• Buradasın

    Maarif modeli süreç değerlendirme formu nasıl doldurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A focused Turkish teacher in a sunlit classroom, wearing glasses and a collared shirt, thoughtfully holding a pen over a blank evaluation form on a wooden desk, with a stack of similar forms and a steaming cup of Turkish tea beside them.
    Maarif modeli süreç değerlendirme formunun nasıl doldurulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin değerlendirilmesi için kullanılan bazı formlar şunlardır:
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Değerlendirme Formu 2. Bu form, öğretmenlerin deneyimlerini, görüşlerini ve önerilerini toplayarak modelin etkinliğini artırmayı amaçlar 2.
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metin İnceleme Formu 3. Bu form, öğretmenlerin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ortak metnini değerlendirmeleri için hazırlanmıştır 3.
    Ayrıca, Planım.com.tr sitesinde MEB için hazırlanan Maarif programı değerlendirme formları da bulunmaktadır 5.
    Formların nasıl doldurulacağına dair detaylı bilgi için ilgili kurumların yönergelerine başvurulması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Anasınıfı 1 dönem maarif modeli değerlendirme nasıl yapılır?

    Anasınıfı 1. dönem Maarif Modeli değerlendirmesi, süreç odaklı olup, çocukların beceri edinimlerini takip etmeyi amaçlar. Bu süreçte kullanılan bazı yöntemler: Gözlem formları ve kayıt dosyaları: Çocukların farklı gelişim alanlarında ne ölçüde ilerleme kaydettiğini ortaya koyar. Bireysel gelişim ve öğrenme dosyaları: Çocukların gelişimini detaylı olarak izlemek için kullanılır. Portfolyolar ve gelişim raporları: Çocukların portföy ve gelişim raporlarının nasıl hazırlanacağına dair açıklamalar yapılmıştır. Öğretmen öz değerlendirmesi: Öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri için formlar sunulmuştur. Değerlendirme, hem yıllık hem de günlük bazda yapılmalıdır.

    Maarif modeli çalışma programı nasıl yapılır?

    Maarif modeli çalışma programı oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. İhtiyaç Analizi: Mevcut öğretim programlarına yönelik sorunlar ve ihtiyaçlar tespit edilir. 2. Hedeflerin Belirlenmesi: Öğretim programının amaçları ve öğrenci profilleri tanımlanır. 3. Bütüncül Yaklaşım: Öğretim programları, sistem düşüncesi etrafında şekillendirilir ve okuryazarlık becerileri gibi unsurlar eklenir. 4. Disiplinler Arası İlişkiler: Öğretim programları, disiplin odaklı bilgi aktarımının ötesine geçerek bütüncül bir bakış açısı sunacak şekilde düzenlenir. 5. Farklılaştırma ve Kişiselleştirme: Öğrenme farklılıkları dikkate alınarak program dışı etkinlikler ve zenginleştirme faaliyetleri eklenir. 6. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Öğrenme kanıtları ve süreç temelli yaklaşımlar ön plana alınarak öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşma düzeyleri değerlendirilir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde, öğretmenlerin yerel unsurları ve kültürel bağlamı öğrenme süreçlerine dahil etmeleri de hedeflenmektedir. Daha fazla bilgi için T.C. Millî Eğitim Bakanlığı'nın Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden sunulan "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Tanıtımı Semineri"ne başvurulabilir.

    Eğitsel değerlendirme formuna ne yazılır?

    Eğitsel değerlendirme formunda aşağıdaki bilgiler yer alır: Öğrencinin genel bilgileri: adı, soyadı, doğum tarihi ve yeri, sınıfı, şubesi, T.C. kimlik numarası, devamsızlık gün sayısı, velinin adı, adresi ve iletişim bilgileri. Eğitsel değerlendirme isteği nedeni: bilişsel becerilerde sınırlılık, uyum problemleri, işitme yetersizliği, dil ve konuşma güçlüğü gibi yetersizlik alanları. Öğrenciye ilişkin çalışmalar ve gözlemler: günlük yaşam becerileri, dil ve konuşma becerileri, psikomotor beceriler, sosyal beceriler gibi çeşitli gelişim alanları. Alınan tedbirler: veli görüşmeleri, öğretim materyallerinde düzenlemeler, rehberlik hizmetleri ile işbirliği gibi uygulamalar. Form, öğrencinin öğretmeni, rehberlik öğretmeni, veli ve okul idarecilerinin görüşleri alınarak doldurulmalıdır.

    Maarif Modeli'nde kullanılması istenen çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde kullanılması istenen çocuğu tanıma ve değerlendirme tekniklerine dair bilgi bulunamadı. Ancak, okul öncesi dönemde kullanılan bazı çocuğu tanıma teknikleri şunlardır: Gözlem; Görüşme (mülakat); Anket (velilere); Sosyometrik teknikler; İş örnekleri; Rublik; Oyun; Psikolojik testler.

    Maarif modeli öğretmen değerlendirme formu nasıl doldurulur?

    Maarif Modeli öğretmen değerlendirme formu iki farklı şekilde doldurulabilir: 1. EK-1 Formu: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ortak metninin değerlendirilmesi amacıyla tüm öğretmenler tarafından doldurulur. 2. EK-2 Formu: Öğretim programı değişen alanlar için branş öğretmenleri tarafından doldurulur.

    Süreç odaklı değerlendirme ne zaman yapılır?

    Süreç odaklı değerlendirme, öğrencilerin öğrenme sürecinde gösterdikleri performans, beceriler ve gelişimleri dikkate alınarak süreç boyunca yapılır. Milli Eğitim Bakanlığı, 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren ilk ve orta öğretim kademelerinde ağırlıklı olarak süreç odaklı değerlendirme sistemine geçmiştir.

    Maarif modeli gelişim raporu nasıl doldurulur?

    Maarif modeli gelişim raporunun nasıl doldurulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için yayımlanan "Okul Öncesi Eğitim Beceri Edinim Raporu" ve "Gelişim Raporu" öğretmen bilgilendirme kılavuzlarına şu sitelerden ulaşılabilir: tegm.meb.gov.tr. Gelişim raporları, 2025 yılı itibarıyla ilkokul 1. sınıf öğrencilerine karnelerin yerine verilecek ve öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal-duygusal becerilerini de değerlendirecek.