• Buradasın

    MS 2-15. yüzyıl felsefesinde hangi problemler ele alınmıştır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MS 2-15. yüzyıl felsefesinde ele alınan başlıca problemler şunlardır:
    1. Yaratıcının Varlığını Kanıtlama Problemi: Tanrı'nın varlığının akıl yoluyla ispatlanması 14. Bu konuda İslam kelamcıları ve filozofları çeşitli açıklamalar yapmışlardır 1.
    2. İrade Özgürlüğü Problemi: İnsanın karar verme ve hareket etme kapasitesinin tartışılması 14. İslam filozofları, insanın kendi özgür iradesiyle iyi ile kötü arasında tercih yapabileceğini savunmuşlardır 1.
    3. Toplumsal Yaşama Yönelik Problemler: Devlet ve toplumun doğası üzerine yapılan tartışmalar 14. Farabi ve İbn Haldun, bu konuda öne çıkan filozoflardır 4.
    4. Tümeller Problemi: Tümel kavramların (genel kavramların) ne olduğu ve nesnelerin bir parçası mı yoksa bağımsız bir varlıkları mı olduğu konusu 15.
    5. Bilgi Problemi: Bilginin kaynağı ve nasıl elde edildiği üzerine yapılan incelemeler 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    MS 2-15 yüzyıl felsefesinin ortaya çıkma nedenleri nelerdir?

    MS 2-15. yüzyıl felsefesinin ortaya çıkma nedenleri şunlardır: 1. Antik Yunan Felsefesinin Etkisi: Bu dönem felsefesi, Antik Yunan felsefesinden büyük ölçüde etkilenmiştir. 2. Din ve Teoloji: Felsefe, bu dönemde ağırlıklı olarak din alanında yapılmış ve teolojiye kaymıştır. 3. Çeviri Faaliyetleri: İslam coğrafyasında yapılan Antik Yunan, Mısır ve Hint felsefelerinden yapılan çeviriler, Batı'da bilgi değişimini sağlamış ve felsefenin yeniden canlanmasına katkıda bulunmuştur. 4. Toplumsal ve Kültürel Değişimler: 12. yüzyıldan itibaren Avrupa'nın toplumsal yapısında yaşanan değişimler ve ekonomik faaliyetler de felsefenin gelişimine etki etmiştir.

    MS 2 yüzyıl MS 14 yüzyıl felsefesinde hangi akımlar vardır?

    MS 2. yüzyıldan MS 14. yüzyıla kadar olan felsefede öne çıkan akımlar şunlardır: 1. Skolastik Felsefe: Hristiyanlık ile felsefeyi birleştiren, inanç ve akıl arasında denge kurmayı amaçlayan bir akımdır. 2. Platonculuk: Platon'un felsefesinden etkilenen bu akım, ruhun ahlaki evrimini merkeze alır ve ruhun ölümsüzlüğü gibi konuları işler. 3. Aristotelesçilik: Aristoteles'in mantık sistemi ve eserleri bu dönemde önemli bir yer tutar, Tanrı'nın varlığını akılcı bir şekilde ispatlamada kullanılır. 4. Epikürosçuluk: Mutluluğun dünyevi hazlardan kaçınılarak elde edilebileceği fikrini savunur. 5. Neoplatonizm: Platon'un düşüncelerinden yola çıkarak "Tanrı" ve "ruh" kavramları üzerinde tartışır. Ayrıca, bu dönemde Hümanizm ve Çeviri Hareketi de felsefenin gelişimine önemli katkılarda bulunmuştur.

    MS 2-15 yüzyıl felsefesinin özellikleri nelerdir?

    MS 2-15. yüzyıl felsefesinin özellikleri şunlardır: 1. İslam Düşüncesinin Etkisi: Bu dönem felsefesi, İslam düşüncesinden etkilenmiş ve İslam felsefesinin temel prensiplerini benimsemiştir. 2. Tasavvuf Etkisi: Tasavvuf, felsefi tartışmalara yansımış ve tasavvufi düşünceler ön plana çıkmıştır. 3. Aristotelesçilik: Aristoteles'in mantık, metafizik ve epistemoloji alanındaki düşünceleri bu dönemin temelini oluşturmuştur. 4. Akıl ve Deneyci Yaklaşım: Doğru bilgiye ulaşmak için akıl ve deney yoluyla gerçekleri keşfetmenin önemi vurgulanmıştır. 5. Evrenselcilik: Felsefe, evrensel bir perspektiften insanlık, doğa ve evrenin anlaşılması konularına odaklanmıştır. 6. Değişim ve Devamlılık: Evrenin ve varlıkların sürekli bir değişim ve dönüşüm içinde olduğu kabul edilmiştir. 7. İnanç ve Akıl Tartışmaları: İnanç ve akıl arasındaki ilişki, felsefenin önemli tartışma konularından biri olmuştur.

    Ortaçağ felsefesinin temel özellikleri nelerdir?

    Ortaçağ felsefesinin temel özellikleri şunlardır: 1. Teolojik Oluşum: Ortaçağ felsefesi, Tanrıbilimsel (teolojik) bir yapıya sahiptir ve felsefe ile din arasında yakın bir ilişki vardır. 2. Aristoteles Etkisi: Aristoteles'in felsefesi, Ortaçağ filozofları için önemli bir kaynak olmuş, onun düşünme biçimi ve kategorileri ön planda tutulmuştur. 3. Tümeller Tartışması: Soyut ve tümel kavramlarla somut ve tekil varlıkların gerçekliği arasındaki ilişki, Ortaçağ felsefesinde önemli bir tartışma konusu olmuştur. 4. Ahlakın Teolojik Temeli: Antik Yunan'da etik, kozmolojik veya toplumsal zemin üzerine temellenirken, Ortaçağ'da etik teolojik bir düzlemde ele alınmıştır. 5. Doğa Anlayışı: Ortaçağ felsefesi, doğayı Tanrı tarafından yaratılmış ve düzenlenmiş statik bir sistem olarak görmüştür. 6. Eleştiriye Kapalılık: Ortaçağ felsefesi, otoriteye duyulan inancı temel aldığından eleştiri ve şüpheciliğe kapalıdır.

    16 ve 17. yüzyıl felsefesine neden 15 17 YY felsefesi denir?

    16. ve 17. yüzyıl felsefesi, bu dönemlerin Rönesans ve Reformasyon hareketleriyle ilişkilendirilmesi nedeniyle "15-17. yüzyıl felsefesi" olarak adlandırılır. Bu dönemde, skolastik düşünceden modern düşünceye geçiş yaşanmış ve felsefe, deney ve gözleme dayalı bilimsel yöntemi benimsemeye başlamıştır.

    Orta çağ felsefesinde hangi akımlar vardır?

    Orta Çağ felsefesinde başlıca şu akımlar bulunmaktadır: 1. Patristik Düşünce: Erken Hristiyanlığın felsefi temellerinin atıldığı bu dönemde, Hristiyan inancını Yunan felsefesiyle kaynaştırma çabaları görülür. 2. Skolastik Felsefe: 11. yüzyıldan 14. yüzyıla kadar süren bu akım, Orta Çağ'ın en etkili felsefi akımıdır. 3. İslam Felsefesi Etkisi: Orta Çağ Avrupa felsefesi, İslam dünyasındaki felsefi gelişmelerden de etkilenmiştir. 4. Mistik Akımlar: Rasyonel düşüncenin yanı sıra, Tanrı'ya doğrudan deneyim yoluyla ulaşmayı amaçlayan mistik akımlar da önemli bir yer tutmuştur. 5. Nominalizm ve Realizm Tartışması: Evrensel kavramların gerçekliği üzerine yapılan bu tartışma, Orta Çağ felsefesinde önemli bir yer tutar.

    Diyalektik nedir felsefe?

    Diyalektik, felsefede çelişkılı düşüncenin ve mantığın kullanılmasıyla bir konuyu daha iyi anlamak ve gerçeği ortaya çıkarmak amacıyla kullanılan bir düşünme ve inceleme yöntemi olarak tanımlanır. Temel prensipleri: 1. Karşıtlık İlkesi: Her düşünce veya kavramın bir karşıtlığı vardır ve bu karşıtlıklar, yeni fikirlerin ve gelişmelerin kaynağı olabilir. 2. Gelişim ve Değişim İlkesi: Her şey sürekli bir değişim ve gelişim sürecindedir, bu nedenle bir düşünce veya kavramın sabit ve değişmez olduğu düşünülmez. 3. Sentez İlkesi: Tez ve antitez aşamalarının sentezlenmesiyle yeni bir anlayış veya gerçeklik elde edilir. Diyalektiğin tarihsel gelişimi: Antik Yunan filozofları Sokrat, Platon ve Aristoteles tarafından geliştirilmiş, daha sonra Hegel ve Marx gibi düşünürler tarafından da kullanılmıştır.