• Buradasın

    Öğrenci davranış değerlendirme tutanağı ne zaman verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Tutanağı, öğrencinin olumsuz davranışlarını sürdürmesi durumunda, öğretmen tarafından hazırlanan dosyanın okul öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna teslim edilmesiyle verilir 135.
    Bu süreç şu aşamalardan oluşur:
    1. İkaz: Olumsuz davranış hakkında konunun muhatabı öğretmen tarafından ikaz 3.
    2. Sözlü Uyarı: İkaza rağmen davranışın devam etmesi durumunda sözlü uyarı ve tutanak tutulması 3.
    3. Öğrenci Sözleşmesi: Olumsuz davranışın tekrar etmesi halinde öğrenciyle sözleşme yapılması 3.
    4. Veli Görüşmesi: Davranışların devam etmesi durumunda veliyle görüşme yapılması 3.
    5. Okul Davranış Değerlendirme Kuruluna Sevk: Olumsuz davranışın 4. defa tekrar etmesi durumunda, öğretmenin okul müdürlüğüne sevk dilekçesi vermesi 3.
    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu, başkanın veya üyelerin yarısından bir fazlasının isteği üzerine toplanır ve kararlar oy çokluğuyla alınır 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğrenci davranış puanı nasıl öğrenilir?

    Öğrenci davranış puanını öğrenmek için e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi (VBS) kullanılabilir. Bunun için: 1. e-okul.meb.gov.tr adresine giriş yapılır. 2. "Veli Bilgilendirme Sistemi (VBS)" sekmesine tıklanır. 3. Öğrencinin T.C. kimlik numarası ve okul numarası girilir. 4. Güvenlik sorusu doğru şekilde cevaplanır. 5. Açılan ekrandan "Not Bilgisi" bölümü seçilir. Bu alanda öğrencinin tüm derslerine ait sınav sonuçları, dönem ortalamaları, performans puanı, proje notu ve ders içi etkinlik değerlendirmeleri listelenir. Not girişleri tamamlandıktan sonra e-Okul sistemindeki bilgiler görüntülenmeye devam eder, ancak öğretmenlerin son sınav ve proje notlarını girmesi için tanımlanan süreler sınırlı olabilir.

    Okulda tutanak tutulan öğrenci ne yapmalı?

    Okulda tutanak tutulan bir öğrencinin yapması gerekenler: Olayın detaylarını kaydetmek. Okul yönetimiyle iletişime geçmek ve tutanak hakkında bilgi talep etmek. Gerekirse, aileyle durumu paylaşmak. İtiraz dilekçesi hazırlamak. Görüşme için hazırlık yapmak ve sonuçları gözlemlemek. Gerekirse ek adımlar atmak. Tutanağın içeriğine göre, bu adımlar izlenmelidir. Ayrıca, öğrenci e-okul sistemine giriş yaparak kendisine verilen disiplin cezalarını ve tutanak bilgilerini görüntüleyebilir.

    Öğrenci davranışları kaça ayrılır?

    Öğrenci davranışları, genel olarak olumlu ve olumsuz olarak ikiye ayrılabilir. 1. Olumlu Davranışlar: - Saygılı ve hoşgörülü olma. - Doğru sözlü ve dürüst olma. - Çevreye karşı duyarlı olma. - Kitap okuma alışkanlığı kazanma. 2. Olumsuz Davranışlar: - Okulu veya eşyaları kirletme. - Tütün ve tütün mamullerini kullanma. - Başkasına ait eşyayı izinsiz alma veya kullanma. - Kavga etme veya başkalarına fiili şiddet uygulama. Bu sınıflandırmalar, genel yönergelere dayanmaktadır ve farklı eğitim kurumları veya yönetmelikler tarafından daha ayrıntılı kategorilere ayrılabilir.

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun görevi nedir?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun görevleri şunlardır: Okul düzenini sağlamak: Okul yönetimi, öğretmen, okulun diğer personeli, öğrenci ve veli tarafından getirilen olumlu veya olumsuz davranış ve uygulamalara ilişkin önerileri görüşmek. Ödüllendirme: Okulda örnek davranışlarda bulunan, derslerde başarılı olan, bilimsel, sanatsal, sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılarak üstün başarı gösteren öğrencileri belirleyerek ödüllendirilmelerine karar vermek. Davranış analizi: Uyum sağlamakta güçlük çeken öğrencilerin davranışlarını incelemek, nedenlerini araştırmak, değerlendirmek ve rehberlik çalışmaları yapılmasını sağlamak. Olumsuz davranışlarla mücadele: Öğrencilerin gösterdikleri olumsuz davranışlarıyla ilgili olarak okul rehberlik servisi ile eş güdüm içinde çalışmak ve yaptırım yerine çatışma çözme, arabuluculuk gibi çözüm yöntemlerini kullanmak. Veli ve çevre iş birliği: Öğrencilerin olumlu davranış kazanmalarına katkıda bulunmak, zararlı alışkanlıklardan korunmaları için veli ve çevre ile iş birliği yapmak. Olay inceleme: Okul müdürünün havale ettiği olumsuz davranışlarla ilgili olayları incelemek ve karara bağlamak.

    Öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna sevk edilen öğrenci ne ceza alır?

    Öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna sevk edilen öğrenciye verilebilecek cezalar, öğrencinin davranışının niteliğine göre değişiklik gösterir: Uyarma cezası. Kınama cezası. Okul değiştirme cezası. Ayrıca, kınama cezası yerine öğrenci ödül ve disiplin kurulunca "Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği" kapsamında belirlenen toplum hizmeti çalışmalarından biri de verilebilir. Disiplin cezaları, okul öğrenci ödül ve disiplin kurulunda görüşülüp karara bağlandıktan sonra; kınama cezası okul müdürünün onayından sonra uygulanır.

    Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu karar defteri nasıl tutulur?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu Karar Defteri şu şekilde tutulur: 1. Toplantı Çağrısı: Kurul başkanı, gerekli durumlarda üyeleri toplantıya çağırır. 2. İfade Alınması: Öğrenci ve tanıkların ifadeleri, rehberlik öğretmeni eşliğinde alınır ve tutanakla tespit edilir. 3. Karar Alma: Kararlar oy çokluğuyla alınır, üyeler çekimser oy kullanamaz. 4. Karar Yazımı: Kararlar gerekçeli olarak yazılır veya karar defterine yapıştırılır. 5. Uygulama Bildirimi: Kararlar, okul müdürlüğüne iki iş günü içinde bildirilir. 6. İtiraz Hakkı: Veli, karara 5 iş günü içinde itiraz edebilir. Karar Defterinin Saklanmasından kurul başkanı sorumludur.

    Ortaokul sınıf davranış değerlendirme nasıl yapılır?

    Ortaokul sınıf davranış değerlendirmesinin nasıl yapılacağına dair bazı yöntemler: Gözlem: Öğretmenlerin, öğrencilerin davranışlarını doğrudan izleyerek değerlendirme yapması. Performans Değerlendirmesi: Öğrencilerin ödev, proje, sunum veya performanslarına dayanarak bilgi anlama, problem çözme, yaratıcılık ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. Anketler ve Geri Bildirim: Öğrencilere anketler veya anket benzeri araçlar kullanarak geri bildirim alınması. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin çalışmalarını bir araya getirerek ilerlemelerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi. Ayrıca, öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu gibi yapılar da oluşturulabilir.