirme kurulunda kimler oy kullanamaz?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nda, yaptırıma ilişkin davranıştan şikâyetçi olan, zarar gören veya olumsuz davranışta bulunanın ikinci dereceye kadar akrabalık ilişkisi olan üyeler oy kullanamaz. Ayrıca, kurul toplantılarına katılan rehberlik öğretmeni/psikolojik danışman oy kullanamaz, ancak genel okul disiplin durumu ile ilgili kurul toplantılarına katılabilir ve görüş sunabilir.