• Buradasın

    Eğitsel değerlendirme formuna ne yazılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitsel değerlendirme formunda aşağıdaki bilgiler yer alır:
    • Öğrencinin genel bilgileri: adı, soyadı, doğum tarihi ve yeri, sınıfı, şubesi, T.C. kimlik numarası, devamsızlık gün sayısı, velinin adı, adresi ve iletişim bilgileri 13.
    • Eğitsel değerlendirme isteği nedeni: bilişsel becerilerde sınırlılık, uyum problemleri, işitme yetersizliği, dil ve konuşma güçlüğü gibi yetersizlik alanları 13.
    • Öğrenciye ilişkin çalışmalar ve gözlemler: günlük yaşam becerileri, dil ve konuşma becerileri, psikomotor beceriler, sosyal beceriler gibi çeşitli gelişim alanları 13.
    • Alınan tedbirler: veli görüşmeleri, öğretim materyallerinde düzenlemeler, rehberlik hizmetleri ile işbirliği gibi uygulamalar 3.
    Form, öğrencinin öğretmeni, rehberlik öğretmeni, veli ve okul idarecilerinin görüşleri alınarak doldurulmalıdır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim ve ölçme değerlendirme geçerlilik nedir?

    Eğitim ve ölçme değerlendirmede geçerlilik, bir testin veya ölçüm aracının, ölçmeyi amaçladığı kavram veya yapı ile ne kadar doğru bir ilişki kurduğunu ifade eder. Geçerliliğin iki ana türü vardır: 1. Eşzamanlı Geçerlilik: Test sonuçlarının aynı anda alınan bir dış ölçütle olan ilişkisini değerlendirir. 2. Yordama Geçerliliği: Test sonuçlarının gelecekteki bir performans veya ölçütle olan ilişkisini inceler. Geçerlilik, testlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini sağlamak için kritik öneme sahiptir ve korelasyon analizi gibi yöntemlerle ölçülür.

    Eğitim akışında genel değerlendirme nedir?

    Eğitim akışında genel değerlendirme, bir eğitim programının etkisini ve verimliliğini analiz etme sürecidir. Genel değerlendirme, eğitim akışında şu şekillerde yapılabilir: Öğrenci açısından değerlendirme. Program açısından değerlendirme. Öğretmen açısından değerlendirme. Genel değerlendirme, aynı zamanda bir eğitim programının taslak, uygulama ve ürün olarak hedeflenen düzeye ne kadar ulaştığını belirlemeye de yardımcı olur.

    Eğitsel değerlendirmenin ilk adımı nedir?

    Eğitsel değerlendirmenin ilk adımı, "ilk belirleme" sürecidir. Bu aşamada, engelli veya risk durumunda olduğundan şüphe edilen çocukları belirlemek için genel eğitim okullarında/sınıflarında tarama yapılır.

    Eğitim sonunda yapılan değerlendirme nedir?

    Eğitim sonunda yapılan değerlendirme, düzey belirleme ve değer biçmeye dönük (summatif) değerlendirme olarak adlandırılır. Bu değerlendirme türü, öğrencinin belirli bir eğitim süreci sonundaki seviyesini, ulaştığı noktayı bildirmek amacıyla yapılır.

    Eğitim değerlendirme yöntemleri nelerdir?

    Eğitimde kullanılan bazı değerlendirme yöntemleri şunlardır: Sınavlar ve testler. Performans değerlendirmeleri. Portfolyo değerlendirmesi. Gözlem. Anketler ve soru formları. Kendi kendini değerlendirme. Nesne değerlendirmesi. Dönem projesi ve araştırma raporları.

    Eğitimde değerlendirme türleri nelerdir?

    Eğitimde kullanılan bazı değerlendirme türleri: Ölçüte göre değerlendirme: Mutlak değerlendirme. Bağıl değerlendirme. Amaca göre değerlendirme: Tanıma ve yerleştirmeye dönük (diagnostik) değerlendirme. Biçimlendirme ve yetiştirmeye dönük (formatif) değerlendirme. Düzey belirleme ve değer biçmeye dönük (summatif) değerlendirme. Ayrıca, portfolyoya dayalı durum belirleme, performansa dayalı durum belirleme gibi alternatif değerlendirme yöntemleri de bulunmaktadır.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme nedir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek, öğrenme eksikliklerini belirlemek ve eğitim sürecinin etkinliğini anlamak için yapılan bir süreçtir. Ölçme, bireylerin veya nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembol veya sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılıp, ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Eğitimde değerlendirmeler üç ana amaçla yapılır: 1. Tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin başında öğrenciyi tanımak ve uygun eğitim programına yerleştirmek için yapılır. 2. Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim süreci devam ederken öğrencinin eksiklerini ve hatalarını belirleyerek bunları düzeltmek için yapılır. 3. Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.